دانشگاه علوم پزشکی و امپراطوری منشی پزشکان!

باز باران خبر/ در این روزهای پر الهتاب کرونایی که مریضی پدیده قرن گردیده و نیاز به دوا و درمان و مراجعه به پزشک از نان شب هم واجب تر شده، متاسفانه خانواده ای را نمی توانید پیدا کنید که هیچ یک از مرض های لاعلاج جامعه گریبان آنها را نگرفته و گرفتار دوا و دکتر نباشند!  

البته. موضوع به همین سادگی نیست و مراجعه به پزشک و وقتی برای ویزیت شدن، یعنی گذر از هفت خان رستم که شرح و ماجرای مفصلی دارد!  متأسفانه مطب های شلوغ و پر ازدهام و برخی از پزشک ها چنان دکان و بازاری راه انداخته اند که نگو و نپرس؛ زیر ۶ ماه نوبت خالی ندارند و  باید نوبت گرفت و در انتظار بود تا اگر حضرت عزرائیل مجالی داد بعد از عبور از هفت خان و مسیرهایی که منشی شما را هدایت کرده به زیارت پزشک شرفیاب شوید! 

در اکثر مطب ها منشی ها کلافه و عصبی به نظر می رسند و همزمان جواب تلفن و بیمار را با بی حالی و کم رغبتی می دهند! مثلا یک بیماری که از راه دوری آمده  از خانم منشی می خواهد تا قبل از تاریکی هوا به او وقت بدهد! منشی صدایش را دو رگه می کند و شما گمان می کنید، جوابی که به بیمار داده برای مخاطب پشت خط تلفن است و می گوید: همه اینها که اینجا هستند از راه دور آمده اند!  در این بین با اینکه بیمار التماس می کند، اما منشی پی حرف زدن خود می رود؛ اکثر بیماران پرونده های الکترونیکی دارند و اگر پرونده ای ثبت کامپیوتر نشده باشد بیمار باید ۶ ماه آزگار صبر کند!در آن فضای بسته مطب وچند اتاق تو در تو که منشی هر سه بیمار را به یک اتاق هدایت می کند که جا برای نشستن بیمار نیست!

شور بختانه تکنولوژی الکترونیک نوبت دهی و پرداخت حق ویزیت  هم این دور زمانه  نتوانسته در صرف زمان استاندارد به کمک بیمار بیاید؛ بیمار بعد از صرف یک زمان نسبتا طولانی برای ویزیت شدن ، مجددا باید در روز موعد هم ساعت ها در مطب منتظر بماند و البته به همراه داشتن پول نقد هم از اوجب واجبات است، چرا که شمارش اسکناس یکی از موارد مورد علاقه منشی است و  او هر چند وقت کشوی میزش را می گشاید و از اسکناس های رنگی رونمایی می کند! 

دستگاه پوز هم همیشه خدا ارتباطش با سرور قطع است و هزار و یک مشکل دارد!… و یک  نکته ای که اگر خدای نکرده مسیرتان به این نوع مطب ها افتاد،باید به آن توجه کنید، این که از قدیم گفته اند پزشکان محرم و راز نگهدار بیماران هستند. اما با این ویزیت گروهی آیا جایی برای راز نگهداری می ماند؟!…با تمام این تفاصیل آنچه که به ذهن متبادر می شود اینکه برخی از مطب های پزشکی کار طبابت را با تجارت توام کرده اند و متاسفانه انگار نظارتی برای جلوگیری از حقوق پایمال شده شهروندی و حق مردم نیست! 

لذا به طور جدی از دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان و واحدهای حراستی و نظارتی این دستگاه  درخواست می شود، نظارت بیشتری به درمانگاه ها و مطب های پزشکی داشته باشند تا شاید بتوان به کرامت انسانی و حقوق شهروندی در این اوضاع کرونایی احترام گذاشت!

مجیدمصطفوی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21892

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: