لزوم درمان کرونای آموزشی!

در پی شیوع ویروس کرونا یا همان “کویید۱۹” در دنیا و کشورمان بسیاری از رفتارها و اقدامات اجتماعی با متغیرهای فراوانی همراه شد و خصوصا شکل فعالیت در حوزه های آموزشی به شیوه های نوین هوشمند و از راه دور بوسیله اینترنت و… ترویج شده که این رفتار همچنان ادامه داشته و قطعا استمرار نیز خواهد داشت.

البته این همه ماجرا نیست و متاسفانه و یا خوشبختانه به موازات ظهور ویروس جهانی کرونا و  تعطیلی و محدودیت  تردد دانش آموزان مدارس این عارضه در مدارس خصوصا غیرانتفاعی و مدعی کیفیت آموزشی متفاوت به وضوح نمایان گردیده و همه چیز رنگ باخته است!

بگذارید ابتدا مدرسه هوشمند و امکانات مربوطه را یک بار دیگر برای شما و حتی والدینی که در این مدت متاسفانه بدون چک کردن وضعیت تحصیلی فرزندشان راه را به اشتباه رفته اند و هزینه های هنگفت آموزشی بیهوده  را به امید بهینه سازی آینده فرزندانشان پرداخت نموده اند را  یادآور شویم و در کل نوع فعالیت برخی مدارس نورچشمی را رونمایی کنیم! 

مثلا مدرسه هوشمند، مدرسه ای است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه ای و شبکه ای انجام می شود و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است . دانش آموزان این مدارس خود سرعت یادگیری شان را تعیین می کنند.

همچنین در این مدارس ساعات یادگیری محدود به ساعات مدرسه نیست و دانش آموزان در هر لحظه که اراده کنند کلاس های دلخواهشان را از طریق برنامه های رایانه ای یا ارتباط از راه دور در اختیار خواهند داشت.

با این توصیف هر شخصی که مطالب فوق را بخواند و از امکانات سیستم آموزش کشوری آموزش و پرورش (شاد)  مطلع باشد،  دیگر نمی تواند با چشم بسته به این موضوع نگاه کرده و  در این شرایط عدم تفاوت مدارس عادی با مدارس غیرانتفاعی را نداند؛ چون با محاسبه سرانگشتی مبالغ تبادل شده کمتر از سایر اختلاس های چند سال اخیر نمی باشد با این تفاوت که این عمل توسط مدعیان آموزش بهینه کشور به صورت رسمی و آشکار در سایه نبود سیستم بازرسی و امتیاز دهی و درجه بندی این مراکز در سطح کشور انجام گردیده و…

 بدین منظور پیشنهاد می گردد ضمن ایجاد بخش حقیقی بازرسی آموزشی مدارس و دادن امتیاز به امکانات آن مراکز، و تعیین شهریه تصویبی جدید در صورت عدم مغایرت با استانداردهای تعریف شده،  حداقل یک دهم تا یک بیستم شهریه مصوب گردیده فعلی آن هم فقط جهت برگزاری آزمون تحصیلی از والدین دانش آموزان دریافت گردد و هزینه های هنگفتی که فقط با طرح واژه های زیبا و دهن پرکن مثل مدارس هوشمند و…از مردم و دانش آموزان دریافت می شد برای همیشه متوقف شود!

شوربختانه ویروس آموزشی که از آن نام بردیم  ویروس خاصی بوده که سال ها در سایه عدم نظارت درست مسئولان مربوطه در ساختار آموزشی ما رخنه کرده بود و با شیوع ویروس کرونا ایرادات آن هویدا شد که جا دارد این معضل به صورت ریشه ای حل و فصل شود.

کیان فروزان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11262

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: