ساخت مستند زندگی «شیون فومنی» آغاز شد

حامد فومنی از آغاز ساخت فیلم مستند زندگی شیون فومنی خبر داد و گفت: این فیلم با هدف آشنایی نسل‌های امروز و آینده با هویت واقعی شیون ساخته می‌شود.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی غروب چهارشنبه در مراسم عصر شعر با محوریت «شیون فومنی» در سالن آمفی تئاتر این اداره با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در طول سال، اظهار کرد: برگزاری شب‌های شعر توسط انجمن شعر و ادب انزلی یکی از این برنامه‌ها پیش بینی شده در سال است.

فرهاد رحمان‌زاده به برگزاری عصر شعر با محوریت شیون فومنی اشاره کرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی شعرخوانی در بین مردم و برای مردم را به عنوان یکی از سیاست‌های کاری خود در در دستور کار قرار داده است.

رحمان زاده با اشاره به برگزاری مراسم شعرخوانی در برخی از کافه گالری‌ها،  ادامه داد: خوانش شعر در حضور مردم و در محیطی خارج از اتاق انجمن‌های شعر سبب می شود هم مردم کارها را بشنوند و هم شاعران با انگیزه و دید بهتری به سرایش تراوشات ذهنی خود بپردازند. شده است.

ثبت بنیاد فرهنگی شیون فومنی در تهران

در ادامه این مراسم حامد فومنی با اشاره به ثبت بنیاد فرهنگی «شیون فومنی» در تهران، اظهار کرد: این بنیاد در تلاش است نسبت به تدوین و حفظ آثار شیون فومنی اقدام کند.

وی با بیان اینکه اجرایی کردن دو موضوع از مهم‌ترین اولویت‌های این بنیاد است، گفت: کتاب بررسی زندگی و آثار شیون فومنی با عنوان (نی زن کنار برنج زار) به رشته تحریر درآمده که به زودی در تهران رونمایی می شود.

حامد فومنی با اشاره به ساخت فیلم سمتند زندگی شیون فومنی از حدود ۲۰ روز پیش، گفت: این فیلم با هدف آشنایی نسل امروز و فردا با هویت واقعی شیون ساخته می شود. این فیلم در استان‌های گیلان، مازندران، تهران و کرمانشاه فیلم‌برداری می شود.

وی همچنین گفت: بندرانزلی یکی از خاستگاه‌های شعر فارسی و گیلکی است و اساتید بزرگی همچون احمد عاشورپور و محمدتقی بارور را تحویل جامعه هنر داده است.

شیون انسانی وارسته با شعرهای عاطفی و تخیلی و زبانی فاخر بود

در ادامه مراسم عبدالحسین دلداده مودب استاد دانشگاه اردبیل و منتقد ادبی که به عنوان میهمان ویژه این مراسم حضور داشت، اظهار کرد: من معلم ادبیات هستم و آنچه که برای یک معلم ادبیات اهمیت دارد جدای از عروض و قافیه، بیان تاریخ ادبیات برای شاگردانش است تا از شخصیت شاعران نیز اطلاع داشته باشند.

وی افزود: شخصیت شیون فومنی بالاتر از شعرش بود و در صداقت، وفاداری، انسان‌دوستی و محبت بی نظیر بود.

دلداده مودب با بیان اینکه اشعار شیون در اوج نقطه شعر دورانش بود، تاکید کرد: اشعار بسیاری از شیون فومنی هنوز چاپ نشده و شیون هر آنچه را که شایسته یک شاعر والا بود در شعر گیلکی و در فارسی سروده است.

در این مراسم محمد تقی بارور شاعر ۹۵ ساله بندرانزلی، منوچهر ویسانلو استاد موسیقی انزلی و استاد عبدالحسین دلداده مودب به عنوان میهمان ویژه از استان اردبیل خاطرات خود را از شیون فومنی بیان کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=4990

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: