بمناسبت‌ روز‌ شوراها‌ صورت‌ گرفت: تجلیل‌ از‌ شوراهای نمونه شهرستان ماسال به همت فرماندار

 

باز باران خبر – سرویس گزارش: طی مراسمی به مناسبت گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه (روز شوراها) و با حضور مهندس گیل چالانی فرماندار، مقدمی معاون فرمانداری، مهندس‌ رامین علیزاده‌ شهردار ماسال، ‌مهندس اکبر کوهی بخشدار بخش مرکزی،  فرماندهان نظامی و انتظامی، مهندس اسماعیل نژاد بخشدار شاندرمن، شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش مرکزی و شاندرمن‌ و دیگر مسؤولین شهرستان ماسال از شوراهای نمونه تجلیل شد.

در این مراسم ابتدا ‌مهدی ایزدی عضو شورای اسلامی شهر ماسال و رئیس شورای شهرستان ضمن گرامیداشت روز شوراها به اهمیت و جایگاه شوراها اشاره نمود و گفت: جایگاه شوراها در دو بعد دینی که در احادیث نیز به آن اشاره شده و بعد قانون گذاری نیز دارای ۱۱۰ماده در راستای اختیارات شوراها‌ می‌باشد.     نماینده شورای استان همچنین به قانون های فرادست شوراها اشاره کرد و  افزود: شوراهای شهرستان، شوراهای استان و شوراهای عالی در بحث پی گیری مشکلات مردم نظارت و عملکرد مدیران و چگونگی هزینه کرد و رفتارهای مدیران از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

عضو شورای اسلامی شهر ماسال همچنین به شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و اظهار داشت: مسائل و مشکلات بحث شورایی می تواند توسط هیات شورای حل اختلاف نیز قابل ‌پیگیری و‌ حل شود.

مهندس‌مهدی ایزدی با بیان اینکه اهمیت و اختیارات شوراها و آشنایی شوراها به وظایف و قانون ها به اندازه‌ای هست که استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات‌ استانی در حد و حدود اختیارات شورا ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند.

وی شوراها را منتخبین و ‌امین مردم دانست و خاطرنشان کرد: دقت عملکرد شوراها منافع مردم را به همراه دارد،  مردم ولی نعمت ما هستند و آشنایی به وظایف‌ و قوانین شوراها مطالبه گری بیشتر نموده و در حل مشکلات مردم موثر است.

عضو شورای اسلامی شهر ماسال با بیان اینکه بحث بودجه و‌ عوارض و اصلاح متمم از دیگر وظایف شوراهای شهر می باشد افزود: ارتباط نزدیک شوراها با‌ شهردار و‌ آشنا بودن به آرای دیوان عدالت اداری و رأی هیئت ها در حل مشکلات و مسائل مردم موثر بوده وارتباط مسقیم مردم با تمام دستگاه ها بیشتر می‌شود.

فرهاد هادی پور رئیس شورای اسلامی شهر ماسال نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز شوراها به خلاصه‌ای از عملکرد این دوره از شوراها اشاره کرد و اظهار داشت: شوراها نمادی از تعامل، همدلی و کوشش برای رفع کمبود ‌ها در‌ عمران و‌ آبادانی شهر و روستاها هستند. هادی پور تعریض کوچه ها و خیابان های بلوار مدرس و سردار سلیمانی، پیاده روی سازی و سنگ فرش خیابان شهید زارع، میدان قویدل، روشنایی معابر سطح شهر و جمع آوری آب‌های سطحی، احداث ساختمان سالن همایش و ستاد بحران، اضافه نمودن ماشین آلات به ناوگان حمل و نقل شهری و… را از اقدامات برجسته این دوره از اعضای شورای اسلامی شهر ماسال‌عنوان و تاکید کرد: ارائه چنین خدماتی در سایه همدلی وهمکاری اعضای شورای اسلامی و شهردار امکان پذیر است که خوشبختانه با نگاه ورزشی و ورزشکار بودن مهندس رامین علیزاده (شهردار شهر ماسال) و حمایت ایشان از تیم‌ ورزشی شهرداری ماسال موفقیت چشمگیری را به همراه داشته و برای اولین بار راهیابی تیم ورزشی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به لیگ دسته یک کشوری در شهرستان ماسال اتفاق افتاد که همکاری و‌ صداقت کاری اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ماسال را‌به همراه دارد و امید‌ است درجهت عمران و آبادانی شهر گام های محکم‌تری برداشته شود.

مهندس بلالی رئیس شورای بخش مرکزی ماسال نیز در این مراسم شوراها را امین و‌ منتخبین مردم دانست و گفت: شهرستان ماسال قطب گردشگر پذیر کشور است و مسؤولین در خصوص مسائل و مشکلات سطح شهرستان به‌خصوص پسماند زباله که یکی‌از دغدغه‌های به حق مردم و شورای اسلامی می‌باشد همکاری بیش از پیش داشته باشند و با توجه به اینکه سطل های زباله در مسیر ییلاقات جمع آوری شده، مشکلاتی را برای مردم و‌ مسافران ایجاد کرده است.

بلالی همچنین به کلبه های چوبی در مسیر ییلاقات ماسال اشاره کرد و گفت:مردم منطقه بخصوص جوانان از این طریق امرار معاش می‌کنند که مکان ایست و بازرسی مشکلاتی را برای این‌کسبه فراهم نموده که از مسؤولین امر خواستار تجدید نظر مکان‌ایست و بازرسی را‌ داریم.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی همچنین از مهندس اکبر کوهی بخشدار مرکزی ماسال و ‌مهندس رامین علیزاده شهردار ماسال نیز به دلیل انتخاب بجا و شایسته دکتر یاسر جلالیان به‌عنوان کارشناس فنی بخشداری نیز تقدیر‌ و‌ تشکر نمود و افزود:شوراها در تصمیمات خود درست عمل کنند تا مشکلات و مسائل مردم به حداقل برسد.

 

مهندس‌حامد‌گیل‌چالانی فرماندار ماسال نیز در این همایش ضمن گرامیداشت این روز، شوراها را پارلمان‌های محلی و حلقه واسط بین مردم و مسئولان دانست و ‌گفت: شوراها تبلور اراده مردم هستند و باید‌ تسریع دهنده درخواست های مردم باشند گیل چالانی ارتباط شوراها با مردم را کلید حل مشکلات دانست و اظهار داشت: شوراها یکی از نماد های مردم سالاری دینی در کشور هستند .

فرماندار ماسال اختلاف نظر و درگیری اعضای شورای اسلامی با بخشداران و شهرداران را از عوامل آسیب به مردم دانست و افزود: ارتباط نزدیک شوراها با مردم و مسئولان موجب عمران و آبادانی شهر و روستا خواهد‌شد.

گفتنی است در پایان‌ این مراسم از مهندس مهدی ایزدی به عنوان رئیس شورای‌شهر در این همایش و نیز از‌ اعضای شورای بخش مرکزی ماسال، روستای کوچکام، شالما و… با اهدای لوح سپاس از‌طرف فرمانداری‌ شهرستان ماسال تقدیر شد.

گزارش : مریم زارع درخشان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35367

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: