اجرای طرح «پیک دانش» برای نخستین بار در گیلان

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از اجرای طرح استانی و رایگان «پیک دانش» با همکاری سازمان بهزیستی و ویژه افراد تحت پوشش این سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: منابع کتابخانه به صورت رایگان و بدون نیاز به حضور عضو به درب منازل ارسال و پس از مطالعه کتاب برگردانده می شود.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا؛ پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان املش، با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی در ۱۷ اسفندماه سال ۸۳ به تصویب رسید و شروع به کار کرد، گفت: برنامه ریزی کتابخانه های عمومی براساس سنجش و مطالعه مخاطبین بوده است.

وی افزود: کتابداران بهترین مشاور در زمینه انتخاب و معرفی کتاب خوب هستند و به همین خاطر نهاد کتابخانه های عمومی برنامه ریزی های متنوع و خاصی را هم برای ذائقه مخاطبین مختلف و جلب مشارکت و حضور حداکثری آنان در فضای کتابخانه های را انجام داده است.

میدرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم از علم و آگاهی و دانش صحبت کنیم که فواید مباحث و بهره های آن را بشناسیم.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اولویت های سالانه کتابخانه های عمومی براساس چشم انداز ۱۴۰۴، یادآور شد: یکی از شاخصه های ما ارتقای سطح دانش مخاطبین است که با برگزاری دوره های مختلف آموزشی و به صورت کاملا رایگان برای مخاطبین کتابخانه ها برگزار می شود.

وی گرانی کتاب و مشکلات مخاطبین برای تامین کتاب را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در این راستا عضویت سراسری در کتابخانه های عمومی را اجرا کردیم. تمامی زمینه ها برای دسترسی مخاطبین به کتاب چه از لحاظ دیداری و چه از لحاظ شنیداری از طریق سایت «www.samanpl.ir» و سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور مهیا شده است.

کرمی اظهار کرد: امروز دوستداران کتاب با عضویت در یک کتابخانه عمومی از خدمات تمامی کتابخانه های عمومی ایران بهره مند می شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان خواستار همکاری شهرداری ها درخصوص اهمیت کتابخوانی شد و گفت: نگاه نهاد کتابخانه های عمومی به شهرداری ها به عنوان حامی بزرگ این مجموعه است و ما نیازمند تعامل بیشتری از سوی شهرداری ها هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کوله کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها اجرا می شود، از آمادگی اجرای این طرح در مناطق روستایی شهرستان املش خبر داد.

کرمی همچنین از اجرای طرح استانی و رایگان «پیک دانش» با همکاری سازمان بهزیستی و ویژه افراد تحت پوشش این سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح استانی و خلاقانه منابع کتابخانه به صورت رایگان و بدون نیاز به حضور عضو در کتابخانه از طریق پیک دانش به درب منازل ارسال و پس از مطالعه کتاب به کتابخانه برگردانده می شود.

یونس محمودی، فرماندار املش نیز با بیان اینکه هر رویکردی که فاقد پیوست فرهنگی باشد کار نیست، اضافه کرد: وجود افراد فرهیخته و صاحب نظر در حوزه های دینی، علمی، تکنولوژی، علوم پایه و… نشان دهنده سابقه فرهنگی ایرانیان است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جشنواره های متنوع فرهنگی در شهرستان املش گفت: جشنواره کتاب و کتابخوانی از جمله این جشنواره های فرهنگی است که باید با برنامه ریزی کتابخانه های عمومی و حمایت شهرداران و خیران و… اجرا شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1492

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: