جوان و فداکاری

تاریخ دنیا با فداکاری انسان ها بارور می گردد. نسل حاضر برای کامیابی و توفیق نسل آینده موظف به فداکاری است.
– آگاهی از مسئولیت های اجتماعی
به لحاظ این که جوان هستید، باید نسبت به مسئولیت های اجتماعی خود کاملا آگاه باشید. اگر نسبت به جامعه، ملت، نسل و آینده احساس مسئولیت نکنید، پس دیگر جوان نیستید. این اصل امروزه بیش از هر زمان دیگر شامل جوان ایرانی می باشد.
– انسان های بی مسئولیت
به نقشه های جغرافیای سیاسی ایران نگاه کنید. در دوران پادشاهانی که بر این ملت حکومت کرده اند، با پیش آمدن هر جنگی بخش عمده ای از خاک میهن عزیز از بدنه اصلی آن جدا گشته است. اگر آنان انسان های مسئول و دارای رشد فکری مناسب بودند، اینک ما صاحب یکی از بزرگترین کشورهای دنیا بودیم.
– جوانان رشید و فداکار
اما کشور ما بر اثر رهبری شجاعانه حضرت امام خمینی ـ بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ـ و با فداکاری های جوانان خویش دوران جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر گذاشت و از امتحان بزرگی سربلند بیرون آمد. این مسئله در طول قرن های قبلی بی سابقه بود.
به سبب اعتقادات محکم دینی، اعتماد بنفس و مبارزه جویی جوانان ما در طول هشت سال دفاع مقدس دشمن نتوانست حتی یک سانتی متر خاک پربرکت این مرز و بوم را تصرف نماید.
– شرط گشوده شدن راه پیشرفت
اکنون دیگر بستگی به نسل جوان دارد که چگونه راه خود را به سوی پیشرفت های علمی جدید بگشاید. چنانچه فاقد حس مسئولیت و فداکاری کافی باشید، کشور ما همچنان در همین حال فعلی باقی خواهد ماند و هرگز به مراحل بالاتر نخواهد رسید.
مطمئنا هیچیک از ما مایل نیستیم چنین اتفاقی بیفتد. بنابراین باید احساس مسئولیت و فداکاری را نسبت به جامعه در خود تقویت کرده و آن را به نسل آینده پیشکش نماییم.

سید عبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2794

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: