هوشمند سازی و سلامت اجتماعی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی است

باز باران خبر/ به مناسبت چهل و یکمین سالرور تاسیس بهزیستی صبح امروز نشست خبری مدیر کل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه استان برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر؛ در این نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس بهزیستی با بیان اینکه بهزیستی تاکنون ۳ دهه را پشت سر گذاشته و اکنون در دهه ۴ آن قرار داریم گفت: در دهه اول  کسب هویت و یافتن و انجام آن طبق قانون بوده و در دهه دوم نیز ظرفیت سازی صورت گرفت و نیازها مشخص شد و ایجاد خانه های ایتام و مجتمع های خدماتی از جمله اموری بوده که در مقطع دوم سازمان بهزیستی به ثمر نشسته است.

دکتر نحوی نژاد افزود: در دهه سوم بازنگری به کارها و خدمات سازمانی انجام گرفت و استفاده از ظرفیت همه آحاد جامعه بویژه خانواده رکن اصلی هر اجتماعی است بصورت جدی به آن پرداخته شد.

وی همچنین در دهه چهارم که در آن قرار گرفته ایم هم هوشمند سازی و عدالت گرایی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی است که غربالگری خانوار، املاک قراردادهای بهزیستی و طرح های گوناگون سازمان را می توان نام برد که بصورت ویژه و شفاف به آن پرداخته می شود.

دکتر نحوی نژاد با بیان اینکه بهزیستی یک سازمان پیشگیری کننده است تصریح کرد: سلامت اجتماعی در خانواده و پایگاه های خدمات اجتماعی از جمله اقداماتی است که در دهه کنونی در حال انجام است.

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: صیانت از کودکان و دختران و زنان بی سرپرست و بدسرپرست، آموزش های قبل، حین ازدواج و حتی مسایل و مشاوره های مربوط به طلاق هم از جمله اقدامات بهزیستی است که خوشبختانه بصورت جدی در حال پیگیری می باشد.  

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر تحت پوشش مستقیم سازمان هستند گفت: حدود ۴۴ هزار نفر از این افراد دارای معلولیت هستند و حدود ۱۷ هزار افراد آسیب‌دیده به‌صورت موقت یا دائم تحت پوشش سازمان هستند که به‌صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه مستمری‌های سازمان از سال ۱۳۹۷ حدود ۳۰۰ درصد رشد داشته است گفت: تا سال ۹۷، ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بودند که از سال ۹۷ تاکنون حدود ۶۰۰ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش قبلی اضافه شد و برخی از معلولین نیز علاوه بر حمایت، حق پرستاری نیز دریافت می‌کنند تا بتوانند با گرفتن پرستار اموراتشان رو به بهبود شود.  

نحوی نژاد با بیان اینکه ۴۱ مرکز شبانه‌روزی در استان مشغول فعالیت هستند که حدود سه هزار نفر را تحت پوشش خود قراردادند، گفت: حدود ۴۴ مرکز خدماتی آموزشی روزانه در گیلان فعال هستند که بیش از یک هزار نفر را تحت خدمت و آموزش قرار داده‌اند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه تفاهم ‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیا و بسیج، بنیاد مستضعفین و غیره برای ساخت مسکن مددجویان از سال ۹۷ منعقدشده است، خاطر نشان کرد: ۶۰ مسکن ساخته و به خانوارهای واجد شرایط تحویل داده‌ شده و تعداد باقی‌مانده نیز تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و به مددجویان تحویل داده خواهد شد.

 گفتنی است ۲۲ تا ٢٨ تیرماه هفته بهزیستی است و شعار امسال این هفته نیز بهزیستی در گام دوم انقلاب، هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده نام گرفته است.  

گزارش: فاطمه لطیفی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20721

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: