پایه های فدراسیون فوتبال در استان گیلان لرزان شده است!

هوا در گیلان وبخصوص بندرانزلی علیه فدراسیون فوتبال به شدت ابری شده است!

بدبینی جامعه فوتبال استان به تصمیمات فدراسیون فوتبال!

باز باران خبر/ طی ساعات گذشته رسانه های حقیقی و مجازی فوتبال گیلان پرشده از اعلامیه های حمایت از مازیار زارع “مربی ملوان، همانی که به واسطه انتقادات آتشینش از مسولان فدراسیون فوتبال تااطلاع ثانوی ازسوی همین فدراسیون محروم شده اما درانزلی و گیلان او را به نماد شجاعت در فوتبال شمال تبدیل کرده اند و این احتمالا آغاز ماجراست!

مازیارزارع در خاتمه دیدارتیمش با خیبرخرم حرفهایی را به زبان آورد که خیلی ها از اهالی فوتبال استان گیلان
درمحافل خصوصی همین حرفهارا بیان می کردند اما جرات گفتن آن را در پشت میکروفون نداشتند.

به عبارتی زارع خودش را شجاعانه قربانی کرد تاشاید اتفاقاتی که آنها را ( اقدامات هدفدار علیه فوتبال استان های ریشه دار) می داند خاتمه دهد.

حالا داستان جدیدی توسط یکی از سلبریتی های متعصب فوتبال شمال کلید خورده و فدراسیون عملا درمقابل یکی از استان های صاحب فوتبال ایران قرارگرفته واین اصلا به صلاح یک فدراسیون گرفتار و بدهکار نیست چون بهرحال گیلان در فوتبال این مملکت تعیین کننده است!

واقعیت این است که علاقمندان فوتبال گیلان به دنبال یک سلسله اتفاقات سریالی که درسالهای اخیر علیه تیمهای استانشان رخ داده به این نتیجه رسیده اند که مازیارزارع حرف هایش اصولی بوده و ردپای آدمهاو جریانهایی برای پایمال شدن حق ( تیم های گیلانی ) به چشم می خورد.

چهارم اردیبهشت ۱۴۰۰ مازیارزارع در کنفرانس پس از بازی ملوان و خیبرخرم آباد در ورزشگاه تختی انزلی ازفرط ناراحتی منفجر شد.
او به شدت از مظلومیت تیم و شهرو استانش دفاع کرد و فدراسیون فوتبال را حسابی به توپ بست و سپس از اهالی فدراسیون درخواست کرد که محرومش کنند و آنها هم فعلا محرومش کرده اند تا شاید مازیار داستان شفاف سازی را متوقف نماید!

مازیارزارع طفره نرفته و انگشت انتقادخودرا مستقیما به سمت رییس فدراسیون و حیدر بهاروند گرفت و حتی ادعا کردکه حضور دراین فوتبال برایش ارزشی ندارد و حاضراست پس از آشکارکردن حقایق از فوتبال کناربرود!
✔متاسفانه درچندسال اخیر اتفاقاتی علیه تیم های گیلانی رخ داده که به انتقادات “مازیار زارع “مهر تایید می زند، اتفاقاتی که شاید اگرمثلا درزمان شادروان ایرج زهرابی “رییس دهه ۶۰و ۷۰فوتبال گیلان”رخ می داد آن زنده یاد پاشنه ی در فدراسیون فوتبال را می کند و تا حق فوتبال استان را نمی گرفت به گیلان برنمی گشت !

متاسفانه باید اذعان کنیم که فدراسیون با اقداماتی سریالی، تمام هواداران تیم های پرطرفدارگیلان راعلیه خود متحد کرده است.

فدراسیون فوتبال ایران در آغاز فصل ۱۴۰۰لیگ آزادگان که درآن مقطع توسط سرپرست موقت اهل لرستان “آقای حیدر بهاروند هدایت می شد ” سهمیه تیم موفق داماش گیلان را -به دلیل بدهی باطل کردو نماینده استان لرستان را از دسته دوم به دسته اول آورد و سهمیه با ارزش داماش را به خیبرخرم آباد منتقل نمود و عملا داماش و طرفداران پرشمارش از صحنه فوتبال ایران محوشدند و متولیان ورزش و فوتبال گیلان هم هیچ کاری نتوانستند انجام دهند!
شاید اگر درآن مقطع امتیاز داماش به هراستانی به غیر از استان سرپرست فدراسیون منتقل می شد تا این حد حس بدبینی و فرضیه ی توطئه علیه فوتبال گیلان در ذهن علاقمندان فوتبال تقویت نمی شد!

✔البته اگر زمان را به عقب برگردانیم و پنالتی گرفته نشده ی آقای اشکان خورشیدی در دقیقه دهم بازی معروف منجربه سقوط ملوان با سیاه جامگان در مشهدرا به خاطر آوریم و درپی آن مقاومت وممانعت فدراسیون در راه خرید وانتقال سهمیه” نفت تهران به انزلی” جهت بقای ملوان درلیگ برتر را به خاطر آوریم که قوهای خزر را درلیگ دسته اول متوقف کرد به ریشه های قدیمی و زخم.های کهنه ی تقابل فدراسیون با فوتبال گیلان پی می بریم و درمی یابیم که این رشته سر دراز دارد.

?مورد دیگر که گیلانی ها روی آن زوم کرده اند به زمان حضور تیم پرطرفدار سپیدرود در لیگ برتر مربوط می شود که در هفته های پایانی لیگ و در مسابقه نفت مسجدسلیمان و سپیدرود رشت ،داورانتخاب شده از سوی فدراسیون حدود ده دقیقه وقت اضافه گرفت و یک پنالتی مشکوک علیه تیم رشتی اعلام کرد و زمینه ی سقوط سپیدرود و از دست رفتن یک سهمیه باارزش دیگر گیلان از لیگ برترفراهم شد.

دریک بازی دیگر دو گل تیم داماش گیلان به نیروی زمینی توسط کمک داور آفساید اعلام شد و داماش طی ۹۰دقیقه پرجنجال به فنارفت و فدراسیون بابت این موضوع مجبوربه عذرخواهی شد واخیرا ، دو روز مانده به بازی ملوان و خیبر خرم آباد خبر محرومیت بازیکن کلیدی ملوان (سهیل فداکار ) به شبهه های گیلانی ها در مورد فدراسیون افزود!

از خاطر نبریم که ملوان بارها به حکم فدراسیون و ازجمله در ابتدای فصل جاری، از بازیهای خانگی محروم شده واصرار به انتخاب مجدد اشکان خورشیدی از سوی فدراسیون برای قضاوت بازی اخیر خیبرخرم آباد لرستان با ملوان انزلی را هم به مواردقبل اضافه کنید و پنالتی گرفته نشده همین داور در دقیقه ۶۹ این مسابقه که اگردرشرایط تساوی صفر-صفر به ثمر می رسید جریان بازی برای نماینده گیلان عوض می شد.

اگر خوش بین باشیم و یک یا دومورد از این اتفاقات را سهوی بدانیم در مورد بقیه رخدادها چه بگوییم؟

مرور این اتفاقات علاقمندان به فوتبال را به همان جایی می رساند که مازیارزارع به آن رسید و از فرط ناراحتی منفجرشد و حالا محرومیت او از سوی فدراسیون هشتک #مازیار تنها نیست را درمیان گیلانی های سرتاسر کشور راه انداخته است.

احتمالا این تازه آغازماجراست وباید منتظر باشیم و ببینیم که فرجام این داستان چه خواهدشد؟
…آیا فدراسیون فوتبال ایران قادراست درمقابل اتهامات وارده علیه فوتبال گیلان ازخوددفاع کرده و با دلایل محکمه پسند مخالفان پرشمارش را درگیلان قانع کند؟
از ظواهرامر چنین پیداست که فدراسیون کار بسیارمشکلی درپیش دارد و با محروم کردن یک سلبریتی که مسائل پشت پرده را باشجاعت گفته مشکلات عدیده فدراسیون فوتبال حل نخواهدشد!

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=19541

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: