ساماندهی گردشگران گیلان و ساماندهی حاشیه نشینی شهروندان ، لازمه ایجاد یک شهر پایدار

بازباران خبر/ به گزارش مدیدیت ارتباطات شهرداری رشت تاج شهرستانی در این جلسه ضمن خیرمقدم به میهمانان و نمایندگان رشت و گیلان در جلسه گفت: ترافیک های معابر رشت که در ایام تعطیل با ورود گردشگران سنگینی آن را چند برابر میکند، قابل ساماندهی است.
تاج شهرستانی گفت: با ایجاد سامانه های هوشمند میتوان گردشگران را ساماندهی کرد به این شکل که هر گردشگر چند روز قبل از عزیمت به گیلان ملزم به اعلام ورود باشد .
 وی توضیح داد : میتوان طی یک سازوکار مشخص تعداد گردشگر ورودی در هر هفته را مشخص کرد و ورود بیش از ظرفیت را مشمول پرداختهای گردشگری نمود تا در این راستا بتوان از محل ورود گردشگرهای خارج از ظرفیت برای ساماندهی ترافیک تدابیری اندیشید.
وی گفت: مجموعه شورا و شهرداری با مشارکت نیروی انتظامی و پلیس راهور باید برای ساماندهی این اغتشاش که هم شهروندان و هم گردشگران را درگیر کرده راهکاری بیندیشند.
وی ضمن اشاره به اهمیت طرح تفضیلی و قانونمندی توسعه شهری، گسترش بافت شهری به حواشی را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه چهار کنج شهر ما بدون برنامه ریزی است و برای جلوگیری از پراکنده سازی و هدایت مهاجرت ها به گیلان باید راهکارهای اجرایی اندیشید.
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34194

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: