انتخاب درست در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری 

 

باز باران خبر (بخش اول)

سیدعبدالباقی اسحاقی

 

انتخابات یکی از مهمترین بخش های فرآیندی اداره حکومت ها در اکثر کشورهای  دنیا از جمله کشور عزیز ما ایران است که از اهمیت استراتژیک و سرنوشت سازی  برخوردار است.

به دلیل تهاجم دایمی استکبار جهانی ـ به ویژه دولت آمریکا و ممالک اروپایی ـ و تداوم دشمنی ها و توطئه های آنان بر علیه منافع ملت بزرگ ایران و تبلیغات منفیِ پُرحجم و ادامه دارِ دشمنان، حساسیت هر انتخابات در کشور ما نسبت به جاهای دیگر به طور طبیعی به چند برابر افزایش می یابد.

امروزه دیگر هر فرد عادی با کمترین مطالعه و فقط اندکی دقت به حوادث و مسایل جهانی و منطقه ای به خوبی درمی یابد که دولت آمریکا و سیاستمداران سرسپرده و کاملا مطیع یانکی ها در اروپا به دنبال سودجویی، برتری طلبی، انحصارگرایی، تحمیل عقاید، جا انداختن سبک زندگی، تغییر عادات و رفتارهای دیگران به سوی آنچه که خودشان می خواهند و عدم تحمل نظرات مخالف آنان است که نمونه اش را در کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و نیز خود قاره سبز، شاهد بوده و هستیم.

□ دقت نظر در انتخاب

به سبب وجود همین حساسیت، لازم است که ما هم در هنگام انتخاب رییس جمهور جدید دقت نظر زیادی به خرج دهیم. زیرا چهار سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری، زمان زیادی است که می تواند روی سرنوشت و آینده کشور تأثیر زیادی از جهت مثبت یا منفی بودن عملکرد فرد منتخب و دولت وی بگذارد.

مطمئنا پس از اتمام یک دوره ریاست جمهوری، اثرات کارهایی که آن رییس جمهور انجام داده یا وظایفی که در تحقق شان کوتاهی نموده تا چند دوره بعد ماندگار خواهد بود و موجب آسودگی خاطر یا ایجاد مشکلات مختلف برای رؤسای جمهور آینده، می گردد که در این میان معمولا بیشتر کاستی ها به چشم می آیند و هم توسط رسانه های دشمنان، روی آن ها تمرکز می شود.

□ رسالت اصلی مطبوعات

رسالت اصلی مطبوعات و سایر رسانه های تصویری و ترکیبی مانند شبکه های اجتماعی ـ در صورتی که وابسته به بیگانگان نباشند ـ این است که برای راهنمایی افراد جامعه در جهت انتخاب درست در رقابت انتخاباتی، ملاک های یک گزینش صحیح را به آنان ارایه نمایند تا با توجه به آن ها در هنگام رأی دادن دچار اشتباه، انحراف و افتادن در شلوغ کاری ها و فریب های دشمنان خارجی و داخلی نشوند.

□ نکاتی از قرآن و احادیث

ما نیز در جهت انجام این وظیفه از قرآن کریم و روایات اسلامی که پایه اعتقادی ما را به عنوان «مسلمان و شیعه» تشکیل می دهد، نکاتی را تقدیم می نماییم:

اولین نکته ای که می توان بر اساس تعالیم کتاب آسمانی ما، روی آن تأکید کرد این است که فرد منتخب ملت باید شخصی مؤمن و شایسته باشد که همین ایمان وی به مبانی دینی و مذهبی و پای بندی عملی به آن در زندگی شخصی و اجتماعی اش در هنگام انجام وظیفه ریاست جمهوری او را در مسیر درست نگاه داشته و از افتادن در پرتگاههای گوناگون حفظ می کند.

قرآن کریم در آیه ۸۲ سوره انعام می فرماید : الَّـذِینَ آمَـنُـوا وَ لَـم یَـلـبِـسُـوا إِیـمـانَـهُـم بِـظُـلـم ٍ

کسانی که ایـمان آوردند و آمیخته نکردند ایمانشان را به ستمی[مانند شِرک]

اُولَـئِـکَ لَـهُـمُ الـأمنُ ، وَ هُـم مُـهـتَـدُونَ.

ایمنی [از عذاب] برای آنان است و آنان راه یافتگان هستند.

یعنی: حتماً باید افراد مؤمن و شایسته به عنوان مسئولین کشور روی کار بیایند تا جامعه را به سوی صَلاح، رستگاری و رفاه عمومی ببرند و انتظار چنین چیزی از اشخاصی که اهل تقید به مبانی اسلامی نیستند یا گرفتار غربزدگی و خود تحقیری هستند، توقعی نادرست می باشد.

قرآن مجید در جای دیگر مجددا بر مسئله ایـمان و تقوا تأکید کرده و می فرماید:

یونس/۶۳ ـ الَّـذِیـنَ آمَـنُـوا وَ کـانُـوا یَـتَّـقُـونَ.

آن ها [= مؤمنین، کسانی هستند] که ایمان آورده و(از مخالفت با فرمان خداوند) پرهیز می‏کنند؛ تأکید آیه شریفه نیز این است که مناصب و مقامات مدیریتی در جامعه اسلامی باید در دست افراد مؤمن و باتقوا باشد. از سوی دیگر توجه به این نکته لازم است که بنیان زیرساختی نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس دو امر مهم، شکل گرفته است:

۱ـ پاسداری از اصل دین مبین اسلام.

۲ـ حفاظت از ارزش‌های حیاتی آن.

اکثریت قاطع ملت ایران و رأی ‌دهندگان به رؤسای جمهور مسلمان هستند. در نتیجه خواسته اصلی کلیه رأی دهندگان نیز مشابه بوده و در یک مسیر قرار دارد.

□ سوگند به خداوند

پس از برگزاری هر انتخابات و تأیید نهایی آن، رییس جمهور منتخب در برابر قرآن مجید به خداوند متعال سوگند یاد می ‏‌کند که با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‏‌نماید که خود و دولتش پاسدار حریم اسلام و مسلمین و نگهبان دستاوردهای  انقلاب اسلامی ملت ایران باشد.

 

این سوگند نشان می دهد که او وارد یکی از مهمترین دوران های زندگی خویش گردیده که از میان نود میلیون جمعیت کشور تنها نصیب یک نفر می شود و همه آحاد ملت به وی اعتماد می کنند تا کار بسیار عظیم و گسترده ای را سامان داده و به پیش ببرد. ادامه دارد…

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35794

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: