رئیس کل دادگستری استان گیلان در نشست ائمه جمعه استان گیلان: امامان جمعه همواره در متن جامعه بوده و دغدغه مند مشکلات و نیازهای مردم هستند

 

باز باران خبر/ نشست نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه استان گیلان با رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، نشست نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه استان گیلان با حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران شهیدش اظهار داشت: از خطه گیلان علما و بزرگان زیادی همچون آیت الله ربانی املشی، آیت الله محمدی گیلانی و آیت الله بهجت برخاستند که بر روان و روح پاکشان درود و سلام می فرستیم.

 

وی با تاکید بر ارتباط گسترده مدیران قضایی استان با ائمه جمعه تصریح کرد: امامان جمعه همواره در متن جامعه بوده و دغدغه مند مشکلات و نیازهای مردم هستند و لذا ارتباط مستمر قضات و مسئولان قضایی و دستگاه های تابعه با ائمه جمعه یکی از اولویت های دستگاه قضایی است.

 

رئیس شورای قضایی استان برخی از خلاهای قانونی را از عوامل تاخیر در پروژه ها و طرح های عمرانی استان دانست و گفت: همین تاخیر در افتتاح و تکمیل طرح ها، هزینه زیادی بر دولت تحمیل کرده و نارضایتی مردم را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود: در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در دادگستری کل استان و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار می شود، کوتاهی های مسئولان که منجر به خسارت به بیت المال می شود بررسی شده و برای برخی مدیران، پرونده قضایی تشکیل می شود.

 

این مقام ارشد قضایی خاطر نشان کرد: تاکنون صدها پرونده های قضایی مربوط به ادارات استان و ترک فعل مدیران اجرایی، تشکیل و برای برخی از آنان حکم انفصال از خدمت صادر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران استان باید احساس مسئولیت نموده و نسبت به ماموریتی که به آنان سپرده می شود است ایفای وظیفه نمایند، ابراز داشت: تمام مسئولان باید مدبرانه و مطابق مقررات قانونی عمل کرده و در صورت ترک فعل، پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی ازدیاد آسیب های اجتماعی را از معضلات استان گیلان برشمرد و گفت: کاهش ازدواج و رشد طلاق در استان قابل توجه بوده و باید مسئولان فرهنگی در راستای تحکیم فرهنگ خانواده و تشویق جوانان به ازدواج، راهکارهای جدی بیندیشند.

 

وی همچنین خشونت رفتاری، کلامی و مشروبات الکلی را از دیگر آسیب های استان عنوان نمود و از ائمه جمعه خواست تا در خطبه های نماز جمعه در حوزه خانواده نصایح و ارشادات سازنده ای ایراد نمایند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35893

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: