حل مشکل پسماند و رودخانه های رشت صرفا در گرو بودجه نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان حل مشکلات رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و پسماند را منوط به داشتن مدیریت واحد دانست و اضافه کرد: حل اینگونه مسائل صرفا در گرو بودجه نیست و تا مدیریت واحدی وجود نداشته باشد کاری از پیش نمی‌رود.

به گزارش باز باران خبر و به  نقل از ایسنا؛ کیوان محمدی در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۹۸، ضمن تقدیر و تشکر از سالاری، استاندار سابق گیلان به عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و آرزوی توفیق برای دکتر زارع، سرپرست جدید استانداری، گفت: بسیاری از مدیران خواستار تعویق جلسه امروز تا معرفی استاندار جدید بودند، اما امور کشور قائم به اشخاص نیست و باید کار استان با کمک به سرپرست جدید استانداری پیش برود.

وی توزیع اعتبارات هزینه‌ای و شهرستانی در سال ۹۸ و آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه را مورد بررسی قرار داد و افزود: مقرر شده است درخصوص اعتبارات شهرستانی جلساتی با فرمانداران برگزار شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه میزان پیشرفت پروژه‌‌های عمرانی شهرستان‌ها توسط واحد فنی سازمان دسته‌بندی شده تا براساس اولویت اعتبارات تخصیص یابد، گفت: فرمانداران نیز با هماهنگی و مشورت نمایندگان و اعضای کمیته‌برنامه‌ریزی شهرستان درخصوص بودجه شهرستانی اقدام به توزیع اعتبارات کنند.

محمدی با یادآوری این نکته که توزیع اعتبارات شهرستانی بر مبنای شاخص جمعیت و محرومیت است، تصریح کرد: اعتباراتی که در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد جدا از اعتبارات مربوط به تالاب‌ها، منابع طبیعی و مواردی از این دست است.

وی درخصوص وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، متذکر شد: این سازمان برنامه‌های استراتژیک استان را در قالب برنامه‌های توسعه و آمایش سرزمین مدون می‌کند، اما برنامه‌ریزی عملیاتی توسط دستگاه‌های اجرایی است. به عنوان نمونه چگونگی حل مسئله پسماند بر عهده متولی است و کار سازمان جنبه نظارتی است و مسائلی از این قبیل در چارچوب طرح آمایش آورده شده است.

این مقام مسئول حل مشکلات رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و پسماند را منوط به داشتن مدیریت واحد دانست و اضافه کرد: حل اینگونه مسائل صرفا در گرو بودجه نیست و تا مدیریت واحدی وجود نداشته باشد کاری از پیش نمی‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان همچنین بر لزوم اجرای مفاد آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: مشکلات احتمالی اجرایی این آیین‌نامه نیز در بستر زمان قابل بررسی و مرتفع کردن است. سازمان‌ها و کارگروه‌ها می‌توانند پیشنهادهای خود را در این خصوص ارائه دهند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2198

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: