باحضور مسئولان و مدیران استان انجام شد؛  کلنگ زنی عملیات اجرایی مرکز دیالیز کاسپین رشت  

 

گزارش: میترا حسابی

باز باران خبر: عملیات  اجرایی و احداث پروژه مرکز دیالیز کاسپین رشت روز پنجشنبه۲٠ اردیبهشت ماه  با ظرفیت ۱۲۰ تخت بخش دیالیز و با زیر بنای ۶ هزار و ۷٠٠ متر مربع و مساحت یک هزار و ۵٠٠ متر زمین و ۸ طبقه درمنطقه جاده لاکان رشت آغاز شد.
دکتر مسعود خسروی فوق تخصص کلیه ، پیوند کلیه ، فشار خون و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه کلنگ زنی توسعه مرکز دیالیز کاسپین گفت: این مرکز در سال ۱۳۹۵ به همت اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان درکنار بیمارستان رازی رشت با ظرفیت ۳۰ تخت دیالیز و ماشین های ساخت آلمان آغاز به کار کرد و طی این سالها به لحاظ ارائه خدمات نوین و رایگان به بیماران دیالیزی شاهد افزایش مراجعه کنندگان بودیم و تعدادی زیادی در نوبت دریافت خدمات بودند.
وی افزود: به همین جهت اعضاء هیات علمی و هیات مدیره طرح توسعه این مرکز را تدوین کردند و امروز ما در منطقه جاده لاکان رشت کلنگ احداث طرح توسعه مرکز دیالیز کاسپین رشت را به زمین زدیم.
دکتر خسروی با بیان اینکه مرکز دیالیز کاسپین بیشترین مراجعه کنندگان بیماران دیالیزی را در گیلان دارد، اظهار کرد:طبق استاندارد به ازای هر ۴/۵نفر بیمار دیالیزی یک تخت دیالیز باید وجود داشته باشد، اما ما در این مرکز به دلیل تراکم پذیرش بیماران دیالیزی به ازای هر ۷/۵نفر یک تخت دیالیز داریم.
وی ضمن قدردانی از دکتر نوبخت و سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس به لحاظ پیگیری ها و کمکهای انجام شده به این مرکز گفت: این عزیزان از خیرانی بودند که باعث شدند که زمین این مرکز از مسکن راه و شهرسازی گرفته شود. همچنین از مدیر کل وقت این اداره جناب آقای مهندس پدرام قدردانی می‌کنم که از ۳۰۰۰ متر مربع زمینی که در اختیار داشتند ۱۵۰۰ متر مربع را به این مرکز درمانی اختصاص دادند. البته امیدواریم که آن ۱۵۰۰ متر مربع باقیمانده که کاربری درمانی دارد را به این مرکز اختصاص بدهند، چون قرار است با گسترش این مرکز تمامی خدمات به بیماران دیالیزی به صورت دولتی ارائه شود و گسترش فضا در ارائه خدمات ما به بیماران بسیار موثر است.
دکتر خسروی همچنین به تشریح مرکز جدید دیالیز کاسپین پرداخت و گفت: طرح توسعه مرکزدیالیز کاسپین وابسته به شرکت تعاونی درمانگران آرایی کاسپین رشت اجرا می شود و شامل بخش های درمانگاه عمومی، دیالیز ، قلب ،گوارش ، دندانپزشکی ، داخلی ، دیابت ، داروخانه ، رادیولوژی ، آزمایشگاه ، آشپزخانه مجهز و بخش آموزش حرفه ای پرستاران دیالیز خواهد بود که پیش بینی می شود ظرف ۳ سال آینده احداث و به بهره برداری برسد.
رییس هیات مدیره دیالیز کاسپین در ادامه اذعان داشت: اجرای این طرح توسط بخش خصوصی تامین اعتبار شده و برای اتمام آن حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وی افزود: با تلاش و همت مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس بانک توسعه تعاون گیلان توانسته ایم از تبصره دولتی وام بگیرم اما مقدار وام تخصیص یافته کافی نیست و درخواست مساعدت بیشتر در خصوص اعطای تسهیلات را داریم.
دکتر خسروی تصریح کرد: در استان هایی مثل مشهد ، اصفهان ، شیراز، یزد و… خیران کمک های بسیاری در ساخت مراکز دیالیز و حتی ارائه خدمات نوین دارند اما فعالیت خیرین در استان ما در این امر کمرنگ است و انتظار داریم که خیرین به کمک ما بیایند.
هوشنگ رضوان پناه، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان نیز در این مراسم گفت: ما قبل از احداث این مرکز خصوصی ۴۰ تخت بیماران دیالیزی در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت داشتیم و در حال حاضر هم غیر از بیماران پیوندی و دارویی ۱۴۰۰ بیمار دیالیزی داریم که از این تعداد در حدود ۶۰۰ بیمار دیالیزی مربوط به رشت است و مسئله مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که اکثر این بیماران نیازمند هستند و بعد از اینکه از دستگاه دیالیز بیرون می‌آیند مسئله معیشتی و تامین داروی آنها و پرداخت مستمری به عهده انجمن کلیوی است. لذا ضمن قدردانی از دکتر خسروی و بانیان این امر احداث این مرکز از نظر بنده بسیار ارزشمنده بوده و ما می‌توانیم در آینده نه چندان دور خدمات ارزنده‌ای را به این بیماران ارائه دهیم.
سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان  هم در این مراسم گفت: دولت سیزدهم با افزایش شمول بیماران خاص از پنج به ۱۰۷ بیماری، اولین گام برای خدمت به این بیماران را برداشت.
وی افزود: افزایش شمار بیماری های خاص و صعب العلاج برای دریافت خدمات بیمه ای حرکت مناسبی برای کاهش پرداختی ها از جیب مردم در برابر این گونه بیماری های پرهزینه و کمرشکن بود که تاثیر بالایی در کاهش هزینه های درمانی این بیماران داشته است که امیدوارم در پروسه ساخت این مرکز رکودی وجود نداشته باشد و ما همه تلاشمان را

می‌کنیم که این مسئله در کمیته کشوری دیده شود و منابع درآمدی برای ساخت هرچه سریع‌تر این مرکز لحاظ شود.
در ادامه هادی رمضانی،عضو شورای شهر رشت نیز گفت: امروزه درمان بیمارهای خاص و صعب العلاج  یکی از مشکلات عمده حوزه سلامت محسوب می شود و ما باید با همراهی نیکوکاران و خیرین نیک اندیش برنامه های عملیاتی ساخت و توسعه مراکز درمانی این بیماران را در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به محدودیت منابع دولتی اظهار داشت: لازم است خیرین گیلانی در پیشبرد امور حوزه سلامت حضور پر رنگی داشته باشند. البته مجموعه مدیریت شهری شهر رشت هم در زمینه صدور پروانه و پیگیری لازم در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
ابراهیم واسعی، سرپرست بانک توسعه وتعاون استان نیز با اشاره به گسترش ارائه خدمات بانکی و توسعه تعاملات در راستای حمایت از نظام سلامت کشورگفت: بانک توسعه تعاون همواره تلاش کرده تسهیلات گسترده و متنوعی را در اختیار پزشکان، بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار دهد.
وی ضمن قدردانی از توجه و خدمات ارزنده دکتر دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس اظهار کرد: اقداماتی که جهت ارتقای سطح بهداشت و سلامت بیماران در کشور صورت می گیرد و مسیری که جامعه پزشکی در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی و محرومیت‌‌‌زدایی طی می‌کند در موازات با مسئولیت ‌‌‌ها و رسالت بانک توسعه تعاون قرار دارد. به همین لحاظ ما محورهای همکاری و تسهیل فعالیت حوزه درمانی را به نحو مناسبی احصا کرده و خدمات بانک در این حوزه را گسترش داده ایم تا انشالله به واسطه انقعاد همکاری ها با جامعه پزشکان و حوزه درمان خدمات مان را برای حل مشکلات بیماران افزایش دهیم.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35521

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: