ماجرای ایرانی ها و واکسن در ارمنستان

باز باران خبر/ جمهوری ارمنستان تاکنون و پس از آغاز هفته ها از آغاز واکسیناسیون سراسری در مجموع تنها عددی کمتر از ۲٫۵ درصد ار مردم این کشور واکسینه شده اند و با هر متر و معیاری سرعت واکسیناسیون کرونا در ارمنستان بسیار پایین بوده است.
بر اساس سایت سازمان بهداشت جهانی از ابتلای بیش از ۲۲۶ هزار شهروند به کرونا (تاکنون) و مرک بیش از ۴۵۰۰ شهروند در اثر ابتلا به کرونا حکایت دارد.
به نظر می رسد دولت ارمنستان در بحبوحه وضعیت اقتصادی بد خود که پس از هزینه های جنگ قره باغ و ناآرامی های داخلی متعاقب آن و نیز بحران همه گیری کرونا در این کشور سایه افکن شده، در صدد است از هزاران واکسنی که به واسطه عدم تمایل عمومی مردم این کشور به تزریق واکسن و انقضای قریب الوقوع تاریخ مصرف واکسن ها روی دستش مانده؛ برای جذب گردشگر استفاده کند.
بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی دولت ارمنستان تاکنون از بین جمعیت ۳٫۳ تاکنون ۱۵ هزار نفر هر ۲ دوز و حدود ۴۵ هزار نفر تنها یک دوز واکسن کرونا تزریق کرده اند.
یکی از دلایلی که بیش از ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا روی دست دولت ایروان مانده، همین عدم تمایل مردم به زدن واکسن کروناست.
دولت ارمنستان نیز تا کنون نزدیک به ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را بیشتر در قالب اهدایی از سه منبع چین، سازمان بهداشت جهانی (طرح کواکس) و روسیه دریافت کرده است.
واکسن های ارمنستان که تاریخ مصرف شان رو به اتقضا بوده و مردم این کشور تمایلی به تزریق آنها ندارند؛ می تواند منبع خوبی برای تزریق به گردشگران خارجی همچون ایرانی ها باشد در ایران تاکنون هفت میلیون واکسن تزریق شده و یک و نیم میلیون هم در حال تزریق است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20617

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: