چترگستران امنیت، بیمه گران آرامش

باز باران خبر/ اهمیت جایگاه و نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) در تامین امنیت ایران اسلامی را فارغ از جملات و عبارات کلیشه باید در مقایسه و مصداق تبیین کرد تا از  امنیت مثال زدنی ایران اسلامی رمزگشایی شود.

بدون شک در جهان بحران زده امروزی، شاه کلید توسعه در امنیت خلاصه می شود. به تعبیری امروزه کشوری می تواند از توسعه یافتگی سخن بگوید که در راس همه مولفه ها،عنوان امنیت و آرامش قرار بگیرد . 

در واقع امنیت پیش نیاز بی بدیل توسعه است و فقدان آن همه وجوه توسعه را حتی اگر در سرحد تکامل باشد به چالش خواهد کشید.

در اوضاع و احوال جهان امروز آنچه قابل توجه است اینکه نظام های سلطه ماهیت استعماری خود را از اشکال گذشته به قواعد نوین تغییر داده اند. شاید این سخن قابل تامل باشد اما مصادیق پرشمای هستند که گواه روشنی بر این مدعا باشند.

قاعده نوین نظام سلطه بر ای گستراندن چتر استعماری در شکل نوین، تروریست پروری و ناامن کردن کشورهاست.

این مهم امروزه در منطقه بحران زده خاورمیانه نیاز به شرح و بسط ندارد. اوضاع حاکم بر کشورهای همسایه که جولانگاه تروریست های سازمان یافته و  وامدار استکبار هستند و شمول فعالیت آنها جسته و گریخته تامم دنیا از جمله کشورهای حامی خود را نیز درنوریده است، همگی نشان می دهد امنیت در دنیای امروز به چالشی اساسی تبدیل شده است.

 در این میان ایران اسلامی با همه مشکلات و چالش های توسعه چرا از امنیتی مثال زدنی برخوردار است که نه در ادعا که به حقیقت و عینیت همه رهبران کشورهای دنیا را به تامل و اذعان واداشته است.

به عبارتی چگونه می توان کشوری را نام برد که با وجود دشمنان قسم خورده پرشمار که تمام هم و غم مادی و معنوی خود را برای ایجاد بحران در ایران اسلامی متمرکز کرده اند، این کشور بدون اغراق در شمار امن ترین کشور های دنیاست.

رمزگشایی از این امنیت مثال زدنی باید با کلید واژه سربازان گمنان امام زمان (عج) همراه باشد. مجاهدانی که با نصب العین کردن آموزهای دینی در حفظ و حرمت و کرامت انسانها و تبعیت محض از رهنمودهای ولی امر مسلمین، امام خامنه ای، توانسته اند با همه پیچیدهای امنیتی و البته کینه توزیهای غرض ورزانه،  به تامین امنیت مردم، شبانه روز همت گمارند و این پیام را هدیه کنند که ما جان خود را در طبق اخلاص نهادیم تا ایران اسلامی در امنیت و آرامش، پویا و سرفراز بماند.

بدون شک آنچه وجه تمایز سربازان گمنام امام زمان (عج) در ایران اسلامی است اینکه رویکرد آنان برای تامین امنیت نه تکیه بر جبر و خشنونت و خفقان که بر پایه اخلاق مداری و کرامت انسانی بنا نهاده شده است. سربازانی که در برابرهمه تهدیدات جان در طبق اخلاص نهاده اند و فارغ از هیاهو ها و شانتاژها و جوسازیها، آنچه را که وجه همت  خود نهاده اند، تامین امنیت این مرز و بوم است.

 در این میان استان هرمزگان بواسطه شرایط خاص خود جایگاه ویژه ای در ثبات و امنیت و آرامش کشور دارد. واقع شدن در حساسترین منطقه سوق الجیشی خلیج فارس و تنگه هرمز و بر خورداری  از عنوان دروازه اقتصادی کشور، تنوع اقوام ومذاهب و  مهاجرپذیری و … همه و همه نشان می دهد کار برای کسانی که مسوولیت  امنیت پایدار برای کشور هستند، در این استان از سختی و پیچیدگی خاص خود بر خوردار  است. 

کوتاه سخن اینکه امنیت وقتی معنی دارد که چالش های ضد امنیتی مدام در حال توسعه وتکثیر باشند. از مولفه های برون مرزی گرفته تا تهدیدات داخلی. 

همت این دریادلان گمنام را ارج می نهیم و بر صداقت و شهامت و وفاداریشان به آرمانهای این نظام مقدس درود می فرستیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=19152

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: