چالش ذهنی بزرگ‌ترین چالش کشور است

رئیس اندیشکده انقلاب کبیر با تأکید بر اینکه جریان مدافعین حرم و جبهه مقاومت نباید احساسی تبیین شود، گفت: جریان مقاومت و دفاع یک تمدن سازی اسلامی و یک حرکت کاملا منطقی و هدف‌دار است اما هنوز عده‌ای لذت این کار را تنها تشییع باشکوه و بر دوش گذاشتن پیکر شهدا می‌دانند

به گزارش باز باران خبر، ایمان ایمانی‌فر در همایش نقش رسانه در گام دوم انقلاب در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری گیلان اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هدف والایی دارد و آن نیز زمینه ساز ظهور حضرت حجت (ع) است و این امر یک ظهور جهانی است.

وی با بیان اینکه خط قرمزهایی که دور انقلاب اسلامی کشیده‌ایم باید شکسته شود، گفت: مقام معظم رهبری و امام زمان (عج) مربوط و متعلق به کل دنیا هستند و باید برای ایجاد این فضای جهانی سازی مهدویت تلاش کنیم.

رئیس اندیشکده انقلاب کبیر با بیان اینکه امروز کوچک‌ترین اتفاقات عالم در کسری از ثانیه در اختیار تمام دنیا قرار می‌گیرد، افزود: بنیانیه گام دوم انقلاب اگر زمینه ساز ظهور است و اگر کلمه تمدن در آن استفاده شده باید یک پروژه جهانی باشد و برای این امر نیاز به عمل و تفکر دارد و باید برای تحقق آن اقدامات عملی در کنار اعمال ظاهری شکل بگیرد.

ایمانی‌فر با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم از دید برخی پژوهشگران انعکاس ۱۵ خرداد سال ۴۲ بود، تصریح کرد: فضای ۱۵ خرداد سال ۴۲ تقابل نظام حق و نظام باطل بود که به نمایندگی حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و در آن دو گروه تنها موفق به شناخت این فضای تقابلی شدند یکی قدرت‌های استعماری و دیگری خود امام راحل که در اشعار خود فرمودند انتظار فرج از نیمه خرداد کشم، که البته تمام دنیا برای به فراموشی سپردن این تفکر توحیدی تمام تلاش خود را انجام دادند.

وی با اشاره به استبداد و خفقان شدید در خرداد ماه سال ۴۲ و سیاست‌ها و برنامه‌های ضد انسانی ابرقدرت‌های دنیا گفت: آمریکا و فضای فکری آمریکا و شوری دو لایه قدرت بودند که حاکمیت نظام باطل را بر یخ زدگی و جمود فکری ملت‌ها کنترل و پایه گذاری می‌کردند.

این پژوهشگر علوم انسانی با بیان اینکه شعار ما نمی‌توانیم که عده‌ای در کشور نیز در حال سر دادن هستند، تنها مربوط به انقلاب و عصر حاضر نیست، افزود: مسئله ما با جهان که منظورمان از جهانی که برخی آن را تنها جهان می‌دانند یعنی آمریکا همین مسئله ما می‌توانیم و ما نمی‌توانیم است که در تقابل قرار گرفته است.

ایمانی‌فر با تأکید بر اینکه اسلام دین مبارزه است، بیان کرد: پیامبر اسلام هم پیامبر مهربانی و هم پیامبر مبارزه است، هنوز پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی عده‌ای متوجه این مسئله نشدند که ما می‌توانیم و نباید با شعار ما نمی‌توانیم قدرت نظام سلطه را بپذیرند و تسلیم شوند.

وی با اذعان به اینکه انقلاب اسلامی نمی‌تواند بر اساس نظریاتی که بر اساس آن پایه‌گذاری نشد قابل توصیف و تفسیر نیست، گفت: مردم امروز ما دارای شعور و فرهنگ هستند و سطح دینداری مردم ما، تولی و تبری مردم ما و احساس تنفری که نسبت به نظام باطل پیدا کرده‌اند رشد کرده و با اوایل انقلاب و پیش از آن قابل قیاس نیست.

رئیس اندیشکده انقلاب کبیر با تأکید بر اینکه جریان مدافعین حرم و جبهه مقاومت نباید احساسی تبیین شود، تصریح کرد: جریان مقاومت و دفاع یک تمدن سازی اسلامی و یک حرکت کاملا منطقی و هدف‌دار است اما هنوز عده‌ای لذت این کار را تنها تشییع باشکوه و بر دوش گذاشتن پیکر شهدا می‌دانند بلکه باید تحلیل مدافعان حرم نیز یک تحلیل علمی و گفتمانی و به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ شهادت و تمدن سازی اسلامی جهانی باشد.

ایمانی‌فر با اشاره به تفکر خاکستری و تحت تأثیر ادبیات جامعه افزود: باید ادبیات انقلابی حضرت امام (ره) عالم گستر باشد، حاصل تفکر غیرانقلابی نیز همان شعار ما نمی‌توانیم و در نتیجه کم شدن سرعت پیشرفت است، این شعار که رسانه‌های جوان و داخلی‌های نفوذی و فریب خورده دشمن، چالشی ذهنی در کشور به وجود آورده‌اند که رهبر انقلاب این امر را بزرگ‌ترین چالش اعلام کرده‌اند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=3331

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: