آگاهی بخشی مناسب به مخاطبان در خصوص پدیده های اجتماعی ضرورت دارد

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تاکید کرد: نگرانی و دلسوزی برای کودکان کار و بدسرپرست می بایست به مسئولیت اجتماعی در قبال آنان تبدیل شود.

به گزارش باز باران خبر، پریسا کرمی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی «رفتار با کودکان خیابانی، کودکان کار و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست»  گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه در حوزه فعالیت های اجتماعی  در راستای شاخص های قانون حقوق شهروندی مورد تاکید مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این طرح در کتابخانه های عمومی به جدیت درحال اجراست.
وی اظهار داشت: تمامی تلاش مجموعه کتابخانه های عمومی جلوگیری از بروز آفت ها و معضلات موجود در جامعه است و این کارگاه آموزشی  با هدف آشنایی با پدیده کودکان کار و خیابانی و چگونگی مواجهه با این کودکان با اذعان به رسالت مجموعه کتابخانه های عمومی در آگاهی بخشی مناسب به مخاطبان در خصوص پدیده های اجتماعی برگزار شده  که  امری ضروری است.
پریسا کرمی به انتظارات مخاطبان از کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی با بررسی نیازهای اطلاعاتی جامعه مخاطب خود از نقاط ضعف و قوت عملکرد خود آگاه است و با برنامه ریزی راهبردی و ارزشیابی اقدامات خود سعی در ارتقاء دانش مخاطبان خود دارد.
وی ادامه داد: کارگاه های آموزشی در زمینه فعالیت های اجتماعی در راستای شاخص های ارائه قانون حقوق شهروندی برگزار می شود.
کرمی برپایی این کارگاه های آموزشی را در راستای ارائه خدمات کتابخانه های عمومی به این قشر و کمک به ارتقاء سطح دانش و مهارت های کودکان کار عنوان کرد و گفت: تغییر نگرش افراد جامعه نسبت به این افراد و ایجاد محیط مناسب فکری برای کودکان کار و خانواده های ایشان یکی از رسالت های فرهنگی است که مجموعه کتابخانه های می تواند گام های مثبت را در این زمینه بردارد.
وی با اشاره به وجود ۸۲ کتابخانه عمومی نهادی در سراسر استان افزود: در برخی روستاهای گیلان، کتابخانه های عمومی تنها مراکز فرهنگی هستند که مورد توجه کودکان و بانوان خانه دار نیز قرار گرفته اند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=3080

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: