فریب تبلیغات فروش ((سیم‌کارت شاد)) را نخورید

رئیس پلیس پیشگیری استان به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات فروش «سیم‌کارت شاد» را نخورند زیرا اگر قرار باشد سیم‌کارت دانش‌آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتورها و یا وزارت‌خانه‌های مربوطه اعلام می‌شود.

به گزارش باز باران خبر؛ سرهنگ فرهاد فلاح‌کریمی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار اظهار کرد: کلاهبرداران این بار به سراغ دانش‌آموزان و والدین آنها آمدند و با ارائه طرحی به اسم «سیم‌کارت شاد» سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس و یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی سعی دارند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند، گفت: در روش اول، کلاهبرداران از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آنها ارسال کنند و با این روش سعی در جمع‌آوری اطلاعات آنها دارند.

سرهنگ فلاح‌کریمی تصریح کرد: در روش دوم، مجرمان با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت، حساب بانکی مال‌باختگان را خالی می‌کنند.

وی به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات فروش «سیم‌کارت شاد» را نخورند زیرا اگر قرار باشد سیم‌کارت دانش‌آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتورها و یا وزارت‌خانه‌های مربوطه اعلام می‌شود و مردم به این پیام‌ها و لینک‌ها اعتمادی نکنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: پلیس به دنبال شناسایی افراد سودجو است و با هرکسی که به هر طریقی این افراد را در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند، برخورد خواهد کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13279

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: