شهر توسعه یافته؛ شهروند آشنا با حقوق شهروندی

در جایی خواندم شهر بدون شهروند وجود ندارد اما شهروند بدون شهر می تواند دوباره یک شهر بسازد و این تفاوت اصلی شهر و شهروند است.
من می خواهم به این جمله مطلبی را اضافه کنم و آن اینکه اگر شهروندان یک شهر به اصول و قوانین شهری و حقوق شهروندی خود آشنا باشند، شهری توسعه یافته و پیشرفته هم ایجاد می شود.
همانطور که شهروند می تواند شهر بسازد، شهروندان آشنا به حقوق شهروندی هم می توانند شهر ساخته شده را به توسعه، پیشرفت و آبادانی برسانند.
یکی از وظایف مهم و اساسی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ارائه آموزشهای حقوق شهروندی به طرق مختلف اعم از برگزاری همایش، گردهمایی، چاپ بروشور، کاتالوگ و کتابچه های مختلف و همینطور درج مقاله و انجام مسابقه و اجرای جشنواره های مرتبط برای شهروندان است.
بدون شک شهروندان آشنا به حقوق شهروندی خود را ملزم به مشارکت اجتماعی در برنامه های شهروندی می بینند و تلاش می کنند با مدیریت شهری در اجرای برنامه ها همپا و همیار باشند.
بنا بر این امیدوارم همه همکاران ما و به ویژه رسانه های گروهی استان، این مدیریت را در ارائه آموزشهای حقوق شهروندی به شهروندان رشتی یاری دهند تا به امید خدا با تلاش همگانی شهری آباد و توسعه یافته داشته باشیم.


علیرضا‌قانع
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10588

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: