شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر گیلان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به راه‌اندازی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر استان، گفت: به‌همین منظور، کارگاه آموزشی یک‌روزه در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به اجرای طرح راه‌اندازی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در همین رابطه، مردادماه امسال فراخوانی به ادارات ۱۶گانه شهرستانی ارسال کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: طی این فراخوان ادارات شهرستان باید ظرفیت‌های خود در حوزه فرهنگی و هنری را در رشته‌های هنرهای تجسمی، هنرهای صنایعی و سنتی، سینما، هنرهای نمایشی، ادبیات، چاپ و بسته‌بندی، موسیقی، رسانه و مطبوعات، مد و لباس و بازی‌های رایانه‌ای شناسایی و در قالب فرمهایی به وزارتخانه معرفی می‌کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان‌های گیلان با توجه به پیشینه، ظرفیت و سوابق، اقدام به معرفی زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و چشم‌اندازهای شهری خود در حوزه فرهنگ و هنر کردند، گفت: با توجه به تهیه همه مدارک، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره‌کل استان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی یک‌روزه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در رشت کرده است.

فاضلی با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی با حضور اساتیدی از تهران از ساعت ۸ الی ۱۴ روز یکشنبه سوم آذرماه امسال در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود، گفت: رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، نماینده شهرداری‌ها و رؤسای انجمن‌های هنری در این کارگاه حضور خواهند یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دبیرخانه شبکه شهر خلاق فرهنگ و هنر در اداره هر شهرستان راه‌اندازی می‌شود، گفت: در این دبیرخانه، فرماندار به عنوان رئیس، شهردار نائب رئیس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیر و رئیس اداره میراث فرهنگی، نماینده سمن‌های فرهنگی و هنری و دو کارشناس متخصص عضو خواهند بود.

وی در پایان به اهداف راه‌اندازی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اشاره کرد و با بیان اینکه این شبکه می‌تواند ظرفیت متفاوتی برای شناسایی، توسعه و تقویت فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی هر شهرستان باشد، افزود: شناسایی داشته‌ها، ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی و هنری در مناطق مختلف از مهمترین اهداف راه‌اندازی این شبکه است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=5100

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: