راه اندازی سامانه اینترنتی فرصت های سرمایه گذاری در شهرداری رشت

باز باران خبر/ شورای شهر یکی از نهادهای مهم در توسعه عمرانی و اقتصادی شهر است که از طریق اجرا و فراهم آوردن زمینه برای جذب سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های عمرانی، اشتغال زایی و گردشگری ایفا می کند.

شهر رشت یکی از شهر های بزرگ و مطرح شمال کشور است که مدت هاست با چالش های مختلف زیرساختی در بخش عمرانی و گردشگری شهری،حمل و نقل و محیط زیست … به سر می برد.شاید بتوان گفت ورود سرمایه گذاران به شهر رشت که مدتهاست عنوان کلانشهر را یدک می کشد از جمله مهمترین مطالبات شهروندان در سال های اخیر بوده باشد.

عدم استقبال سرمایه گذاران از پروژه های توسعه ای و عمرانی رشت از سابقه طولانی برخودار است. آماده سازی بسترهای ورود سرمایه گذاران در رشت خیلی پایین بوده و آنگونه که باید فعالیت های لازم از سوی شهرداری برای جذب سرمایه گذار صورت نمی گیرد.

حداقل اینکه در چند سال اخیر و با گذشت پنج دوره از عمر شوراها در شهر رشت ما تاکنون خروجی مناسبی را در حوزه سرمایه گذاری این شهر شاهد نبودیم. این درحالیست که برخی از پروژه های عمرانی و گردشگری براحتی و با سرمایه های کمتری در ادوار گذشته قابلیت اجرایی شدن داشتند.

باید بپذیریم که یکی از عوامل عقب ماندگی در بسیاری از شهرها و کلان شهرهای کشور که به شدت از آن غفلت شده و باعث هدررفت منابع و نیروی انسانی و پیشرفت نکردن بسیاری از پروژه ها شده، عدم توجه کافی به بخش خصوصی و سرمایه گذاران این حوزه است. چرا که جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف همواره عاملی برجسته برای تداوم رشد اقتصادی شهرها به شمار می رود.

شاید شاخص ترین و یا آخرین موارد سرمایه گذاری انجام شده در سالهای اخیردر شهر رشت پروژه آبنمای بوستان ملت، بازآفرینی محلات، احیای شهر بازی رشت، ایجاد پارک های محلی و بازسازی حاشیه رودخانه ها … بود. پروژه هایی که از حیث اشتغالزایی و درآمد زایی نتیجه مطلوبی نداشتند. بماند که به خاطر برخی اختلاف نظرها و سوء مدیریت ها بزرگترین آبنمای موزیکال کشور در پارک ملت رشت روبه خاموشی ابدی رفت و میلیاردها ریال پول و سرمایه نابود شد. پروژه ای که می توانست در جذب گردشگران و اشتغالزایی بسیار تاثیرگذار باشد.

اعتقاد من این است که مانند بعضی از شهرها که در این مساله پیشرو بوده اند،سامانه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در شهرداری رشت راه اندازی شود تا گامی موثر در راستای شفاف سازی و اقدامی امیدبخش برای سرمایه گذاران ایجاد شود که البته این امرمستلزم ارائه اطلاعات دقیق و شفاف و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است.
ما باید با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه شهری، بسته سرمایه گذاری و چشم اندازهای توسعه ای پیش روی رشت را در چند محور عمرانی، گردشگری، باز آفرینی شهری و پروژه های حمل ونقل …جهت مشارکت سرمایه گذاران ارائه کنیم، تا از طریق جلب مشارکتهای عمومی و برند سازی گامهای مهمی در مسیر توسعه و تحول شهر رشت برداریم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20057

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: