دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت؛ میدان میوه تره و بار جدید رشت احداث می‎شود | بارفروشان و اعضای میدان آزادی و ولی عصر متحد هستند

 

باز باران خبر/دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت نداشتن میدان بار بزرگ را از بزرگترین چالش های رشت خواند و گفت: برای کاهش حجم ترافیک شهر و ارائه خدمات بهتر به مردم لازم است تا میدان بار ولیعصر، آزادی، پیربازار و لب آب را در قالب یک اتحادیه در یک جای واحد جمع کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ایوب یاقوتی دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت در گفت و گو با دیارمیرزا با اشاره به مشکلات بار فروشان میادین تره بار ولیعصر و آزادی رشت و اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات با همکاری اتاق بازرگانی گیلان اظهار کرد: با رایزنی اتاق بازرگانی گیلان و اتحادیه میوه و تره بار رشت میادین میوه و تره بار رشت پس از سال‌ها در حال محقق شدن است و در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که هفته‌های گذشته برگزار شد ساماندهی میادین میوه تره بار رشت در دستور جلسه قرار گرفت.

یاقوتی تصریح کرد: بار ترافیکی منطقه و کمبود فضای کافی و مناسب این میادین موجب شده تا فعالان اقتصادی میوه و تره بار در دو میدان ولیعصر و آزادی با چالش‌هایی در راستای خدمات‌رسانی به مشتریان و مصرف کنندگان مواجه باشند.

وی با بیان اینکه بیشتر از ۵۰ سال از عمر میادین ولیعصر و آزادی برای ارائه خدمات‌رسانی به مردم می‌گذرد افزود: امروز با این میادین کوچک قرار است که برای حدود ۵ تا ۶ میلیون از مسافران و شهروندان رشتی خدمات ارائه شود که بدلیل حجم ترافیک و کمبود فضا با چالش‌های بزرگی روبرو هستیم بنابراین در تلاشیم تا چهار اتحادیه پیر بازار، لب آب، ولیعصر و آزادی در قالب یک اتحادیه در یک جای واحد جمع و به خدمات ارائه دهیم و حجم ترافیک را کم کنیم.

مدیر مجتمع بازار و تره بار ولیعصر رشت با اشاره به اینکه تریلی‌ها بدلیل اینکه مورد جرائم راهنمایی و رانندگی داخل شهر واقع می‌شوند بار رشت را قبول نمی‌کنند، گفت: قیمت بار تریلی‌ها بسیار پائین‌تر از کامیون‌های کوچک است چون برای حمل بار از کامیون‌های کوچک استفاده می‌کنیم بنابراین هزینه کرایه‌ها برای مصرف کننده فشار بیش از حد وارد می‌کند.

وی با تاکید بر نگاه ویژه مسئولان ارشد استان گیلان در حل مشکلات میدان تره بار ولیعصر با اشاره به اینکه مشکلات کاسبان تره بار زیاد است، افزود: ترافیک‌هایی که ماشین‌های میدان بار برای شهر رشت ایجاد می‌کند سنگین است و در گرمای تابستان ۴ ردیف ترافیک با یک تصادف کوچک میدان بار بسته می‌شود چون سفره مردم از میدان بار رنگی است نمی‌توان میدان را جمع کرد بنابراین تا دیروز دولت مدارا کرده اما امروز دیگر جای مدارا نیست.

دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به طرح توسعه استان گیلان و اینکه رشت در کریدور اقتصادی ایران به اروپا قرار گرفته و می‌تواند به یکی از بازارهای اقتصادی جهان تبدیل شود، تصریح کرد: احداث میدان تره بار بزرگ و استاندارد از ضرورت‌های شهر رشت است که باید مورد اهتمام ویژه مسئولان ارشد استان گیلان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در دور جدید انتخابات اتحادیه میوه و تره بار رشت شرکت خواهد کرد و خوشبختانه جوانان تحصیلکرده و خوشفکری هم حضور پیدا می‌کنند که مایه افتخارند، افزود: همانطور که همه کارها الکترونیک انجام می‌شود انتطار داریم در این انتخابات جوانانی انتخاب شوند که اشرافیت به اطلاعات و فناوری روز را داشته باشند.

یاقوتی با بیان اینکه عده‌ای کاسب نما تلاش می‌کنند که شکاف بین کاسبان میدان ولیعصر و میدان آزادی ایجاد کنند، افزود: بنده به عنوان دبیر اتحادیه میوه و تره بار ضمن تقدیر و تشکر از اعضای هیئت امنای میدان آزادی که سالهاست جایگاهی بصورت رایگان در اختیار این اتحادیه قرار داده تاکید می‌کنم دفتر اتحادیه میوه و تره بار رشت در جایگاه فعلی خود باقی خواهد ماند و هیچ انتقالی وجود ندارد.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر در میدان آزادی با حضور پیشکسوتان گفت: پیشکسوتان گنجینه‌های اقتصادی جامعه میوه و تره بار هستند که لازم است برای پیشبرد اهداف اتحادیه از این بزرگان بهره بیشتری برد.

بارفروشان و اعضای هیئت امنای میدان آزادی و ولی عصر رشت متحد هستند

یاقوتی با تاکید بر اینکه جامعه میادین میوه و تره بار ولیعصر و آزادی از یک خانواده‌اند و با یکدیگر رابطه مالی و اجتماعی تنگاتنگی دارند، تصریح کرد: خوشبختانه بین اعضای هیات امنا و بارفروشان میادین میوه و تره بار ولیعصر و آزادی رشت ارتباط بسیار محکمی وجود دارد و یک عده‌ای می‌خواهند بین ما فاصله بیندازند که این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

 

دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت با بیان اینکه در کنار همدیگر می‌خواهیم اتحادیه میوه و تره بار کاملی داشته باشیم، افزود: لازمه ارتقای اقتصادی اتحاد است.

یاقوتی با تاکد بر اینکه اعضای هیئت امنای میدان آزادی و میدان بار ولی عصر و بارفروشان این میادین با همدیگر یک زنجیره مستحکمی هستند که هیچ شکافی بین آنها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با همدیگر در انتخابات انشالله شرکت می‌کنیم و ۵ نفر را به عنوان عضو اتحادیه و یک نفر به عنوان عضو بازرس انتخاب می‌کنیم.

وی در پایان گفت: اتحادیه در راستای ساخت میدان بار جدید و رفع مشکلات خانواده جامعه میوه و تره بار با کمک اتاق بازرگانی گیلان؛ صنعت، معدن و تجارت و کلیه ادارات گامهای اساسی بر می دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35574

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: