جوان و نیاز به مسافرت

مسافرت یکی از نیازهای انسان است و یکی از ساده ترین فواید آن اینکه باعث می شود حداقل چند روزی از غم و غصه های روزمره زندگی فاصله بگیرید به شرط آن که هزینه های رفت و آمد و اقامت شما به حدی زیاد نباشد که خودش به اندوه تازه ای تبدیل شده و آرامش جای خود را به استرس بدهد.
در دوران جوانی سفرکردن از حال و هوای دیگری برخوردار است. جوان برای شناختن خویش و آزمودن توانایی هایش به سفر نیازمند است. پس هرگاه فرصت و امکانش را دارید، به مسافرت بروید. اگر به طور صحیح با این موضوع روبرو شوید، افق های متنوع و جدیدی را در برابر خود خواهید دید.
– سفرهای بیهوده
سفارش دانشمندان این است که فقط برای سرگرمی و خوشگذرانی مسافرت نکنید. در طی مسیر و زمان سفر، وقت خود را هدر ندهید و از هر لحظه آن، به درستی استفاده نمایید.
بدین خاطر، آموخته های خود را بنویسید و برای دیگران هم بخوانید یا به آنها بدهید تا مطالعه کنند. امروزه با وجود دستگاه های پیشرفته عکاسی، فیلمبرداری، دوربین موبایل و نیز شبکه های اجتماعی، کار ثبت خاطرات و انتقال تجربیات، بسیار آسانتر از گذشته شده است. اما هیچ چیز جای نوشتن را نمی گیرد. اگر در هر سفر، چیز تازه ای نیاموزید، فقط یک راهپیمایی بی فایده را انجام داده اید.
– دقت در سفر
طی سفرهایتان دقیق باشید و به هر چیز کوچک و بزرگ، توجه نمایید. تفاوت جاهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و از ویژگی های هر محل و تاریخ آن، مطلع شوید. نگاه اجمالی و سطحی، کافی نیست. در سفر، به چیزهای پیرامونتان، بیش از ظاهر اشیاء، حالات و مکان ها، توجه داشته باشید.
– کنجکاوی در سفر
کنجکاوی بایستی یکی از ره آوردهای اساسی سفرتان را تشکیل دهد. آیا تا به حال شهرهای تاریخی و زیبای کشورتان را دیده اید؟ آیا با میراث فرهنگی ایران اسلامی آشنایی دارید؟ آیا تاکنون به شهرهای مذهبی و زیارتی رفته اید؟
– جهانگردی
بعد از ایرانگردی، نوبت به جهانگردی می رسد. هیچ نقطه ای در جهان وجود ندارد که ارزش دیدن نداشته باشد. البته سفر به بعضی از نقاط دنیا مناسب تر و سودمندتر است. به عنوان مثال، سفر به سرزمین ها و کانون های فرهنگی غنی و نقاط تاریخی دنیا.
– پرهیز از سفرهای تفریحی
هرگز به دنبال سفرهای صرفا تفریحی که فقط هدر دادن وقت و پول است، نباشید. همانند کسانی که وقتی به مسافرت می روند، پولشان را صرف عیاشی و هرزگی می نمایند. آنان در حقیقت، سرمایه خویش را دور می ریزند.
اگر تحت عنوان مسافرت، به خارج از کشور می روید، حتما از مراکز تمدن آنجا بازدید کنید تا نکات جدیدی را یاد بگیرید. به کشورهایی مانند عراق، مصر، هند، چین که دارای فرهنگ دیرپا هستند و یا مکان هایی که آثار تمدن « مایاها» در آنجا قرار دارد، سفر کنید. زیرا در این نقاط، بیشتر به تاریخ تمدن و خرد با ارزش بشر، پی می برید.

سید عبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2037

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: