جوانان و راز سلامتی حقیقی

یکی از مهمترین اموری که ذهن هر انسان علاقمند به فکر کردن را به خود مشغول می کند، کشف راز سلامتی است. بشر هر روز صبح از خویشتن می پرسد چگونه می توانم بهتر و بیشتر سالم بمانم؟
بدین خاطر هر روز یک ورزش و تفریح تازه برای خود اختراع می کند تا هیجان و تنوع جدیدتری آفریده و به تحرک بدنی خویش، تنوع ببخشد. در مؤثر بودن ورزش ـ انواع گوناگون آن ـ تردیدی وجود ندارد. اما از سوی دیگر به نظر می رسد که تلاش و فعالیت شدید، ورزش بسیار مؤثرتری است. از دیدگاه یک آدم اهل کار، فرد سخت کوش ـ مخصوصا اگر شغل وی همراه با تحرک و جابجایی هم باشد ـ نیازی به ورزش اضافی ندارد.
– هدر دادن وقت و پول
بیشتر اوقات وقتی افراد زیادی را در حال رفت و آمد به باشگاه های بدنسازی می بینم، احتمال می دهم که این اشخاص وقت خود را در چنین مراکزی به این دلیل صرف می کنند که جای دیگری برای عرق ریختن ندارند. به همین سبب تعداد باشگاههای ورزشی و سونا نیز به سرعت رو به افزایش است.
این موضوع، نشانگر رویکرد تعداد زیادی از مردم کشور ما به ورزش، برای حفظ سلامتی است. اما هنوز نمی توان درک کرد که آنان چرا به همان اندازه که برای سلامتی و پرورش اندام خویش، وقت گذاشته و هزینه می کنند، حاضر نیستند جهت کار و شغلی که کلیه مخارج زندگی شان را تأمین می کند، قدری فعالیت خود را افزایش دهند؟
البته حساب کسانی که هم سخت کار می کنند و هم ورزش را به طور منظم و جدی تعقیب می نمایند، جدا می باشد. زیرا اگر فرد جستجوگری از خود سئوال کند که رمز سلامتی آدمی در چیست؟ قطعا جوابش این است: سخت کوشیدن.
چون انسان، انرژی و نیروی مورد نیازش را با انجام فعالیت زیاد به دست می آورد. شخص دقیق و اندیشمند در عین حال به خوبی می داند که کارهای کسل کننده و خستگی آور تا چه حد می تواند برای سلامتی اش زیان آور باشد و در مقابل، یک کار مورد علاقه، به صورت شگفت انگیزی، روحیه و نیروی او را افزایش می دهد.
– کار با لذت و شادی
بنابراین کار خود را با لذت و شادابی انجام دهیدکه تنها در این صورت واقعا احساس سرزندگی و نشاط خواهید کرد. بنابراین هنگامی که از این منظر به مسئله می نگریم، در می یابیم عرق ریختن در حین کار، بسیار با ارزش تر از عرق کردن در باشگاههای ورزشی است.
بر اساس مطالب بیان شده راز سلامتی هر انسان در کار و فعالیت شدید است. در مباحث قبلی نیز اشاره شد که کار برای آدمی، باید در حکم سرگرمی باشد. دانشمندان نیز به صراحت می گویند که کار و کوشش، کلید تندرستی مردان و زنان است.
– تغذیه مناسب
به نظر می رسد که عامل مؤثر دیگر تندرستی هر شخص، تغذیه مناسب و صرف انواع غذاها بر اساس یک برنامه حساب شده است. انسان منظم، همواره رژیم غذایی متعادلی را حفظ می کند. یک مثل قدیمی می گوید: غذای مناسب، بهترین دارو برای پیشگیری از بیماری ها است. به این نکته مهم در روایات اسلامی نیز بارها اشاره شده است.
البته نکته اصلی بحث پرداختن به مقوله «غذا» نیست. بلکه بیشتر در باره حفظ سلامتی بدون استفاده از داروهای شیمیایی و گیاهی، مراجعه به کلاس های ورزش یا حرکات اضافی است. بهتر است فلسفه شخصی شما این باشد که تندرستی را می توان از طریق ایجاد عادت های صحیح همانند: عدم زیاده روی در خوردن و آشامیدن، سحرخیزی و انجام به موقع کارهای روزمره حفظ نمود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1495

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: