بهمن طریقی رییس هیات کشتی کوچصفهان:  کوچصفهان مهد کشتی و قهرمان پرور است

 

بازباران خبر – سرویس ورزشی: هیات کشتی کوچصفهان جزء محدود هیات هایی است که در استان گیلان دارای خانه کشتی بوده و صاحب سبک زیادی می‌باشد؛ این در حالی است که همه این زحمات ها بر دوش پیشکسوت کشتی ایران بهمن طریقی قهرمانی که بی ادعا کارهای زیادی کرده و قهرمان‌های زیادی را در کشور همچون پسر خود آیدین طریقی، پوریا رمضانی و مهدی عابد و حسن چمن معرفی کرده است.

بر همین اساس پای صحبت های این استاد کشتی و مربی پهلوان پرور نشستیم تا درد دل های این مرد بی ادعا را به گوش مسولین بالا تر برسانیم.

 

■ چه خبر ‌ از کشتی کوچصفهان؟

باسلام خدمت شما دوستداران ورزشی، خصوصا علاقمندان ورزش پهلوانی کشتی؛ در خصوص ورزش کوچصفهان باید گفت که در سال ۱۴۰۲کوچصفهان میزبان دو مسابقه استانی اولی لیگ نوجوانان استان و دومی مسابقات خردسالان استان بود که بالغ به ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشت و نتیجه خوبی  نیز حاصل شد که در لیگ نوجوانان به مقام سوم رسیدیم و در رده خردسالان هم دوم تیمی استان شدیم البته حاصل این دو مسابقه را امسال بدست آوردیم و تیم کشتی نونهالان کوچصفهان موفق شد از بین ۲۴ تیم قهرمان استان گیلان شود.

■ آیا مسئولین به فکر ورزش کوچصفهان هستند؟

اگر منظور شما از مسئولین، اعضای شورای شهر و شهردار و… میباشد؛ خیر! تاکنون حرکت مفیدی صورت نگرفته و از زمانی که اعضای شورای شهر و شهردار جدید راس کار آمدند تاکنون هیچ کدام را در اماکن ورزشی کشتی ندیده ام. فقط آقایان برای رفع مسئولیت روز مسابقه استانی سال گذشته سری به سالن مسابقه زدند و… البته  قرار بود  مدیریت شهری برای هزینه مالی مسابقه کمک ناچیزی انجام بدهند که آن هم به دلایلی شخصی خودشان انجام نشد. ولی از طرف بخشدار آقای مهندس علی حسین پور حمایت شدیم.

 

■ بفرمایید کشتی کوچصفهان را چطور متحول کرده اید ؟

کشتی کوچصفهان متحول شده و اگر کمی به سال های گذشته برگردیم یعنی قبل از ساخت خانه کشتی البته در دوران دهه ۶۰ کشتی کوچصفهان به کمک مرحوم پاچایی و آقای فتحی حرفی برای گفتن داشت ولی بعد از رفتن این دو مربی کاربلد، کشتی کوچصفهان کاملا  خاموش شد تا اینکه خانه کشتی کوچصفهان به کمک مردم و البته شهردار ایزدی و شورای شهر گذشته که زمین را در اختیار هیأت کشتی گذاشتند دوباره جان گرفت که حاصل آن اعزام تیم کشتی کوچصفهان به صربستان و باکو و کشتی گیرانی که در کشور مدال آوردند.

■ چرا دیگر تیمی به کشور های اروپایی اعزام نمی کنید؟

علت تیم اعزام نشدن اول هزینه بالای اعزام هست ولی خبر خوب اینکه با هماهنگی های انجام شده قرار شده جهت آمادگی تیم کشتی کوچصفهان اردوی مشترکی با یکی از تیم های آسیایی انجام بدهیم که در صورت موافقت آن فدراسیون تیم اعزام خواهد شد.

■ در پایان صحبت اگر نکته و یا حرف خاصی دارید ، بیان کنید؟

در پایان باید اشاره کنم  که اگر مردم خوب کوچصفهان نبودند، الان خانه کشتی کوچصفهان هم نبود. لذا با توجه به نیمه کاره بودن خانه کشتی یعنی خوابگاه و سالن غذاخوری این مجموعه نیمه کاره هستش وتا الان هم که مدت ۳سال هست که شورای شهر به روی کار آمد، بنا به دلایل خودشان هیچ کمکی جهت ادامه ساخت خانه کشتی انجام نشده و فقط شخصا دوباره از مردم این شهر درخواست کمک دارم تا جایی که امکان دارد برای ساخت خوابگاه باز هم مثل گذشته هیات را یاری کنند.

گفتگو: قاسم قربانی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35841

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: