ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار بین المللی می شود

نشست خبری رییس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار و کارشناسان استان گیلان با حضور اصحاب رسانه شهرستان رودباردر مرکز تحقیقات زیتون رودبار برگزارشد.
به گزارش باز باران خبر: رییس ایستگاه تحقیقات زیتون رودباربااشاره به اینکه زیتون یک‌ محصول ا ستراتژیک است واز اهمیت زیادی برخوردار می باشد گفت :شهرستان رودبار مهد زیتون است وایستگاه تحقیقات زیتون در سال ۱۳۴۳ راه اندازی شده و یکی از قدیمی ترین ایستگاه تحقیقات زیتون کشور مختص شهرستان رودباراست به همین منظور در نظر داریم که ایستگاه تحقیقات زیتون را بین المللی کنیم.
وی افزود:باغ زیتون ایستگاه رودبار۵ هکتار بوده وبرای توسعه وقلم گیری در کل کشور استفاده می شود .، جوان سازی درختان نیز ازجمله کارهای ایستگاه تحقیقات زیتون به شمار می آید.رییس ایستگاه تحقیقات زیتون بابیان اینکه ارزیابی حسی زیتون در شهرستان اجباری خواهد شد تا سلامت روغن زیتون تضمین شود بیان داشت: در سال ۹۳ ماهیانه در خصوص ارزیابی حسی زیتون  با حضور کارشناسان در ایستگاه رودبارجلسات متعددی برگزارمیشود که قراراست دوره بین المللی درون کشوری ارزیابی حسی روغن زیتون مهرماه در شهرستان رودبار با حضور کارشناسان کشوری برگزار شود.
وی در خصوص چگونگی ارزیابی حسی روغن زیتون گفت :دانش ارزیابی حسی محصولات غذایی بعنوان یک علم جدید در جهان ایجاد شده است وروش استاندارد و بین المللی ارزیابی حسی روغن زیتون باتوجه به خصیصه های مثبت و منفی روغن توسط ۸الی ۱۲ ارزیاب منتخب آموزشی دیده تعیین می شود که کیفیت روغن زیتون را مورد بررسی قرار می دهند.دکتر زهرا یوسفی در خصوص کنترل آفت مگس زیتون از باغداران خواست تا درطول سال درحال کنترل وبررسی باشند وبا استفاده از محلول هایی که خاصیت شیمیایی ندارند و باعث تقویت شده محصول شده وبه محیط زیست آسیب نمی رسانند استفاده کنند.
وی ازبرگزاری میز زیتون در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از بخش معاونت های سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی استان گیلان خبردادوگفت: درآینده نزدیک ایستگاه رودبارهمکار شورای بین المللی زیتون خواهد شد که می تواند برای شهرستان  رودباربسیار حائز اهمیت باشد.
عضویت علمی موسسه تحقیقاتی گیلان ادامه داد:تحقیقات و ترویج آموزش مهارت آموزی  منفعت زیادی را برای باغداران به همراه خواهد داشت.
گفتنی است درپایان رییس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار به همراه کارشناسان استان و اصحاب رسانه از آزمایشگاه حسی روغن زیتون ،نحوه جوان سازی درختان  زیتون  بازدید کردند.‌
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1350

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: