اختتامیه چهارمین جشنواره استندآپ کمدی رشت با معرفی برگزیدگان برگزار شد


چهارمین جشنواره استندآپ کمدی رشت با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان مردمی به کار خود پایان داد.
به گزارش باز باران خبر؛ این مراسم با اجرای سعید ترکاشوند و با حضور جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان هنر و استقبال بسیار خوب مردم در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد.
علی حلوی دبیر جشنواره در این مراسم ضمن تقدیر از حضور و استقبال باشکوه مردم در روزهای برگزاری جشنواره و‌ هنرمندان شرکت کننده در این رویداد هنری گفت: امسال برای نخستین بار بخش مسابقه را در جشنواره قرار دادیم. این مسابقه و رقابت به طور کاملا مردمی برگزار شد.
به اعتقاد من جشنواره برای رسیدن به آن سطح مطلوب فاصله دارد و به همین دلیل هیات داوران در نظر گرفته نشد و نظرسنجی برگزیدگان با آرای مردم انتخاب شد.
دبیر جشنواره استندآپ کمدی رشت ادامه داد: جشنواره امسال نسبت به سالهای گذشته، کیفی تر برگزار شد. افرادی که به تماشای آثار جشنواره نشستند می توانند حرف من را تایید کنند. جوانان خوبی در جشنواره شرکت کردند و نسل جدیدی توانستند توانایی های خود را در عرصه طنز نشان دهند.
وی ادامه داد: آرا برگزیدگان جشنواره به صورت کاملا مردمی برگزار شد و رقابت بسیار نزدیک بود که در نهایت در بخش کودک دو برگزیده مشترک، در بخش بانوان دو برگزیده مشترک و در بخش آقایان سه برگزیده معرفی شدند.
حلوی ادامه داد: امیدوارم در دوره های آینده نیز جشنواره و هنرمندان مورد حمایت و استقبال قرار گیرند. از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان رشت و اکبر صمدی نیا کارشناس امور نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که از قبل از برگزاری جشنواره، مراحل بازبینی و… در کنار ما بودند تشکر ویژه دارم. همچنین از حامیان مالی جشنواره رستوران هیراد منطقه آزاد انزلی و شهر بازی شهر خورشید رشت برای حمایت از حوزه فرهنگ سپاس ویژه دارم.
اکبر صمدی نیا کارشناس امور نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم گفت: مهم ترین ویژگی که یک هنرمند باید داشته باشد، غیر از داشته های هنری، مسئله اخلاق هنری است. فرد هنرمند هر قدر هم عالی و توانمندی باشد، اما اخلاق هنری نداشته باشد در نزد مردم جایی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: در برخی آثار کمدی می‌بینیم که شخص برای به خنده وا داشتن مخاطب به سمت بی اخلاقی می روند. به جهت برخورد و دیدن افراد مختلف به این نتیجه رسیده ام که با داشتن اخلاق هنری است که هنرمند می تواند رشد و نمو کند و نزد مردم نیز محبوب بماند.
صمدی نیا در ادامه تصریح کرد: مهم ترین نکته بعد از اخلاق، دید هنری خوب است.یک هنرمند برای داشتن دید هنری باید خوب ببیند و خوب بشنود. باید جامعه خود را بشناسد. برای استندآپ کمدی و هر فعالیت هنری دیگری باید ببینید توجه جامعه امروز نسبت به چیست. از کنار جامعه به راحتی نگذرید و انسان ها را بشنوید و ببینید.
در ادامه برگزیدگان بخش آرای مردمی چهارمین جشنواره استندآپ کمدی رشت که موفق به دریافت تندیس ویژه شدند به شرح زیر اعلام شد:
برگزیدگان بخش کودک (بطور مشترک): سیده دلسا معجزی و افسون پاسخی
بخش بانوان (بطور مشترک): مریم خدابخشی و آمنه خیری پور
بخش آقایان: حسین جعفرآبادی، رضا تقی نیا و دانیال فیضی
شایان ذکر است در این مراسم به همه هنرمندان شرکت کننده در جشنواره به رسم یادبود لوح تقدیری اهدا شد.
عکسها از: مسیح سعادت و معصومه مژدهی

گزارش: اکبر حیدرپور

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2006

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: