عملیات اجرایی احداث آزاد راه رشت به قزوین عملاً تعطیل شد!

 باز باران خبر/ بر همین اساس در دهه ۷۰ کلنگ احداث آزاد راه قزوین _ رشت به زمین زده و عملیات اجرایی آن آغاز شد؛ اما متاسفانه کار اجرائی این پروژه به درازا کشیده شد و سرانجام در سال ۱۳۸۸ از  ۱۳۸ کیلومتر این آزاد حدود ۱۲۷ کیلومتر آن ساخته شد و  ۱۱ کیلومتر آن در محدوده شهرستان رودبار باقی مانده است.

متاسفانه قبل از اینکه عملیات  احداث این  آزاد راه بصورتکامل خاتمه یابد؛ بصورت نیمه کاره  توسط دولت دهم  دکتر احمدی نژاد افتتاح شد و مردم  شهرستان  رودبار و مسافران عبوری را شدیداً به دردسر انداخت و این ۱۱ کیلومتر تبدیل به گلوگاهی شد که با ایجاد ترافیک سنگین نگرانی و مشکلات مردم  منطقه را افرایش داد. 

البته به همت دولت  اول دکتر حسن  روحانی حدود ۴ کیلومتر از این آزاد راه که از نظر اجرایی بسیار سخت و دشوار بود و نیاز به تونل و ابنیه داشت با توانمندی  و درایت دکتر نوبخت ساخته و به بهره‌برداری رسید و  مردم  شهر منجیل از ترافیک سنگین  هشت ساله نجات یافتند.

متاسفانه حدود ۷ کیلومتر از این آزاد را در حد فاصل شهرهای  منجیل و  رودبار باقی ماند و دولت دوازدهم دکتر روحانی نیز بخش اندکی از کارهای اجرایی را پیش برد ولی نتوانست به سرانجام برساند؛ ضمن اینکه مسئولان بارها قول داده بودند که در پایان  دولت دوازدهم این پروژه  به اتمام خواهد رسید ولی قول ها عملی نشد و در نهایت  ادامه ساخت  این پروژه  به دولت سیزدهم رسید که با شروع دولت  آقای رئیسی کارها مجددا پیگیری و بخشی از کارها انجام گردید، ولی متاسفانه مدتی است که کار اجرایی حد فاصل شهر منجیل تا رودبار عملاً تعطیل شده است!

 البته مسئولین دولت فعلی هم قول داده بودند که تا پایان سال ۱۴۰۰  باند رفت  این آزاد راه  احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید، لذا  حدود دو ماه تا پایان سال باقی مانده و  عملاً کار اجرایی این پروژه بزرگ استان تعطیل شده است !

  روی همین اصل سوال اساسی مردم این است که چرا پیمانکاری که با جدیت مشغول احداث این پروژه حیاتی بود ، کارش  را  تعطیل کردهاست، مشکل کجاست؟!

سوال دوم اینکه چرا این پروژه مهم گرفتار فرسایش زمانی شده است؟ و سوال دیگر  اینکه لاین یا خط برگشت این آزاد راه که قرار است از  داخل شهر رودبار عبور نماید  کی شروع خواهد شد و چند سال طول خواهد کشید؟ 

 شایان ذکر است تلاش مسئولین اجرایی چند دولت برای ساخت  این آزاد راه حدود ۲۵ سال طول کشیده ولی این پروژه ملی هنوز به پایان نرسیده است!

آیا باید امیدی به اتمام این پروژه داشته باشیم؟!

بشارتی – رودبار

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22354

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: