برای مدیریت ورزش استان افراد شایسته ای در گیلان حضور دارند

  بازباران خبر – سرویس ورزشی: دکتر علی افتخاری از چهره های نام آشنای ورزش کشور و گیلان، عضو کمیته ملی المپیک که سابقه چندین دوره حضور در مسابقات المپیک و بازی های آسیایی را در کارنامه داشته و با تجارب ارزنده خود از پیکارهای ورزشی بین المللی و جهانی خدمات شایانی را نیز برای ورزش استان انجام داده است.

  وی که عضو فدراسیون جهانی کشتی نیز می‌باشد، علاوه بر دفاع از حق ورزشکاران، مربیان و داوران گیلانی در میادین ملی و بین المللی، خددمات ارزنده ای نیز به ورزش کشتی گیلان کرده است؛ به همین منظور همکار ما پای صحبت های وی نشست و ایشان نیز در کمال آرامش به سوالات همکار ما جواب داد که در ادامه می‌خوانید.

◽ ‌ به عنوان اولین سوال و اینکه جنابعالی عضو کمیته ملی المپیک هستید، لطفا در خصوص انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک توضیح دهید؟ 

  ◼️ بله حتما سوال خوبی کردید، با توجه به اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک در پیش است و از سوی دیگر وضعیت خطرناکی در عرصه بین المللی وجود دارد و احتمال تعلیق ورزش کشور هست (صهیونیستها در صد هستند که ورزش ما را به حالت تعلیق درآورند.) در این باره حتما توضیح میدهم.

 هم اینک نیز کاندیداهای مختلفی قرار است در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کنند و در نهایت نیز  مجمع فردی را انتخاب می کند؛ به طور معمول عرف بر این است که با تغییر دولت ها، فرایند و مشی انتخابات نیز تغییر می کند و معمولا فردی در راس قرار می گیرد که با دولت همخوانی داشته باشد. البته هر فردی که انتخاب می شود باید مصالح مملکت را درنظر بگیرد و کشتی طوفان زده ورزش ما را که به وسیله صهیونیست ها تهدید می شود و قصد دارند که این کشتی را در دریای تعلیق غرق کنند را نجات دهد.

◽ آیا شما پس از انتخابات جدید، در کمیته ملی المپیک خواهید ماند؟ 

◼️ من حدود ۴۰ سال است که در کمیته ملی المپیک عضویت دارم البته در این مدت ۴۰ سال با تغییر بعضی از دولت ها از جمله دولت احمدی نژاد، هیچگونه همکاری با کمیته ملی المپیک نداشتم، مگر در بعضی از جلساتی که دعوت می شدم و حضورم ضروری بود. البته تجربه این ۴۰ سال حضورم در کمیته ملی المپیک مربوط به من نیست و مربوط به منافع کشور است و قدر مسلم همیشه در راه منافع ملی کشور گام بر میدارم و افتخار می کنم که با هشت بار حضور در بازی های آسیایی و هشت بار حضور در مسابقات المپیک در این عرصه رکورد دار در کشور هستم که در مسابقات المپیک به عنوان یکی از اعضای کمیته ملی المپیک در هشت دوره از این رقابتها حضور یافتم.

◽ بفرمایی طی مدت فعالیت و حضور شما در ورزش گیلان چه خدماتی انجام دادید، لطفا به چند نمونه اشاره کنید؟

◼️ اگر حمل بر خودستانی نباشد، بنده خود را فرزند این آب و خاک می دانم و اگر هر کاری هم انجام داده ام وظیفه بوده است؛ اما محض اطلاع شما و خوانندگان محترمتان باید معروض بدارم که بنده یک ورزشگاه در جاده انزلی برای هلال احمر ساختم، همچنین ۶ خانه جوانان در ۶ شهرستان گیلان احداث کردم، علاوه بر اینکه صفر تا ۱۰۰ بخش ورزش دانشگاه آزاد رشت را ایجاد کرده ام و ۱۱۸۰۰ متر زمین نیز به این دانشگاه اهدا کردم.

 علاوه بر همه اینها ، میلیاردها تومان در ادوار مختلف برای ورزش گیلان بیش از اعتبارات درنظرگرفته شده، اعتبار گرفتم و بجز آن نیز از منافع ورزش گیلان دفاع کردم. به طور مثال اگر حق داور، مربی یا ورزشکاری از گیلان ضایع می شد از حق آنان دفاع می کردم.

ضمن اینکه برای باشگاه سپیدرود رشت ۴ میلیارد تومان اعتبار گرفتم که از همین جا از سازمان های بازرسی و نهادهای نظارتی دعوت می کنم تا در خصوص این ۴ میلیارد تومان تحقیق کنند تا مشخص شود که این پول کجاها هزینه شده است. همچنین برای تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نیز ۳ میلیارد تومان اعتبار گرفتم و این در حالی است که همیشه به من می گفتند که یک فرد غیربومی هستم! شما بفرماییدمسئولان  بومی برای ورزش استان چه کردند؟

◽آیا در فدراسیونهای جهانی هم عضویت دارید؟ 

◼️ خوشحالم که اعلام کنم من به همراه دکتر بهمن میرزایی از اعضای موثر فدراسیون جهانی کشتی هستم و اخیرا نیز به مدت چهار سال دیگر به عضویت فدراسیون جهانی کشتی برگزیده شدیم. علاوه بر عضویت در فدراسیون جهانی کشتی ، خوشحالم که بارها توسط وزرای ورزش و روسای کمیته ملی المپیک ماموریت یافتم تا از تعلیق ورزش کشتی ایران جلوگیری کنم.

◽آیا این صحیح است که شما باعث شدید تا مسابقات وزنه برداری بین المللی جام نامجو در رشت برگزار شود،  لطفا در این خصوص توضیح دهید؟

◼️ این مسابقات زمانی در شهر رشت برگزار شد که بنا به دلایل سیاسی، میزبانی هیچ مسابقه ای را به کشور ما نمی دادند که در این وضعیت من و رئیس فدراسیون وزنه برداری با رایزنی های ویژه ، موافقت برگزاری این مسابقات را در گیلان گرفتیم که این امر باعث تشویق ما از طرف مسئولان ورزش کشور شد،  زیرا بر اعتبار ورزش کشور در عرصه های بین المللی افزودیم و اجازه ندادیم بدلیل برخی از مسایل سیاسی کشور، اعتبار بین المللی جمهوری اسلامی ایران مخدوش شود.

◽با توجه به اقدامات ارزنده ای که در این مدت برای ورزش گیلان انجام دادید چرا بعضیها در تعداد اندکی از رسانه ها و فضای مجازی بر علیه شما مطلبی منتشر می کنند؟ 

◼️ من به جز خدمت به ورزش گیلان کار دیگری انجام ندادم اما زندگی به من آموخت که با آدم های نادان و مغرض هیچگونه بحثی نداشته باشم و پاسخ همیشگی من  این است که آن فرد موردنظر عددی نیست!

◽به عنوان آخرین سوال نظر شما در مورد تغییرات احتمالی در مدیریت ورزش گیلان چیست؟

◼️ تغییرات مدیریتی  طبیعی و بدیهی است، چون پس از تغییر دولت ، تغییرات در عرصه های دیگر همچون ورزش رخ خواهد داد اما توانمندی اداره کل ورزش و جوانان گیلان در این است که افراد زیادی هستند که شایستگی مدیریت استان را دارند و این از افتخارات ورزش گیلان است که در اداره کل چند نفر در سطح مدیرکلی وجود داشته باشند. بنده همیشه از مدیریت ورزش استان دفاع کردم و با توجه به اینکه ارتباط بسیار خوبی با وزارت ورزش دارم اما هیچ نظری راجع به هیچ شخص خاصی نداشته و نخواهم داشت.

 البته هر شخصی که مدیرکل ورزش استان شود ضمن اینکه برایش آرزوی موفقیت دارم، اگر از من درخواست کمک داشته باشد به طور حتم و بخاطر منافع ورزش استان از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.

گفتگو: حسین مجرد

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22326

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: