مردم از واکسن نترسند

باز باران خبر/ رئیس و مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی میلاد لاهیجان با اشاره به واکسن هراسی ایجاد شده در جامعه تاکید کرد: مردم از واکسن نترسند، چراکه بلاشک تزریق واکسن در هر شرایطی و با هر برندی مفید، لازم و واجب است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از خط اول؛ دکتر سیاوش ولی زاده که در مراسم تودیع و معارفه هیئت مدیره و مدیرعامل جدید و قدیم بیمارستان فوق تخصصی میلاد لاهیجان، سخن می گفت، اظهار داشت: طبیعی است که همه ی واکسن ها، از آنفولانزا گرفته تا کرونا، عوارضی داشته باشند، اما این عوارض سطحی است. مهم میزان اثربخشی واکسن هاست که متفاوت است.

وی افزود: میزان اثربخشی هیچ واکسنی صد در صد نیست، ولی کاهش قابل ملاحظه‌ای در میزان دربرگیری این اپیدمی خواهد داشت، به عینه شاهد بودم اکنون که در پیک پنجم این بیماری قرار داریم، خوشبختانه تلفات بسیار کمتری از کادر درمان را شاهد هستیم، چرا که واکسیناسیون این سرداران سلامت به شکل کامل انجام شده و دقیقا به همین خاطر کمترین فوتی و یا حتی درگیری را در بین کادر بیمارستانی شاهد هستیم، در حالی که در پیک های ابتدایی این اپیدمی بیشترین تلفات آن، از قشر پزشک و پرستار بوده است.

این پزشک متخصص تاکید کرد: برای ایمنی کامل باید ۸۰ درصد مردم واکسینه شوند.

دکتر ولی زاده در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای سلامت، به خصوص اولین شهید راه سلامت استان، نرگس خانعلی زاده که پرستار این بیمارستان بوده است، گفت: از ابتدای شروع کرونا جزو معدود بیمارستان های بودیم که بیماران کرونایی را پذیرش می‌کردیم، از همین رو هم خودم و هم بسیاری از همکاران بنده درگیر کرونا شدند. در زمان هایی هم تا ۷۰ تخت را به بیماران کرونایی اختصاص می‌دادیم.

وی ادامه داد: در موج پنجم کرونا، تاکنون ۴۴۰ بیمار کرونایی بستری کردیم و بیش از ۳۰۰ مورد هم درمان سرپایی داشتیم و در حال حاضر هم ۲۳ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند که امیدواریم با تسریع در روند واکسیناسیون این میزان افزایش نیابد.

مدیرعامل جدید بیمارستان فوق تخصصی میلاد لاهیجان در خصوص این بیمارستان نیز تصریح کرد: اگرچه سنگ بنای این بیمارستان در سال ۸۶ زده شده است اما به خاطر ملایمت ها و ناملایمت هایی که از مسئولین وقت شهرستان و استان دیدیم، مجوز فعالیت آن ۱۲ بهمن ۹۶ صادر شد و اکنون با افتخار اعلام می‌کنیم این بیمارستان ۱۷۷ تختخوابی به جز آنژیوگرافی ( که البته دستگاه آن خریداری شده و به زودی مجوز آن هم صادر می‌شود) و ام آر آی، همه بخش های آزمایشگاهی و عکسبرداری را دارا هست و حتی دومین آی سی یو این بیمارستان با هشت تخت جدید به زودی افتتاح می‌شود.

دکتر ولی زاده در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های مدیر عامل و هیئت مدیره پیشین بیمارستان و همچنین پرسنل زحمتکش آن اظهار داشت: وظیفه سنگینی بر دوش بنده گذاشته شده است که امیدوارم به نحو احسن آن را انجام دهم.

لازم به ذکر است، در این مراسم که ظهر امروز سه شنبه سی ام شهریور ماه در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد برگزار شد اعضای شورای شهر لاهیجان رئیس بهداشت و درمان و فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان نیز حضور داشتند و از زحمات اعضای هیات مدیره پیشین تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است، در پی برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت پیشگامان درمان شرق که به طور فوق العاده هفته گذشته هجدهم شهریور ماه با حضور سهامداران و نمایندگان آنها برگزار گردید، دکتر سیاوش ولی زاده با کسب اکثریت آراء بعنوان ریاست و مدیرعامل بیمارستان میلاد و دکتر سعید صباحی بعنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب شدند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21319

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: