همه دستگاه ها باید در حمایت از بیماران کلیوی سهیم باشند

باز باران خبر/ نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: درهیچ کشوری از دنیا، دولت ها به تنهایی قادر به تأمین هزینه های درمانی بیماریهای خاص، کلیوی، مزمن و…نیستند بلکه ازحمایت مردمی کمک می گیرند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از پایگاه خبری خط گیلان؛ نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی به اتفاق مدیرکل بهزیستی استان گیلان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درگیلان و تنی چند از دیگر مسئولان در نشستی با مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان در رشت، خواستار تداوم حمایت از بیماران کلیوی شدند.

دکترسید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق خدمتی مدیر انجمن گیلان گفت: «رضوان» با تجارب چهاردهه خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان با ایجاد مودت، همه توانمندان خیرین، نیکوکاران و مسئولان را برای کمک به نیازمندان جذب می کند که نمونه بارز آن همراهی جمعی ازمسئولان دراین دیدار است.

وی در مورد حمایت از بیماران کلیوی گفت: در هیچ نقطه ای از دنیا دولت‌ها به تنهایی قادر به علاج و درمان بیماری های کلیوی، مزمن، صعب العلاج و… در ابعاد معنوی و مادی نیستند و نخواهند بود بلکه با کمک های مردمی، و توانمندان اقتصادی این اقشار مورد حمایت قرار می گیرند بنابراین همه دستگاه ها باید در حمایت از بیماران کلیوی سهیم باشند.

دکتر دلخوش افزود: در کشور ما نیز بر اساس عاطفه های اسلامی و انسانی و آموزه های قرآنی این انجمن ها فعال هستند بخصوص در گیلان با تلاش های ارزنده رضوان مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان با همکاری بهزیستی استان گیلان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و… اقدامات خوبی انجام داده است از همه این عزیزان به خاطر همراهی ها و مساعدت تشکر و قدردانی می کنم.

وی تداوم حمایت به انجمن کلیوی را مورد تاکید قرارداد و اضافه کرد: حمایت از انجمن کلیوی نیاز به قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی دارد برای تحقق این مهم، روند تفکر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در مباحث همراهی با بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام، انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، بیماران خاص، انجمن دیابت و… نظر حمایتی است.

نماینده مردم صومعه سرا یادآور شد: در امر خانه سازی برای نیازمندان ومحرومین، علی رغم کمبود بودجه اقدامات خوبی شده است به طوری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۷۵درصد افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی از مسکن یا تسهیلات تعمیر و مرمت و بازسازی واحد مسکونی برخوردار شدند.

دکتر دلخوش افزود: در جلسه تفریغ بودجه با پیگیری های رضوان مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان، ردیفی برای انجمن بیماران کلیوی کشور در نظر گرفته شده است در اصل بانی این کار انجمن گیلان در کمک به کل کشور بوده است.

وی در پایان از مدیران کل بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)تشکر و قدر دانی کرد و افزود: این یاوران همیشه همراه بازوی خوبی برای کمک به محرومین هستند.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گیلان: ((شفاف سازی)) عملکرد شایسته انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان است

دکتر کرمی مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گیلان با اشاره به اهمیت اعتماد سازی و شفاف سازی که باعث ایجاد آرامش اجتماعی می شود،گفت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان در بحث شفاف سازی بسیار شایسته عمل می کند.

وی یادآور شد: در پاسخ به کمک اهدایی، علی رغم تاکید بر اینکه به رسید نیاز نداریم؛ در کمترین زمان ممکن اعلام وصول ارسال شد که این امر نمایانگر تلاش‌های صادقانه و خداپسندانه این مجموعه است.

دکتر کرمی افزود: حمایت و همراهی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گیلان در سال‌های گذشته بر اساس سیاست های مصوب و ابلاغی مرکز اجرایی می‌شد ولی از سال جاری با تلاش های شورای اجتماعی مسائل مشکلات استان جمع بندی وبه مرکز ارسال می شود در اینجا از همه عزیزان از دکتر دلخوش در مقام قانونگزاری، دکترنحوی نژاد مدیرکل بهزیستی و دیگر عزیزان کمک می گیریم تانیازهای اساسی گیلان را به شورای اجتماعی ستاد اجرایی ارسال فرمایند تا به عنوان یک خدمتگزار به مرکز ارسال کنیم.

وی اضافه کرد: استان گیلان مسائل و مشکلات خاص خود را دارد و قطعاً مشکلات این استان با مشکلات استانهای فارس و اصفهان تفاوت دارد به عنوان یک خدمتگزار همواره تلاش می کنیم تا بخشی از مشکلات را کاهش دهیم و حمایت‌های لازم برای این استان انجام شود.

و ی در پایان ضمن تشکر وقدردانی ازخادمین انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان گفت:به یاری خداوند همکاری با انجمن برای یاری رساندن به بیماران کلیوی تداوم خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی گیلان: آمادگی بهزیستی گیلان در فرهنگ سازی برای پیشگیری و بازتوانی اجتماعی در راستای کمک به بیماران انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان

دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان از همراهی دکتر دلخوش و دکتر کرمی در حمایت از محرومین، نیازمندان، بیماران کلیوی و… تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: دکتر دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی همواره در کمیسیون های اقتصادی و قضایی، در صحن مجلس پیگیر مفاد و ممر قانونی است تا محرومین و نیازمندان و مراکز خیریه ازحمایت ها برخودارشوند و به نوعی ارتباط تنگاتنگی با محرومین و مراکز خیریه داشته و دارند.

وی اضافه کرد: دکتر کرمی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان گیلان، در اوج بیماری کووید ۱۹ دراین استان همراهی بسیار خوبی برای حمایت از ۵۰۰۰ نفر از محرومین و نیازمندان،آسیب های روانی و جسمی مراکز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی گیلان انجام داده است و از آسیب دیدگی های بیشتر جلوگیری شد جا دارد تشکر و قدردانی ویژه‌ای از این اقدام خداپسندانه داشته باشیم که در اوج بیماری کووید ۱۹ با سازمان بهزیستی همراهی کردند تا  ۵۰۰۰ نفر از بیماران گرفتاریهای روحی ،روانی  و جسمی در مراکز شبانه روزی دچار مشکل نشوند.

وی آنگاه با اشاره به۲۵سال سابقه آشنایی و همکاریهای تنگاتنگ با رضوان مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان گفت: از خصلت های بارز وی این است که در هر جا حضور دارند از بدو ورود با همه توان تلاش می‌کنند که از همه ظرفیت های جامعه استفاده کنند و بخشی از مشکلات نیازمندان ومحرومین را کاهش دهند.

مدیرکل بهزیستی گیلان اضافه کرد: رضوان با استفاده از تجارب کارهای خیریه در آسایشگاه و پرورشگاه مژدهی و در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی بسیار موثر واثر گذار هستند.

دکتر نحوی نژاد بیماری کلیوی را یک مسئله پزشکی بسیار مهم خواند و گفت: بیماری کلیوی علاوه بر مسائل پزشکی، هم جسم وهم روان و جایگاه اجتماعی بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد و خانواده ها را دچار آسیب می کند.

وی افزود: دیالیز بیماران کلیوی و دستگاههای دیالیز نیز از مباحث مهم حمایت از بیماران کلیوی است که فرسودگی دستگاههای دیالیز و افزایش قیمت بسیار سنگین آنها در شرایط تحریم ها و تورم، کار را برای انجمن حمایت از بیماران کلیوی سخت ودشوار کرده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان اضافه کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر بخش خصوصی با ایجاد مراکز دیالیز بخشی از مشکلات را کاهش داد اگر حمایت های بیمه ای نباشد آنها نیز دچار مشکل خواهند شد.

وی یاد آور شد: سازمان بهزیستی بر اساس بضاعت و توان خود در حمایت از بیماران کلیوی سال گذشته کمک کرد وامسال هم در حد توان خود کمک خواهیم کرد و علاوه بر آن در فرهنگ سازی برای پیشگیری و بازتوانی اجتماعی در راستای کمک به بیماران تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان همراهی خواهیم کرد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان: همه تلاش ما خدمت به محرومین ونیازمندان خاموش جامعه است

هوشنگ رضوان پناه مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان در بخش پایانی این دیدار ضمن تشکر وقدردانی از یاوران همیشه همراه گفت: امروز برای بنده حقیر و بیش از ۳۵۰۰ نفر از بیماران کلیوی روز بسیار خوبی بود چون حضور گرانقدر شما عزیزان باعث قوت قلب می‌شود تا بتوانیم با دوندگی های بیشتر در خدمت نیازمندان خاموش جامعه باشیم.

وی افزود: هر سازمان، نهاد و تشکیلات با سه محور شرح وظایف، تشکیلات و بودجه یا درآمد سازماندهی می شود و پذیرش مسئولیت می کند ولی کار در مراکز خیریه با شرح وظایف بسیار سنگین و تشکیلات به عمق وسعت همه استان و کشور است و اما محور سوم یعنی بودجه ودر آمدی تعریف نشده است.

وی اضافه کرد: در اینگونه مراکز«محور سوم» دوکفه ترازو است که در یک کفه شرف و اعتبار انسان و در کفه دیگر جان انسان ها قرار دارد. در چنین شرایطی پذیرش مسئولیت بسیار دشوار و سخت است اما تنها قوت قلب ما ومجموعه کارکنان عشق و ایمان به خداوند تبارک و تعالی است که بعد از ۴ دهه کار در مراکز خیریه اعتقاد دارم که کارفرما اینگونه مراکز خداوند و مدیریت به عهده مردم است.

مدیرانجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان گفت: بودجه عمرانی و بودجه جاری نداریم و برای انجام وظیفه در این واحدهای خیریه مدیر یا مسئول هم مطرح نیست بلکه باید با دست خالی و توکل به خدا دوندگی کنیم تا بخشی از مشکلات نیازمندان کاهش پیدا کند.

رضوان پناه افزود: از بدو تصدی شهریور ماه سال ۱۳۹۴ با مشکلات متعدد ازجمله ۴۰۰ میلیون تومان انباشت بدهی معوقه رو به رو شدیم ولی به لطف خدا آستین همت بالا زده شد با همکاری و همراهی مردم ضمن پرداخت بدهی های معوقه ورفع دیگر مشکلات تا کنون یک ریال به جایی حتی بازار بدهکار نیستیم و در حد توان امکانات رفاهی، دارو و آزمایشگاه رایگان در اختیار محرومین ونیازمندان خاموش جامعه قرار دادیم.

رضوان پناه یاد آور شد: در سال گذشته یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای ۲۵۰ نفر از دفتر مقام معظم رهبری از طریق دانشگاه علوم پزشکی تسهیلات با بهره ۴درصد پرداخت شد و علاوه بر آن با برقراری مستمری ماهانه برای نیازمندان تحت پوشش بخشی از مشکلات آنان را کاهش دادیم همچنین در تداوم حمایت های اساسی از بدو پذیرش تصدی تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان سبد کالا شامل مایحتاج ضروری با حفظ کرامت انسانی به نیازمندان داده شد.

رضوان پناه در بخشی دیگر با اشاره به بیماران دیالیزی اذعان داشت: بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۴۰۰ نفر بیمار دیالیزی در استان گیلان دیالیز می شوند و برای حمایت از آنان هر آنچه که در توان ما باشد دریغ نخواهیم کرد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و همیاری ویژه نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، سازمان بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: این بازدیدها و دیدارهای مسئولانه به ما خدمتگزاران و خادمین مردم انرژی می‌دهد تا با توان بیشتری در خدمت این محرومین ونیازمندان خاموش جامعه باشیم و امیدواریم که به یاری خداوند متعال همه مسئولین در حد توان بیماران کلیوی را مورد مساعدت و حمایت قرار دهند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20622

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: