درمقابل محرومان و نیازمندان مسئول هستیم

باز باران خبر/ باتوجه به اینکه مدت کمی از زمان تصدی دکتر امیری به عنوان رییس کمیته امداد امام خمینی کوچصفهان می گذرد اما او توانسته عملکرد خوبی را از خود برای پیشرفت اهداف کمیته امداد از خود بجای گذارد. 

وی در مورد عملکرد سه ماهه نخست کاری خود در کوچصفهان گفت : کمیته امداد یکی از نهادهایی است که در زمینه ارائه خدمات مختلف به محرومان و اقشار ضعیف جامعه برنامه های مختلفی مانند خدماتی همچون؛ اشتغال، مسکن، درمان، تحصیل، ازدواج، مشاوره، معیشت، تسهیلات قرض الحسنه، خدمات آموزشی و سایر خدمات فرهنگی و حمایتی به خانواده‌های نیازمند ارائه می دهد. 

رییس کمیته امداد کوچصفهان اضافه کرد: این نهاد در بخش کوچصفهان به مانند سایر نقاط کشور خدمات فوق را به مددجویان خود می دهد که در ذیل به بخشی از آن اشاره می شود. 

وی یاد آور شد: تعداد ۳۷۰۰ خانوار کوچصفهانی تحت پوشش این نهاد می باشند، از این تعداد ۲۷۰ خانوار مددجوی بی سرپرست و بدسرپرست می باشند، از میان همین خانواده ها تعداد بیش از ۴۰۰ نفر دانش آموز و دانشجو هستند که از خدمات مختلف امداد کوچصفهان بهره مند می شوند.

امیری افزود: این نهاد در زمینه کمک به توانمندی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت از طریق استعداد سنجی، مشاوره شغلی، آموزش رایگان و در نهایت پرداخت تسهیلات اشتغال قرض الحسنه تا سقف ۸۰ میلیون تومان با توجه به شغل مورد نظر اقدام می‌کند.ضمن اینکه تاکنون برای تعداد ۱۷۵ نفر با مبلغ ۴/۶۴۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان تسهیلات اشتغال پرداخت گردید. همچنین تعداد ۱۶۳ نفر در رشته های مختلف آموزش دیدند. 

وی کاریابی برای مددجویان و فرزندان آن‌ها از دیگر خدمات حوزه اشتغال قلمداد کرد و گفت: این کار از طریق ایجاد ارتباط و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای صاحبان مشاغل و کارفرمایان در قبال به‌کارگیری و استفاده از مددجویان این نهاد به‌عنوان نیروی کار انجام می‌شود. 

دکتر امیری با اشاره به اینکه تعداد ۴۱نفر کاریابی انجام شده اظهار داشت: در این جا لازم می دانم به خیرین کارآفرین عرض کنم که می توانند با مراجعه به واحد اشتغال این اداره، نسبت به بکارگیری مددجویان در شرکت ها و کارخانجات خود اقدام و علاوه بر مشارکت در امر خیر، از بسته های تشویقی بهره مند شوند.

وی درمورد مسکن مددجویان افزود: این نهاد در زمینه کمک به تأمین مسکن مددجویان شهری ۳۰ میلیون تومان بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و برای مددجویان روستایی ۲۰ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات، پرداخت می‌کند و بقیه هزینه از محل کمک خیرین و آورده مددجو تأمین می‌گردد. همچنین برای تعمیرات مسکن نیز حداکثر سه میلیون تومان بلاعوض و پنج میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

رییس کمیته امداد کوچصفهان گفت: در سال جاری ۶ واحد مسکونی برای مددجویان کوچصفهانی ساخته شد و تا خرداد ماه ۱۴۰۰ نیز ۱۲ واحد باقیمانده تکمیل و واگذار خواهد شد.

وی افزود: خیرین و نیکوکارانی که قصد مشارکت در ساخت مسکن برای خانواده های بی سرپناه را دارند می توانند با مراجعه به واحد مسکن اداره نسبت در این امر خیر مشارکت نمایند؛ ضمن اینکه  خیرین عزیز می توانند در مراحل ساخت نیز نظارت نمایند.

امیری در مورد مهمترین دغدغه جوانان وتشکیل خانواده و ازدواج جوانان خاطر نشان کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ مورد کمک‌ هزینه ازدواج به ارزش دویست و سی میلیون تومان به مددجویان پرداخت‌ شده است. همچنین تعداد ۲۰۰ مورد وام کارگشایی به مبلغ ۹۶۰ میلیون تومان پرداخت گردید، این تسهیلات قرض الحسنه بوده و از طریق صندوق ولایت امداد پرداخت می گردد. خیرین و نیکوکاران گرامی می توانند با افتتاح حساب در اداره کمیته امداد کوچصفهان و سپرده گذاری نزد صندوق ولایت در رفع مشکلات مددجویان ( درمانی ، جهیزیه، تحصیلی ، اشتغال و…) ما را یاری دهند. سایر خدمات: پرداخت کمک تحصیلی به ۴۸۰ دانش‌آموز و دانشجو، پرداخت کمک موردی، هزینه درمانی، پرداخت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان شهری و روستایی، توزیع سبد غذایی در بین کودکان دچار سوء تغذیه، کمک‌ هزینه تأمین لوازم ضروری منزل، تسهیلات نظام‌ وظیفه، پرداخت هزینه انشعابات (گاز، برق، آب) و عوارض شهرداری منازل مددجویان از دیگر خدمات حوزه حمایت و سلامت برای خانواده‌های تحت پوشش است.

وی ادامه داد: یکی از واحدهای کمیته امداد، واحد مشارکت های مردمی است که با هدف جذب کمک های مردمی ایجاد شده است؛ این کمک ها از طریق حمایت از ایتام، صدقات، زکات مستحب و در مناسبت ها جمع آوری و پس از ثبت به افراد مستحق تحویل می گردد.حمایت از ۲۷۰ کودک یتیم و محسنین(بد سرپرست) نیازمند کوچصفهانی نیز از طریق این نهاد انجام می شود. (خیرین گرامی می توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir به حمایت از این فرزندان اقدام نمایند)

 گفتنی است کمک هایی که در قالب صدقات توسط خیرین گرامی پرداخت می شود صرفا برای محرومین همان منطقه هزینه می گردد و به هیچ وجه به سایر شهرستان ها یا استان ها منتقل نمی گردد.
امیری خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های امداد واگذاری بخشی از امور حمایت از محرومین به مردم، در قالب ایجاد مراکز نیکوکاری می باشد.‌خیرین محترم می توانند با مراجعه به امداد جهت ایجاد مرکز نیکوکاری اقدام و در جهت کمک به محرومین در زمینه های مختلف مشارکت نمایند. 

وی درپایان ضمن ابراز امیدواری در مورد تعامل اداره های کوچصفهان افزود: در پایان لازم میدانم از خیرین و نیکوکاران محترمی که ما در ارائه خدمات مطلوبتر به محرومین یاری می دهند، تشکر نمایم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18698

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: