پرداخت چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون گیلان در سالجاری

باز باران خبر/ سرپرست شعب بانک توسعه تعاون استان گیلان با بیان اینکه در حوزه اشتغال روستایی بانک توسعه تعاون گیلان رتبه ۳ را در سطح کشور اخذ نموده، اظهار کرد: بانک توسعه تعاون استان گیلان در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون یک هزار و صد و چهل میلیارد ریال پرداخت کرده است.
به گزارش با باران خبر؛ واسعی، سرپرست اداره شعب بانک توسعه تعاون استان گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب است تا مردم در جریان اقدامات خدمتگزاران نظام قرار گیرند.
وی با بیان اینکه رسالت بانک توسعه تعاون ارائه خدمات پولی و مالی و واگذاری تسهیلات به تعاونی هاست و با توجه به اینکه خیلی از مراکز شامل اصل ۴۴ قانون اساسی شده و خصوصی سازی شده اند اما بانک توسعه و تعاون در سال ۱۳۸۸ به دستور مقام معظم رهبری در راستای حمایت از بخش تعاون با سرمایه دولت تشکیل شده است.
ابراهیم واسعی با بیان اینکه بانک توسعه و تعاون عاملیت بسیاری از تکالیف دولتی را بر عهده دارد، افزود: یکی از ویژگی‌های بارز بانک توسعه تعاون که آن را از دیگر شبکه های بانکی متمایز می‌کند، موضوع چابکی و پویایی بانک توسعه تعاون است.
وی ضمن قدردانی از تلاش و زحمات حجت‌الله مهدیان رئیس هیئت ‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: سوابق درخشان ایشان طی مدت ۵ ساله فعالیت وی در بانک توسعه تعاون و روند فعالیت‌ها بر این نکته دلالت دارد که بانک توسعه تعاون به‌عنوان جوان‌ترین بانک دولتی جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های تأسیس و به همت کارکنان پرتلاش خود به توفیقات بسیاری در عرصه‌های گوناگون از جمله مشارکت در بسیاری از عاملیت های پرداختی بانک، رفع موانع تولید، جهش تولید، صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ و همچنین در بخش پرداخت تسهیلات به موسسات حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی و وام های ازدواج موفق عمل کرده و افتخار خدمت به آحاد جامعه را در بخش‌های مختلف اقتصادی در کارنامه دارد.
واسعی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر با بیان اهمیت حضور و مشارکت بانوان در ساختار سیاست های بانک توسعه تعاون از فعالیت ۲۰ نفر از بانوان توانمند شعب مختلف بانک توسعه و تعاون گیلان خبر داد وگفت: این میلاد فرخنده و خجسته را به تمامی مادران و بانوان تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم که بانوان توانمند و پرتلاش همچون گذشته افتخارآفرین و پرصلابت در عرصه های مختلف مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی، منشا خدمات و برکات مهم و موثری درمسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.
سرپرست شعب بانک توسعه تعاون استان گیلان با بیان اینکه در حوزه اشتغال روستایی بانک توسعه تعاون گیلان رتبه ۳ را در کشور اخذ نموده، اظهار کرد: بانک توسعه تعاون استان گیلان در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون یک هزار و صد و چهل میلیارد ریال پرداخت کرده که ۹۵ درصد پرداختی ها در این زمینه تبدیل به قرارداد و فروش اقساطی شده و پروژه ها به مرحله افتتاح و بهره برداری رسیده است.
واسعی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون دارای ۱۷ شعبه و یک باجه در گیلان است، محور اصلی فعالیت این بانک را تأمین و تجهیز منابع لازم برای توسعه و ترویج فعالیت‌های بخش تعاونی کشور قلمداد کرد و گفت: فعالیت اصلی بانک توسعه و تعاون ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه ثروت ،پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی،کشاورزی و حتی مشاغل خانگی است.
وی با اشاره به اینکه دولتی بودن این بانک یکی از ویژگی‌های خاص بانک توسعه تعاون است که اعتماد مشتریان را به دنبال دارد، تصریح کرد: تنوع ارائه خدمات به بخش‌های مختلف اقتصاد کشور نیز از دیگر ویژگی‌های خاص این بانک در کشوربه شمار می‌رود.
وی افزود: اشتغالزایی، تمرکز تسهیلات دهی به تعاونی‌ها و تقویت این بخش را از رویکردهای اصلی این بانک است؛ ضمن اینکه دولت در تلاش است تا از طریق ایجاد یک فرایند منظم و تقویت ایده‌های مردم، جریان اشتغالزایی را مورد حمایت قرار دهد و این کار را از طریق توانمندسازی مردم دنبال می‌کند.
واسعی با اشاره به حضور بانک توسعه تعاون در طرح‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی دولت و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی بانک گفت: بانک توسعه تعاون بیش از ۹۰ درصد تعهدات خود در قبال معرفی‌شدگان سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی را اجرایی نموده و در بخش اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به ازدواج جوانان و اعطای وام کشاورزی به ویژه در استان گیلان عملکرد چشمگیری را محقق کرده است.
شایان ذکر است بانک توسعه تعاون در ادامه اقدامات حمایتی خود از فعالیت‌های مولد اقتصادی در برابر پیامدهای همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، دور تازه‌ای از تمهیدات ویژه را برای کمک به صاحبان کسب‌وکارها در نظر گرفته است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18331

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: