کوشش برای بهترین بودن

یکی از ویژگی های دوره جوانی آن است که آدمی در این برهه از عمر خویش جویای نام و نشان است. تنها رمز موفقیت چنین فردی، این است که با تمام قوا بکوشد در زندگی از اطرافیان و همگنانش سرآمد بوده و «بهترین» باشد.
– نهایت سعی
افرادی که مایلند جزء برترین ها باشند، باید همواره نهایت سعی خود را برای رسیدن به اهدافشان بکار بندند. اگر شما حداکثر تلاش خود را به عمل آورید، هرچند احتمال دارد که همیشه جزء بهترین ها نباشید، ولی به یقین در یک قدمی آنها قرار خواهید گرفت.
– برخورد صحیح
از سوی دیگر اگر فکر کنید قادر به انجام کاری نبوده و توانایی بهترین شدن را در خود نمی بینید، هرگز در کاری موفق نخواهید شد. به همین دلیل، هنگام مشغول شدن به یک کار، طرز برخوردتان با آن، باید طوری باشد که به هر عملی دست می زنید، بهترین کیفیت را داشته و با این شیوه، به بالاترین سطح، صعود کنید.
– بهترین در رشته خود
اگر بخواهید بازرگان، کارگر، پزشک، مهندس، استاد، محقق، فروشنده و هر چیز دیگر شوید، سعی کنید در رشته کاری خود، در زمره بهترین ها قرار گیرید. بنابراین هرگز برای رفع تکلیف، سعی و کوشش نکنید و احساس دلسردی و خستگی به شما دست ندهد. شما باید بهترین باشید و با تمام وجود در جهت هدفتان تلاش کنید. زیرا هر چه بیشتر بکوشید، شانس موفقیت بهتری خواهید داشت. اما اگر برعکس رفتار کنید، ناچار خواهید شد که پیامدهای منفی آن را پذیرفته و تحمل نمایید.
– اهداف والا
کسانی که در رشته تحصیلی و شغلی خود، به عالی ترین سطح می رسند، به این دلیل است که اهداف والایی پیش رو دارند و بالاترین کوشش خود را نیز در جهت رسیدن به اهدافشان بکار بسته اند. تلاش تردیدآمیز و بدون اعتماد به نفس، هرگز کسی را به رتبه های برتر نمی رساند.
– خود را کاملا وقف هدف کنید
در کتابی می خواندم که سال ها پیش، با یک فوتبالیست مشهور اروپایی، مصاحبه ای انجام شد تا در باره علت موفقیتش سخن بگوید. پاسخ داد از هر فرصتی برای توپ زدن استفاده می کند. زمانی هم که توپ نمی زند، درباره فوتبال صحبت می کند و هنگامی که در باره فوتبال حرف نمی زند، به آن فکر می کند.
بدیهی است که او به طور مادرزادی، یک بازیکن برجسته نیست. بلکه علت مشهور شدنش این است که در مسیر یاد شده، کوشش کرده است. به همین دلیل، هر کسی می تواند بهترین باشد. تنها کسانی که خود را کاملا وقف اهدافشان می کنند، به سطح عالی می رسند.
– علت موفقیت شرکت های بزرگ جهانی
به شرکت های ثروتمند و مشهور جهانی نگاه کنید. آنها همیشه تلاش می کنند بهترین باشند تا تمامی بازارها را فتح کرده و برای خود نگهدارند. هرگز از موفقیت فعلی خود، احساس رضایت نداشته باشید. هیچگاه برای رسیدن به اهداف بالاتر، از کوشش دست برندارید. تلاش های سرسختانه، تنها راه فرار و نجات از افسوس و حسرت های آینده است.
– پاداش دلنشین
پس تصمیم بگیرید که برتر باشید. در بالاترین حد بودن، حق هر انسانی است، در صورتی که به همان اندازه، بالاترین میزان تلاش را به نمایش بگذارد. امروز کسانی که در سطح برترین ها، از آنان یاد می شود، افرادی هستند که برای دست یابی به اهدافشان، سال ها بدون احساس دلتنگی، خستگی و دلسردی، با نهایت نیرو و توان، اندیشیده، همت نموده، کار کرده و همچنان به راه خویش ادامه می دهند و چیزی به نام استراحت و فراغت در زندگی شان، معنا ندارد.

سیدعبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1679

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: