کسب دیپلم افتخار فیلمساز گیلانی از جشنواره‌ای در روسیه

فیلم‌ «نور، سایه، زندگی» ساخته شهریار پورسیدیان موفق به کسب دیپلم افتخار رویکرد خلاقانه از بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم Zolotoy Vityaz روسیه شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در بیانیه هیئت داوران جشنواره درباره جایزه این فیلم اشاره شده است: دیپلم برای رویکرد نوآورانه (ترکیب فیلم مستند و انیمیشن) با موضوع آموزش یک کودک با ویژگی‌های رو به پیشرفت.

بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Zolotoy Vityaz از ٢٢ لغایت ٣١ ماه می ٢٠١٩ در شهر سِواستوپول روسیه برگزار شد.

این جشنواره سینمایی از سال ١٩٩٢ میلادی توسط هنرمند معروف روسیه «نیکولای بورلیف» (بازیگر اصلی فیلم‌های «کودکی ایوان» و «آندری روبلف» به کارگردانی «آندری تارکوفسکی» فیلمساز شهیر روسی) با شعار «آرمان‌های اخلاقی» برای ترفیع و ارتقای روح انسانی تأسیس شد و هم‌اکنون با مشارکت رئیس بنیاد فرهنگ روسیه و اتحادیه فیلمسازان فدراسیون روسیه برگزار می‌گردد.

فیلم مستند «نور، سایه، زندگی» به نویسندگی، کارگردانی و تدوین فیلمساز موفق گیلانی «شهریار پورسیدیان» و تهیه کنندگی اداره‌کل بهزیستی استان گیلان ساخته شده است.

این فیلم درباره رابطه یک نقاش رودسری (داریوش صادقی) با فرزند کم توان ذهنی‌اش است که پس از نپذیرفتن فرزندش توسط آموزش و پرورش استثنایی، با روشهایی خلاقه تصمیم به آموزش وی می‌گیرد.

سایر عوامل «نور، سایه، زندگی» عبارتند از؛ نور و تصویر: عارف نامور، صدابردار: جاوید حسینی، صداگذار: زهرا اسدی، دستیار کارگردان: سعید زارع، طراحی صحنه: داریوش صادقی و موسیقی: آراکا نورانی.

کسب تندیس زرین چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد، جایزه هیئت داوران سومین جشنواره بین المللی فیلم پرواز تهران و منتخب جشنواره های فیلم در کازان روسیه، بروکسل بلژیک و مسکو روسیه از جمله افتخارات این اثر پورسیدیان است.

گفتنی است شهریار پورسیدیان متولد ١٣۵٨، دبیر هنر و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران، فارغ التحصیل نقاشی و فیلمساز و برنده بیش از هفتاد جایزه ملی و بین‌المللی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2112

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: