پژمان نوری و خداحافظی از دنیای فوتبال

پژمان نوری کاپیتان با تجربه و دوست داشتنی ملوان انزلی پس از بازی تیمش در برابر آلومینیوم اراک از ملوان و دنیای بازیگری خداحافظی کرد.
هافبک طراح و بازی ساز ملوان انزلی فوتبال را از زادگاهش رضوانشهر آغاز نمود و خیلی زود به ملوان پیوست. پژمان در اوایل دوران مربیگری محمد احمدزاده در ملوان مورد توجه او قرار گرفت و یکی از نزدیکترین بازیکنان به احمدزاده بود. پژمان حدود ۴۵۰ بازی رسمی را انجام داد که حدود ۲۲۴ بازی آن در قوی سپید انزلی بود.
حضور یک فصل تقریبا ناموفق در پگاه رشت، حدود چهارسال بازی در پرسپولیس تهران، یک فصل بازی در استقلال تهران و بازی در تیم های الامارات امارات و خونه به خونه بابل نیز در کارنامه این بازیکن ثبت شده است. پژمان نوری در تیم ملی کشورمان نیز یکی از بازیکنان خوش نام بود و ۴۹ بازی ملی دارد.
پژمان نوری را می توان پس از مرحوم سیروس قایقران، بهترین هافبک تاریخ گیلان نامید که از سرعت، تکنیک و شوتزنی خوبی برخوردار بود. اوج بازی های او با پرسپولیس تهران در لیگ هفتم رقم خورد، بازیکنی که هم علی پروین به او اعتقاد داشت و هم آری هان هلندی و دنیزلی ترک و افشین قطبی.
پژمان حدود ۱۸ سال در فوتبال ایران حضور داشت و در مجموع بازیکنی کم حاشیه بود. انتقال جنجالی پژمان نوری از ملوان انزلی به پگاه رشت در لیگ سوم، پرحاشیه ترین مسئله دنیای فوتبال این بازیکن بود. یک قرارداد خوب مالی موجب گردید که او نزدیک به دو فصل در تیم رشتی بازی کند و این موضع باعث شد تا حدودی از سوی بندرنشین ها بازیکنی یاغی معرفی گردد.
شرایط نه چنان خوب ملوان در دو، سه سال اخیر موجب گردید که پژمان نوری با وجود داشتن چند پیشنهاد مناسبتر مالی به تیم محبوبش بپیوندد و بعد از حضور دوباره محمد احمدزاده در ملوان، چند بازیکن باتجربه و قدیمی چون او به کمک ملوان آمدند. ملوانی که با کسر ۶ امتیاز منفی لیگ را آغاز کردند نه دیگر مثل گذشته ها حمایت های نیروی دریایی را داشت و نه اسپانسرهای مالی!
حتی کناره گیری مالک ملوان و اختلافات غیرورزشی هم نتوانست او از قوی سپید دور نماید؛ تیم محبوب و ریشه ای فوتبال انزلی که در لیگ ۹۸ـ۹۷ نه برای صعود بلکه برای بقا در لیگ یک تلاش می کرد.
بهرحال پژمان نوری را با همه فراز و نشیب هایش باید با احترام نگریست؛ بازیکنی محبوب و باسابقه بازی در سه باشگاه مردمی ملوان، پرسپولیس و استقلال و انجام ۴۸ بازی ملی. او تا پایان فصل (۲ بازی باقیمانده) در کنار ملوان به عنوان مربی و یار نزدیک محمد احمدزاده خواهد ماند تا گذشت زمان مشخص نماید که ادامه فعالیت پژمان در ملوان چگونه رقم خواهد خورد.

سید امیر فرحسینی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=250

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: