پای حرف‌های فرشتگان سلامت

پرستاران از اولین روز شیوع ویروس کرونا در گیلان با جان‌ودل پای‌کار بوده و حتی بعضی از آنان مشکوک به این بیماری هستند ولی این فرشته‌های سفیدپوش تا پای جان خود از پرستاران مراقبت می‌کنند.

به گزارش باز باران خبر، در واپسین روزهای سال ۹۸ که مردم کشور خود را برای عید نوروز و سال نو آماده می‌کردند مهمان ناخوانده‌ای وارد کشور و استان گیلان شده و کام ملت را تلخ کرد.

ولی در همین ساعات اولیه ابتلا چند نفر به ویروس کرونا در استان گیلان و درحالی‌که مقامات وزارت بهداشت به مردم توصیه کردند تا در منازل خود بمانند عده‌ای خط‌شکن و جان‌برکف در لباس‌های سپید رنگ و اراده‌ای فداکارانه در صف مبارزه با این میهمان ناخوانده و زشت‌روی، ایستاده و از هیچ تلاشی برای سلامتی مردم در طی این ۱۲ روز دریغ نکردند.

شغل پرستاری یکی از شغل‌های پرطرفدار اما بسیار سخت است زیرا پرستاران همواره با انواع بیماری‌ها سروکار دارند ولی این ویروس زشت و ناخوانده با ورود خود به کشور و گیلان سختی کار مجاهدان سفیدپوش را دو برابر کرد.

در این چند روز که در فضای مجازی اخبار متفاوتی در خصوص افراد مبتلا به کرونا که بعضاً غلط هستند به گوش می‌رسد، ترسی عجیب جامعه را فراگرفته و این فرشتگان سفیدپوش استان گیلان بدون توجه به این شایعات ۱۲ ساعته و در بعضی مواقع به‌صورت ۲۴ ساعته بر بالین بیماران حاضر شده و لباس جهاد سفیدرنگ خود را هیچ‌وقت از تن خود خارج نمی‌کنند زیرا تنها امید بیماران در شرایط حاضر بعد از خدا فداکاری پزشکان و پرستاران است تا به تلاش و دستان شفابخش خود بتوانند بیماران را درمان کنند.

مردم قدرشناس ایران و مردمان دیار میرزا به خاطر این ازجان‌گذشتگی و فداکاری قدردان این سپیدپوشان بیمارستان‌ها بوده و قطعاً تا ابد دعاگوی این عزیزان هستند تا هرچه سریع‌تر سایه این ویروس از سر ملت ایران برداشته شود.

بعد از شیوع ویروس کرونا در استان گیلان به دستور استاندار در کل استان و در تمامی شهرستان‌ها یک بیمارستان به‌طور اختصاصی به بیماران کرونایی اختصاص‌ یافت ‌و در شهرستان رشت بیمارستان رازی به مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا تبدیل‌ شد.

در چنین مواقعی وظیفه رسانه‌ای‌ها بازگو کردن، نشان دادن فداکاری‌های فرشته‌های سپیدپوش کشور و بیان مشکلات آنان است، امروز پای گفت‌وگوی چند تن از این پرستاران نشستیم تا درد و دل و مشکلاتشان را برای بگویند.

وقتی پای حرف‌های یکی از پرستاران بیمارستان رازی نشستم و به صحبت‌هایش گوش کردم تأکید داشت که وزارت بهداشت باید اطلاع‌رسانی خود را بیشتر کرده و مردم نیز به توصیه‌های پزشکان توجه کرده و با توجه به شرایط گیلان به‌هیچ‌وجه از منازل خود خارج نشوند.

گله‌مندی پرستاران از نبود تجهیزات ایمنی در بیمارستان

این پرستار بیمارستان رازی بیشتر نگران اعضای خانواده خود هستند و به گفته خودش وقتی از بیمارستان به منزل می‌آید علیرغم اینکه در بیمارستان به آنان لباس مخصوص می‌دهند تمام لباس‌های خود را شسته و با اعضای خانواده خود حتی دیدار هم نداشته و فوراً به اتاق خود می‌رود.

او معتقد است وقتی شما در بیمارستان بوده و بیماران را می‌بینید بیشتر قدر سلامتی خود را دانسته و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنید زیرا وقتی آدم وقتی بیمار می‌شود مستأصل شده و نمی‌داند باید چه کار کند‌.

این پرستار بیمارستان رازی از کمبود وسایل و تجهیزات حفاظت شخصی گله دارد زیرا وقتی یک پرستار ۲۴ ساعته در شیفت بوده و در خط مقدم مقابله با کرونا است چرا باید ماسکی که هشت ساعت قابل‌ استفاده است را ۲۴ ساعت بر صورت خود بزند.

پرستاران در این روزها سنگر را خالی نکرده و باوجود تمامی کمبود امکانات از صمیم قلب برای مردم کار می‌کنند و باوجود سختی شرایط در کنار بیماران هستند، البته این بانوی پرستار می‌گوید که احتمال ابتلای همکارانش به کرونا ویروس زیاد است و اغلبشان منتظر جواب تست کرونا هستند.

این جمله پرستار من را به فکر فرو برد و با خود گفتم مگر می‌شود یک فرد بداند این‌چنین خطری او را تهدید می‌کند اما بازم این‌چنین در حال تلاش باشد و بعد از کلی کلنجار با خود کلمه‌ای جز عشق، ایثارگری و جان‌فشانی نیافتم.

وی از مسؤولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخواست دارد امکانات و تجهیزات را برای بیمارستان رازی فراهم کنند زیرا پرستاران امروز جان خود را بر کف دستان خود گذاشته و با عشق از مردم خود مراقبت می‌کنند تا با شعار ما کرونا را شکست می‌دهیم به زودی این ویروس از کشورمان خارج شود.

پرستار بیمارستان رازی از برخی مردم نیز که به صورت نادرست پرستاران را قضاوت می‌کنند نیز گله دارد، چرا که برخی از مردم می‌گویند پرستاران حقوق می‌گیرند و وظیفه دارند در بیمارستان حاضر شوند، اما این مطلب چندان درست نیست، در شرایطی که برخی پزشکان و پرستاران از اضطراب ابتلا به ویروس سنگر را خالی کرده و مطب خود را تعطیل کرده‌اند، این عده همچنان مشغول انجام وظیفه هستند.

جانم را برای بهبود بیماران کرونایی می‌دهم

از او پرسیدم وقتی می‌دانید تا این حد خطر سرایت کرونا بالا است چرا ۲۴ ساعته در حال خدمت به بیماران هستید؛ پاسخی داد که بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم، او گفت بالاخره یک نفر باید به بیماران رسیدگی کرده و آنان را درمان کند؛ هرکدام از این بیماران پدر یا مادر بنده هستند که برای سلامتی‌شان جانمم هم می‌دهم.

فوت پرستار بیمارستان میلاد لاهیجان قطعاً قلب همه افراد و پرستاران را به درد آورد اما با فوت نرجس همه پرستاران انگیزه‌شان بیشتر شد زیرا تک تک این پرستاران برای خود یک نرجس هستند.

وقتی از او درباره خانواده خود پرسیدم بغضی در صدایش نمایان شد و گفت من دو یک هفته و یا بیشتر است  که پدر و مادر خود را ندیده و دلم بسیار برایشان تنگ‌شده اما دادیم در همه شرایط مثل یک خانواده بوده و از بیماران پرستاری کنیم.

یکی دیگر از پرستاران که در بیمارستان حشمت فعالیت دارد می‌گوید در این بیمارستان هر بیماری که ورود می‌کند اول غربالگری شده و اگر علائم مشکوک به کرونا را داشت به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

او نقش فرهنگ‌سازی را بسیار مؤثر می‌داند و معتقد است در این شرایط حساس مردم نباید به استان گیلان سفر کنند زیرا باعث افزایش آمار مبتلایان به کرونا می‌شود. / فارس

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8217

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: