والیبال گیلان در سالهای اخیر رشد قابل قبولی داشته است

باز باران خبر-اختصاصی، گروه ورزشی/ رشته زیبا، مهیج و پرطرفدار والیبال از دیرباز در گیلان جایگاه ویژه ای داشته و همواره تیمها و بازیکنان خوبی در این استان فعالیت داشته اند ، به خصوص در دهه ۶۰ که رونق والیبال در گیلان بسیار زیاد بود.
به گزارش باز باران خبر؛ حسن منصوری دبیر هیات والیبال گیلان و یکی از پیشکسوتان این رشته در مصاحبه با خبرنگار ما در خصوص وضعیت کنونی والیبال اظهار داشت: پس از سال ها رکود کاری در مدیریت گیلان با انتخاب دکتر محسن خاکزاد در سال ۹۶ به سمت رئیس هیات والیبال گیلان موجب گرمی این رشته ورزشی و فعالیت رو به رشد آن شد.
وی افزود: در سال ۹۶ هیات والیبال گیلان مبادرت به اعزام تیمهای رده های سنی مختلف به مسابقات قهرمانی کشور در بخش آقایان و بانوان برای رقابت های سالنی و ساحلی داشت.
وی اضافه کرد: البته در سال اول شاید ما قهرمانان خوب خود را نتوانستیم معرفی کنیم اما از سال های بعد چهره های مطرح ما و تیمهای اعزامی به مسابقات قهرمانی کشور، توانستند در ترکیب تیم ملی مقام های قابل توجه ای را کسب کنند.
این داور باسابقه والیبال گیلان و کشور تصریح کرد: همچنین هیات والیبال گیلان میزبانی نوجوانان کشور را برعهده گرفت و اردوهای تیم های ملی نوجوانان را در شهرهای این استان عهده دار بود البته قبل از شیوع بیماری کرونا، با برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول و همچنین لیگ های نوجوانان و جوانان، شور و هیجان خاصی در گیلان ایجاد شد اما متاسفانه در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا، عملا فعالیت والیبال تعطیل شد و نتوانستیم همانند گذشته فعالیت خود را ادامه دهیم.
دبیر هیات والیبال گیلان اظهار کرد: اما در سال جاری مجددا والیبال توانست فعالیت خود را با برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ نوجوانان آغاز کند و لیگ جوانان نیز به زودی شروع می شود که شور و شوقی در بین اهالی والیبال ایجاد شد که هم اینک نیز هر هفته شاهد برگزاری مسابقات با رعایت شیوه نامه بهداشتی و پروتکل های بهداشتی هستیم.
وی گفت: همچنین اواخر سال ۹۹ گیلان در امر معرفی بازیکنان نوجوان پسر به اردوی تیم ملی فعالیت قابل قبولی داشته و تعدادی از والیبالیست های شایسته گیلان به اردوی تیم ملی نوجوانان فراخوانده شدند که این امر به دلیل توجه ویژه هیات والیبال گیلان به والیبال پایه بود که در سال های اخیر و با توجه به شرایط ایجاد شده، رشد قابل توجه ای در این بخش داشته و همچنین هیات والیبال گیلان به کار کانون های آموزشی نظارت دارد و مربیانی که در این ارتباط فعال هستند، تحت نظر هیات مشغول بکارند.
وی از انتخابات ریاست هیات والیبال در ماه جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در تیرماه انتخابات ریاست هیات والیبال انجام می شود و امیدواریم هر فردی که مسئولیت ریاست را عهده دار می شود به ادامه فعالیت و برنامه های هیات توجه داشته و روزهای خوبی پیش رو داشته باشد.
دبیر هیات والیبال گیلان از نداشتن سالن اختصاصی والیبال ابراز گله مندی کرد و بیان داشت: شاید برای بعضی از اولیا قابل قبول نباشد که هیات فاقد سالن اختصاصی سالن تمرینی اختصاصی بوده و به دلیل نداشتن سالن ، ناگزیریم که بعضی از برنامه های اجرایی خود را در سایر شهرستانها داشته باشیم که این امر مورد انتقاد به حق اولیای محترم است اما باید این موضوع را باور داشته باشیم که طبق قوانین موجود از سوی اداره ورزش سالنی به ما داده نشد و از سوی دیگر ما بودجه مصوب نیز نداریم و از طریق برگزاری مسابقات و کمک ها و حمایتهای جانبی بعضی از عزیزان، توانستیم مشکلات خود را برطرف کنیم.
وی اظهار کرد: البته همواره حمایت رئیس هیات والیبال با ما بوده و انتظار داریم که اداره ورزش نیز توجه ویژه ای به این ورزش مفرح و جذاب داشته باشد چون این ورزش طرفداران زیادی دارد و باید بتوانیم گیلان را در جایگاه اصلی خود در والیبال کشور برسانیم.
دبیر هیات والیبال گیلان گفت: انتظار من این است که والیبال رشد قابل ملاحضه ای داشته و مسابقات والیبال به گونه ای برگزار شود که همانند دهه های ۶۰ و ۷۰ تماشاگران تا لب خط زمین مسابقه حضور یابند چون ما هر چقدر در دفتر بنشینیم و کار کنیم به چشم نمی آید و باید فعالیت ما در سالن ها مورد توجه قرار گیرد و با برگزاری مسابقه و استقبال ورزشدوستان رشد والیبال را شاهد باشیم.
منصوری بیان کرد: هم اینک لیگ برتر والیبال استان گیلان که با حضور ۱۰ تیم در حال برگزاری می باشد، علاوه بر حضور بازیکنان مستعد گیلانی ، بیش از ۳۵ والیبالیست با کیفیت بسیار خوب از سایر استان ها در تیمهای گیلان حضور داشته و در لیگ گیلان بازی می کنند. از سوی دیگر درب هیات والیبال گیلان به روی همه باز است و در جهت بهبود وضعیت والیبال ، تمامی پیشنهادها را می شنویم و حتی المقدور به کار می گیریم.
دبیر هیات والیبال استان گیلان در خصوص نتایج تیم ملی والیبال ایران در رقابت های لیگ جهانی نیز اشاره و بیان کرد: آن چیزی که مشخص است، دید و نگاه سرمربی تیم، بیشتر نگاه آینده نگری برای حضور خوب و شایسته در المپیک می باشد.
منصوری افزود: والیبال ایران جایگاه ویژه ای در جهان دارد و هم اینک نیز جوانان خوب والیبال توانستند شایستگی خود را نشان دهند و مشاهده می کنیم که تیم ایران بازیکنان جوان بسیار خوب و فنی دارد و انتظار ما این است که مربی تیم ، با نگاه ویژه به این استعدادها، از وجود جوانان در کنار بازیکنان باتجربه در المپیک استفاده کند.
وی ادامه داد: بازی های لیگ جهانی برای مربی تیم ملی، بیشتر شناختن بازیکنان و ظرفیت تیم بوده و جوانان شایسته ما نیز در این رقابت ها محک خوبی خوردند و هم اینک سرمربی تیم ملی ، به تیم والیبال اشراف کاملی دارد.
وی اضافه کرد: المپیک جایگاه نمایش واقعی جوانان شایسته ایران خواهد بود و امیدواریم که مربی تیم با نگاه ویژه به این استعدادها ، از حضور جوانان در کنار بازیکنان باتجربه در المپیک سود برده و جوانان ما در مسابقات المپیک بدرخشند و تیم ایران نیز با انجام بازی های خوب ، نتایج ارزنده ای را در المپیک کسب کرده و در نهایت نیز با برافراشته شدن پرچم ایران، بتوانیم مقام شایسته ای را کسب کنیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20483

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: