فوتبال تهاجمی و هیجانی مقابل بازی بسته و محتاطانه!

تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه جام جهانی کره جنوبی، مقابل میزبانش یک امتیاز با ارزش گرفت و نشان داد که بی جهت در رنکینگ فیفا تیم اول آسیا نیست. کره جنوبی که سالهاست در حسرت شکست دادن تیم ملی فوتبال ایران است در این بازی تدارکاتی هم موفق نشد در زمین خانگی اش به پیروزی برسد و حتی خوش شانس بود که نباخت! با اینکه سرمربی تیم ملی کشورمان تغییر کرده و مارک ویلموتس جایگزین کارلوس کیروش شده و دومین تجریه مربیگری خود را پس از دیدار با سوریه (ایران ۵ بر صفر سوریه را برد) مقابل کره سپری کرد در مجموع وی عملکرد تیمی موفقی داشت و صد البته فوتبال تهاجمی و تماشاگرپسندی را نیز تیم ملی ایران به نمایش گذاشت و اسباب رضایت طرفداران فوتبال را فراهم کرد.
در این بازی شاهد تفاوت های آشکار تفکرات و اندیشه های ویلموتس نسبت به کیروش بودیم؛ فوتبال تهاجی و رو به جلوی تیم ملی و میل به هجوم و گلزنی حتی در زمین حریف، همه مردم و کارشناسان فوتبال کشورمان را به تحسین وا داشته و به این مربی بلژیکی و معروف امیدوار کرد.
تیم ملی فوتبال کشورمان که با اندیشه ها و هدایت کارلوس کیروش حتی در مقابل تیم هایی مثل ویتنام هم محتاط و بسته بازی می کرد در بازی مقابل کره جنوبی به هیچ وجه با قبل قابل مقایسه نبود و هرچند که در ۲۰ دقیقه اول بازی و به دلیل استفاده از امتیاز میزبانی آنها تا حدودی تحت فشار بود اما از اواسط بازی در نیمه اول بازیکنان ایرانی نمایش خیره کننده ای داشتند و در ادامه نیز تا پایان پا به پای میزبان قدرتمند خود که از حمایت ۶۴ هزار کره ای هم برخوردار بودند حرکت کرد و  به آنچه که مستحقش بود دست یافت و تساوی بهترین نتیجه این بازی حساس آسیایی بود.
هر چند اعتقاد داریم کارلوس کیروش نیز با تفکرات و نوع سبک مربیگری که داشت شخصیت و اعتبار فوتبال ایران را در دنیا بالا برده و ارتقا داده است و همین که به تیمی مثل کره جنوبی طی ۸ سال اخیر هرگز نباختیم، مایه مباهات است؛ اما امیدواریم حضور مارک ویلموتس پنجره جدیدی از نمایش فوتبال ایرانی که توام با هیجان و زیبایی های خاص خود می باشد بر روی علاقمندان به فوتبال بگشاید.

کریم خورسندی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1764

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: