سودجویی کلاهبرداران با فروش و تبلیغ جعلی مواد محترقه

  باز باران خبر: رییس پلیس فتا گیلان  به خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدهای جانی این موضوع، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش مواد محترقه در کمین هستند.

   سرهنگ “امیرحسین نقی‌مهر” در تشریح این خبر بیان داشت : با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال مجرمان سایبری با ساخت صفحات جعلی  تبلیغات فروش مواد محترقه از شهروندان کلاهبرداری می‌نمایند.

وی افزود: مجرمین با سوء استفاده از این ایام و تبلیغات دروغین به شیوه های مختلف با دریافت پول و عدم ارسال مرسولات به دست متقاضیان از طعمه های خود کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ نقی‌مهر یادآورشد: با توجه به شناسایی و دستگیری تعدادی از افراد مجرم در این حوزه مشخص شد مواد محترقه کشف شده غیر استاندارد و بعضا دست ساز بوده و احتمال بروز صدمات جانی و مالی را برای خریداران بوجود آورده است.

 وی اضافه کرد: توصیه‌های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند زیرا خسارات‌ مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نخواهد بود و مراقب ترفند کلاهرداران و سودجویان باشند. نقی مهر در پایان از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=29885

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: