زنان جوان و خودباوری

نیمی از جمعیت جهان را زنان تشکیل می دهند. به همین شکل دختران و زنان جوان نیز تقریبا نصف تعداد جوانان دنیا را به خود اختصاص می دهند. در طول تاریخ زنان همگام با مردان از نشیب و فرازهای فراوان زندگی عبور کرده و مسئولیت های مثبت و منفی زیادی را برعهده داشته اند.
– موفقیت برای همه
همیشه راه کسب موفقیت برای همه باز است و آن کس که تلاش بیشتری داشته باشد، بدان خواهد رسید. برای دستیابی به این آرزوی بزرگ، لازم است زنان با تمسک به روحیه خودباوری به سختی کوشش کنند. همان گونه که مردان نیز باید سعی خستگی ناپذیری از خود نشان دهند. زیرا زندگی زن و مرد، جوان و پیر نمی شناسد و هر کس تعیین کننده سرنوشت و آینده خویش است.
– اشتباهات برخی از بانوان جوان
اگر یک خانم ادعاهای زیر را مطرح کند و بگوید: «من یک زن هستم.» و «چگونه می توان انتظار داشت یک زن فلان کار را انجام دهد؟» این تصور را برای دیگران به وجود می آورد که زنان تمایل چندانی به کار و فعالیت واقعی ندارند و فقط می خواهند با مظلوم نمایی، استفاده از چهره، نشان دادن زیبایی های بدن خویش و طرفندهای دیگر به اهداف مورد نظرشان برسند.
– جدیت زنان در کار و تلاش
برای خنثی نمودن چنین دیدگاههایی زنان باید برای رسیدن به رشد و پیشرفت با جدیت به تحصیل، کار و حرفه خود ادامه دهند و به دنبال داشتن شخصیت مستقلی باشند. دختران جوانی که تمام وقت خود را به خیابانگردی، انتخاب نوع لباس، تغییر آرایش، پیروی از مدهای عجیب و غریب و… هدر می دهند تا بدین وسیله شوهر پولداری بیابند که در سایه او، بدون زحمت و تلاش، به خوشگذرانی بپردازند ، سرانجام خوبی نخواهند داشت.
– پرداختن به مسایل بیهوده
متاسفانه امروزه وقت گرانبهای گروههای زیادی از دختران جوان صرف چنین مسائل بیهوده ای می شود و آن ها را در معرض چشمان ناپاک گرگ های انسان نما قرار می دهد و مشکلاتی برایشان پدید می آورد که به هیچ وجه قابل جبران نیست.
– آینده درخشان
رشد و پیشرفت شخصی هر فرد، بستگی به سعی و تلاش او دارد. اما موضوع مهم این است که شما به چه صورتی می توانید به اهداف والاتر و آینده درخشان تری دست پیدا کنید. فردی که با جدیت و دقت فراوان به مطالعه زندگی و جامعه می پردازد، به سرعت رشد می کند و به پیش می رود و بحث رشد و پیشرفت بانوان، از مباحث بسیار با اهمیت دنیای امروز است.
– بهترین خصلت یک زن زیبا
بدین خاطر پس از پایان یافتن مرحله ای از تحصیلات، اشتغال به کار یا ازدواج، متوقف نشوید. فردی باشید که به پیشرفت شخصیت و مطالعه خود اهمیت می دهد و همواره در جستجوی پدیده ای نوین و امکانات جدید است. این ویژگی، بهترین خصلت یک زن زیبا است.
زنان واقعا جذاب، کسانی هستند که برای رشد و پیشرفت خود، همواره می کوشند و از هیچ مانعی نمی ترسند. زیبایی حقیقی از آن مردان و زنانی است که پرنشاط و سرزنده، همواره سعی دارند تا سرحد امکان رشد و نمو کنند.
– پذیرش مسئولیت
نکته دیگری را که باید با زنانی که علاقمندند توانایی ها و نیروهای نهفته خود را به طور مؤثر به کار گیرند، در میان گذاشت این است که شما باید نسبت به کار خود، نگرشی کاملا حرفه ای داشته باشید. وظایف خویش را به طور کامل و داوطلبانه پذیرا شوید، نه از روی ناچاری، رودربایستی یا اجبار.
به دنبال این نباشید که تنها، کاری را که از شما انتظار می روید انجام دهید. بلکه باید بتوانید به خوبی یک مرد و حتی خیلی بهتر از او، کار کنید. پس به طور فعال در کار خود پیشرفت کنید و مسئولیت های مربوطه را نیز تقبل نمایید.
– علت عدم پیشرفت زنان
بسیاری از زنان جوان، کارشان را تنها به عنوان مکانی برای سرگرمی تا زمان ازدواج، می شناسند و پس از آن، احساس مسئولیت کمتری از آنان دیده می شود یا به طور کامل شغل خود را رها می کنند. این امر، موجب عدم پیشرفت جدی زنان خواهد شد.
–  موانع پیشرفت زنان
البته باید پذیرفت زنان در کار خود، با موانع زیادی هم روبرو هستند که حل بخش های بسیاری از آنها، به دست خودشان است. آنان می توانند ضمن رعایت مسایل مذهبی، با حقوق قانونی خود در جامعه نیز آشنا شوند و حتما نیز لازم است که چنین کاری صورت گیرد تا امنیت شخصی و شغلی این بخش عظیم جامعه، تضمین شود.
– مراقبت از خود
مشکلی که امروزه بر سر راه زنان و دختران جوان وجود دارد این است که بسیاری از مؤسسات خصوصی و مشاغل فردی(نظیر: منشی مطب پزشکان، دفاتر وکلا، مغازه داران و…) از آنان به عنوان ابزار درآمد و جلب مشتری، بهره برداری می کنند. دختران جوان باید در این مواقع، بسیار هوشیار بوده و از افتادن در دام برخی انسان های پلید که در همه جا و همه پیشه ها حضور دارند، به شدت پرهیز نمایند.
– رعایت قوانین اسلامی
تنها راه نجات از این ورطه هولناک، پرهیز از روابط آزاد زنان و مردان می باشد که متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفته است. بعضی دختران جوان، با دیدن فیلم های ماهواره ای و مطالب القا شده از سوی آنها، مورد سوء استفاده مردان جوان، میانسال و پیرـ در شکل های مختلف ـ قرار گرفته و ضربات روحی و روانی شدیدی بر آنان وارد می گردد.
– اسلام و حفاظت از زن
دین مقدس اسلام حد و مرز خاصی برای روابط زن و مرد، نوع پوشش و آرایش و حتی نحوه سخن گفتن، مشخص کرده است که برای حفاظت از روح، جسم و شخصیت انسان هاـ بخصوص خانم ها که در معرض آسیب های جدی و طولانی مدت هستندـ اطاعت و پیروی از آنها لازم است. بنابراین مهمترین ابزارهای حفاظتی برای زنان، رعایت حجاب و عدم خودنمایی و دلبری می باشند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1334

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: