رسانه ها در فرهنگ سازی و توسعه سلامت در جامعه نقش موثری دارند

راه اندازی و افتتاح فاز شیری دامپروری صنعتی پگاه گیلان در آینده ای نزدیک

دومین نشست شورای ارتباطات صنایع شیر ایران با اصحاب رسانه استان در کارخانه شیر پگاه گیلان برگزار شد.
به گزارش بازباران خبر؛ حمید رضا طهماسبی پور مدیر روابط عمومی صنایع شیر پگاه ایران در این جلسه با بیان اینکه هدف از تشکیل شورای ارتباطات؛ تقویت بخش روابط عمومی و ایجاد تحولات مثبت در این حوزه بوده گفت: در حال حاضر ۸۰ خبرنگار عضو شورای ارتباطات هستند و استان گیلان بعد از تهران اولین برگزار کننده و میزبانی این نشست را برعهده گرفته است.
وی همچنین با رونمایی از وبسایت جدید شرکت شیر پگاه ایران (pegah.ir) افزود: این شرکت ۸۰۰ کد محصولی متنوع را تولید می کند.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل صنایع شیر پگاه ایران به ضرورت در مصرف لبنیات در سبد خانوار تاکید کرد و گفت: کاهش استفاده از لبنیات در کشور خطرات و آسیب های جبران ناپذیری همانند افزایش پوکی استخوان در جامعه را بدنبال دارد.
طهماسبی پور همچنین از رسانه ها خواست تا در بخش فرهنگ سازی مصرف بیشتر و روزانه افراد جامعه تلاش های مضاعفی داشته باشند.
در ادامه این جلسه مدیرعامل صنایع شیر ایران طی گفتگویی بصورت ویدئو کنفرانس با بیان این مطلب که رسانه ها و انعکاس اخبار در خصوص فرهنگ سازی و توسعه بخش سلامت جامعه نقش موثری دارند گفت: شرکت شیر پگاه ایران بصورت مستمر و مداوم دولت را همراهی نموده و بویژه در تحویل شیر رایگان به مدارس کوتاهی نورزیده اما امسال و با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس این اتفاق به مانند گذشته انجام نگرفت.
قدوسی به کاهش سن ابتلا به پوکی استخوان‌ در خانم ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه سن پوکی استخوان در خانمها به ۴۰ تا ۴۵ سال کاهش پیدا کرده و در مجموع ۹۰ درصد از مردم کشور ما با کمبود کلسیم روبرو هستند که این میزان بسیار ناراحت کننده است.
مدیرعامل صنایع شیر پگاه ایران با اشاره به اینکه استان گیلان از جمله استان هایی است که شیر را از ابتدای تولید تا مصرف آن را در چرخه خود دارد عنوان کرد: برای افزایش تولید شیر در گیلان دامداری صنعتی راه اندازی شده که امیدوار هستیم در بخش تولید محصولات نیز کمک بیشتری به صنعت ما کند.
در ادامه این نشست موسی اسماعیل زاده مدیرعامل پگاه گیلان نیز در این‌ جلسه با بیان اینکه در ایام کرونا کارخانه شیر پگاه گیلان یک روز هم کار خود را تعطیل نکرد گفت: با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و ضدعفونی کردن تمامی دستگاه ها و کارخانه تولیدات ما همچنان به کار و تولید محصولات خود ادامه داد که حتی در سال ۹۹ هم محصولات جدید را هم تولید و به بازار عرضه کردیم.
مدیر عامل شرکت شیر پگاه گیلان در ادامه با بیان اینکه توسعه محوری از مهمترین اهداف و برنامه های ما است افزود: تولید با کیفیت محصولات لبنیات و سلامت محوری در اولویت کاری شیر پگاه گیلان است.
اسماعیل زاده در بخش دیگر از سخنان خود به حضور شیرپگاه در بورس اشاره کرد و یادآور شد: ۲۰ درصد سهام شرکت شیر پگاه گیلان وارد بورس شده و برای هر یک از پرسنل مجوز برای داشتن یک سهم اولیه در بورس را گرفتیم.
وی گفت: مطابق آمار ۵۰ درصد شیر مصرفی در گیلان از استان های دیگر وارد می شود ولی شیر پگاه سعی دارد با توسعه دام پروری و با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده این نقیصه هر چه زودتر برطرف شود.

مدیرعامل شیر پگاه گیلان با تاکید بر اینکه رعایت زنجیره سرما، تولید و مصرف کننده بسیار حیاتی است خاطر نشان کرد: از انجایی که محصولات لبنی آسیب پذیر هستند رعایت نگهداری در محیط و دمای مناسب ضروری است چرا که بی توجهی به این مقوله آسیب های زیادی را در پی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در ایام کرونا خوشبختانه کاهش مصرف لبنیات را در استان نداشتیم بلکه با افزایش در مصرف آن بخاطر تقویت ایمنی بدن روبرو شدیم.
اسماعیل زاده همچنین به صادرات ۷۵۳ هزارتن در شش ماهه سال، کاهش بدهی به دامداران از ۵۰ روز به ۳۰ روز و تسویه بدهی های معوقه شرکت پگاه گیلان اشاره ای داشت.
حسین غلامی مدیرعامل شرکت بازار گستر پگاه منطقه یک نیز در این نشست به حساس بودن شیر بعنوان محصول این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: کار در حوزه شیر تعطیلی بردار نیست و رعایت زنجیره سرما برای فاسد نشدن از واجبات است.
وی همچنین گفت: شرکت پگاه ۵ منطقه پخش در کشور را دارد که استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی در یک منطقه لحاظ می شوند.
غلامی در ادامه به توزیع محصولات اشاره کرد و در همین راستا افزود: این شرکت با هزار نفر پرسنل اعم از ستادی و عملیاتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن‌ محصول را روزانه توزیع می کند و ۲۵۰ خودرو نیز در بخش توزیع و پخش محصولات فعال هستند.
مهندس کوشکی مدیرعامل کشت و صنعت صنایع شیر ایران‌ نیز از افتتاح فاز شیری دامپروری صنعتی پگاه خبر داد.
وی با بیان مطلب فوق گفت: استان های فارس و گیلان از جمله استان های در حوزه کشت و صنعت است و با راه اندازی فاز اول که تیرماه ۱۴۰۰ انجام می گیرد ۴۰ تن شیر شرکت از آن تامین خواهد شد.
وی همچنین ذکر کرد: فاز شیری دامپروری صنعتی پگاه در روستای سیاه اسطلخ رشت با زیر بنای ۵۰ هکتار و با هزینه ۹۰ میلیارد آغاز بکار نموده که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
گفتنی است در پایان این جلسه خبرنگاران با رعایت کامل پوشش بهداشتی از کارخانه شیر پگاه دیدن کردند و توضیح در نحوه و مراحل چرخه تولید محصولات پگاه گیلان توسط مهندس بابافرجی صورت گرفت.

گزارش: فاطمه لطیفی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=14177

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: