حدود ۷۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان گیلان داریم

علیرضا یزدانی عضو هیات مدیره مجمع خیرین گیلان و مدیرعامل ستاد دیه گیلان از کمک نقدی اعضاء هیات مدیره مجمع خیرین گیلان جهت آزادسازی ۵ زندانی جرایم غیرعمد خبر داد.

به گزارش باز باران وخبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مهربانان گیلان؛ یزدانی عضو هیات مدیره مجمع خیرین گیلان با اشاره به تمهدیدات قوه قضاییه در راستای بخشودگی زندانیان جرایم غیرعمد بیان کرد: با عنایت به اینکه می بایست فاصله اجتماعی در زندان ها رعایت شود و بر اساس تاکید رئیس محترم قوه قضاییه سعی کردیم به گونه ای با عزیزانی که گرفتار زندان هستند تعامل کنیم تا با گذاشتن وثیقه به مرخصی بروند تا خدای ناکرده موضوع کرونا در زندان ها شیوع پیدا نکند.

مرخصی ۵۰ درصد زندانیان جرایم غیرعمد در ایام شیوع کرونا

یزدانی با اشاره به تعداد زندانیان جرایم غیرعمد استان گیلان اظهار کرد: ما حدود ۷۵۰ زندانی جرایم غیر عمد در استان گیلان داریم که خوشبختانه موفق شدیم ۵۰ درصد این عزیزان را با مرخصی از زندان ها به خانه هایش به مرخصی بفرستیم.

مدیرعامل ستاد دیه گیلان با اشاره به زندانیان مشکوک به کرونا افزود: شکر خدا با توجه به اینکه ۴ نفر در زندان های استان مشکوک به کرونا بودند، از سوی اداره کل زندان ها آن ها را جهت بررسی های لازم به مراکز درمانی فرستادیم، که خوشبختانه هیچ بحرانی از این بابت زندان های استان را تهدید نمی کرد.

طی ۴ سال اخیر ۴۱۱ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند

عضو هیات مدیره مجمع خیرین گیلان جشن گلریزان را برای ستاد دیه بهار همه فصل ها دانست و گفت: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برگزار می شد، اما می بایست از سوی خیرین همه مساعدت ها را دریافت کرده و برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مصرف کنیم، همچنین در ۴ سال اخیر به حول و قوه الهی موفق شدیم ۴۱۱ زندانی جرایم غیرعمد را به کمک خیرین آزاد و به کانون گرم خانواده هایشان بازگرداندیم که البته این ۴۱۱ نفر رقمی معادل ۱۷۵ میلیارد تومان بدهکار بودند که توانستیم برای آن ها اخذ گذشت از شکایان این افراد را بگیریم.

یزدانی با اشاره به اهداء کمک نقدی اعضاء هیات مدیره مجمع خیرین گیلان اذعان داشت: ما امسال در هیات مدیره مدیره مجمع خیرین گیلان مصوب کردیم، مدیرعامل محترم مجمع خیرین گیلان سرکار خانم دکتر تحریری نیک صفت به عنوان نماینده این مجمع ارزشمند در برنامه تلویزیونی ماه بهشت صداو سیما حضور داشته باشند که ایشان نیز مساعدت نمودند با همکاری اعضاء هیات مدیره این نهاد عام المنفعه با کمک نقدی ۲۵۰ میلیون ریالی آزادی ۵ نفر از زندانیان جرایم غیرنقد را فراهم آوردند.

علیرضا یزدانی با اشاره به دریافت کمک های خیرین و نیکوکاران استان گیلان و کشور افزود: در حال حاضر کمک های نقدی از سوی ستاد دیه گیلان جمع آوری و جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد برنامه ریزی می شود که به امید خداوند متعال در اسرع وقت گزارش آماری از کمک های مردم جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از طریق رسانه ها به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس ستاد دیه گیلان با اشاره به اهداء زکات فطریه مردم جهت آزادسازی زندانیان تصریح کرد: بر اساس فتوای مراجع تقلید، زکات فطریه می تواند برای زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص پیدا کند، بر همین اساس برای اینکه مردم عزیز ما بتوانند مبالغ خود را جهت آزادسازی زندانیان هدیه کنند، درگاه های پرداختی را معرفی کردیم تا مردم بتوانند با تلفن همراه هدایای نقدی خود را به ستاد دیه استان واریز کنند.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین گیلان خاطرنشان کرد: مردم گرانقدر استان می توانند زکات فطریه خود را با وارد کردن شماره #۷۷۷۷۰۱۳* و یا شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۵۱۶۴۹۸ بنام ستاد دیه گیلان در جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد واریز نمایند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10111

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: