جوان و پیشتازی در امور گوناگون

جوان دوست دارد همیشه کاری را آغاز کند. زیرا نمی تواند مدت زیادی بی حرکت بماند. جوانی شایسته است که اعتیاد به کار داشته باشد. بزرگترین مشکل جوان گرفتار بیهودگی بودن است.
استراحت برای جوان نوعی رنج و شکنجه است. بنابراین باید دایما مشغول فعالیت باشد. بنابراین شروع به یک کار و سپس آن را به دست فراموشی سپردن برای جوان هیچ ارزشی ندارد.
– ویژگی های جوانان با ارزش
جوانانی دارای ارزش هستند که نه تنها کاری را شروع می کنند، بلکه با تمام وجود در آن، غرق می شوند. به سبب برخورداری از پشتکار شدید، احتمال موفقیت و کامیابی این دسته از افراد، بسیار زیاد است. چنین اشخاصی، اگر هم با شکست احتمالی مواجه شوند، آن را جزء تجربیات خود به حساب آورده و مهم تر آن که هیچگاه مایوس نمی شوند.
– شرط موفقیت
چنانچه شما هم به همین طریق، جرات مقابله با شکست را دارید، می توانید در جهت موفقیت نهایی گام بردارید. کسی که از شکست و مبارزه وحشت دارد، هیچگاه طعم موفقیت را نمی چشد.
– در جستجوی فضاهای جدید
جوانان بایستی در جستجوی فضاهای تازه ای باشند که قبلا هیچکس بدان قدم نگذاشته و کاری را انجام دهند که کسی تا به حال انجام نداده است. بدون تردید تاریخ، گام به گام توسط افرادی که طالب این طرز فکر بوده اند، شکل گرفته است. اینان پیشتازان حقیقی اند. البته در پیشتازی، خطراتی است که به هر حال اجتناب ناپذیر است.
– خصوصیات پیشتازان
پیشتازان همیشه در مسیرهای ناهموار گام بر می دارند و حتی ممکن است مورد انتقادهای شدید نیز واقع شوند. ولی پیشتازان واقعی، هراسی از انتقاد و خطر ندارند. آنان به جلو حرکت می کنند و به مسیرهای نوین و موفقیت های جدید دست می یابند و سرانجام به خاطر پیروزی شان، مورد تحسین قرار می گیرند.
– علت پیشرفت کشورهای قدرتمند
تاریخ ثابت کرده که بنای قدرت و پیشرفت ملت ها بر اساس جرأت و روحیه پیشتازی آنان بوده و تن آسایی و گریز از مسئولیت ها، باعث سقوط آنها می گردد.
به شهادت تاریخ، ملت های ژاپن، چین، کره، آلمان، با چنین روشی به پیشرفت های سریع و عظیمی دست یافتند و اکنون در جهان حرف هایی برای گفتن دارند. قرن ها پیش، مسلمانان با همین روحیه، موفق به فتح بخش وسیعی از قاره اروپا شده و تا مرکز فرانسه، پیش رفتند.
مردان هسته ای، موشکی و پهبادی کشور ما با همین روحیه، بدون داشتن الگوی خاصی، و صرفا با تکیه بر توانایی های داخلی، در غنی سازی اتمی، ساخت سانتریفیوژ، هوا فضا، ساخت و پرتاب ماهواره، به درجه ای رسیدند که در دنیای امروز، شگفتی ساز بوده اند.
– پیشتاز باشید
جوانان تا زمانی در سن شباب هستند، باید یک پیشتاز باشند. پیشتازی، تنها طریقه واقعی ادامه زندگی است. جوانان عزیز، هرگز از شکست و تنهایی نهراسید. پیشتازان همیشه تنها بوده و خواهند بود. پس خودتان پیشگام آینده خویش باشید. چون واقعیت زندگی این است.

سید عبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2265

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: