جوان و نیاز به هدف و آرزو

در میان همه امتیازاتی که جوانی به همراه دارد، مهمترین چیز«آرزو» است. مردمانی که آرزو و هدف دارند، فقر نمی شناسند. هر شخص به اندازه هدف هایش ثروتمند است.
جوانی دورانی از زندگی است که حتی اگر فرد هیچ چیز نداشته باشد، ولی دارای هدف و همت مناسب برای تحقق آن باشد، نیازی به حسادت ورزیدن به دیگران و یا در حالت بهتر غبطه خوردن نداشته و هرگز در دام افسردگی و سردرگمی نمی افتد.
– قهرمان تاریخ جهان
تاریخ متعلق به کسانی است که در زندگی، هدف دارند. آرزوها، اهداف و امیدها، قدرت هایی هستند که با آن ها می توان جهان را متحول ساخت. مردمی که هدف دارند و برای رسیدن به آن، برنامه های دقیقی را طراحی کرده، به دقت اجرا نموده و از شکست های پی درپی نمی هراسند، سرانجام آرزوهایشان به واقعیت منتهی می شود. کشوری که برای رسیدن به اهدافش، همه مردم را به مشارکت جهت ساختن آینده، دعوت کند، قهرمان تاریخ جهان خواهد شد.
با اطمینان می توان گفت تمام کسانی که امروزه سرنوشت دنیا را شکل می دهند، انسان هایی هستند که دیروز در دوران جوانی برای زندگی شان هدف داشته اند.
– شرط رهبری جهان
اگر ملتی امروز امید و آرزو را در ذهن جوانان خود تزریق نکند، آیا فردا می تواند جهان را رهبری کند؟ مسلما خیر! مطالعات تاریخی به ما می آموزد که کشورهای توسعه یافته فعلی دنیا مدیون اهداف بزرگ پیشگامان اولیه، جرأت و شجاعت آنان در پیمودن راه های ناهموار هستند که موجب چنین رشدی شده اند.
– جوانان بی هدف
اغلب می بینیم یا می شنویم که جوانان امروز برای ساختن آینده، دیگر آن اهداف و آمال جوان های گذشته را ندارند. این افراد اگر آرزویی هم دارند، بیشتر آن را روی آنچه که قطعی، موجود، کم هزینه، کوتاه مدت و آسان دسترس است، بنا نهاده اند. چنانچه این سخنان درست باشد، برای تک تک افراد و هم کل جامعه، بسیار غم انگیز خواهد بود.
– سازنده شخصیت
آرزو شخص را می سازد و شخصیت او را کنترل می کند. آرزو مانند سکان کشتی جهت حرکت هر فرد را مشخص می سازد. سکان یک کشتی نسبت به بدنه بزرگ آن ممکن است خیلی کوچک باشد و دیده نشود، اما مسیر حرکت یک کشتی عظیم را کنترل می نماید.
بنابراین یک زندگی بدون امید و هدف مانند یک کشتی بدون سکان می باشد.
فرد بی هدف نیز جهت خود را از دست خواهد داد و آنقدر در امواج متلاطم زندگی سرگردان شده و بیهوده دست و پا می زند تا سرانجام غرق شود.
– انسان های خطرناک
البته آدمی که دارای اهداف و آرزوهای غلط می باشد، همانقدر خطرناک است که شخص بی هدف؛ فردی که اهداف و آرزوهایش از محدوده آسایش و رفاه شخصی فراتر نمی رود، بسیار دردناک تر و تأثیربرانگیزتر از آدمی است که هیچ هدف و آرزویی ندارد. زیرا این دومی از ارزش و اهمیت جوانی بی اطلاع است.
-کاری که جوانان باید انجام دهند
اگر شما هدف دارید که امیدوارم داشته باشید، با تمام قدرت، دقت و حسابگری آن را پرورش دهید. زیرا امید و آرزویتان تعیین کننده مسیر زندگی شما است. جوانان باید کاری کنند که در اذهان و خاطره ها، به عنوان بنیانگذاران شیوه های مثبت، مفید و جدید در زندگی بشری از آنان با احترام یاد شود. همانند جوان های برومندی که در طول ۸ سال دفاع مقدس، با نثار جان و زندگی شان کشور ایران را از شر متجاوزین بین المللی و منطقه ای حفظ کردند.
جوانان باید کاری کنند تا در محدوده کاری خود، به عنوان یک متخصص والا و برجسته در خاطره بمانند و تاریخ متعلق به کسانی است که در زندگی امیدهای بزرگ و همت های بزرگتر دارند.
تاریخ بشر قدردان کسانی است که هرگز روی کمک های بیگانان حساب نمی کنند، بلکه دست روی زانوان خود گذاشته و شعار «ما می توانیم» را در عمل اثبات می کنند.

سید عبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=944

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: