جوان و نگاه سرگرمی به کار

جوانی بهترین فصل برای کار و فعالیت است و اگر شما با تمام وجود در این جهت گام بردارید از موفقیت تضمین شده ای برخوردار می شوید. فردی که با تمام وجود کوشش کند، هرگز شکست نخواهد خورد.
– پیروزی نهایی
کسی که خودش طعم و لذت واقعی« کار» را چشیده و به امتیازات یک جوان سختکوش که با تمام وجود به دنبال سامان دادن کارهای خویش است، می نگرد، می داند که در نهایت، به لذتی که از موفقیت به چنین انسانی دست می دهد، خواهد رسید.
– واکنش منفی به کار
معمولا برای پاره ای افراد، کار و فعالیت، ملال آور و خسته کننده است. شما در پیرامون خویش حتما با افرادی سروکار دارید که وقتی نام «کار» را می شنوند، واکنش منفی نشان داده و با کلماتی نظیر: « تنفرآور»، « پردغدغه» و « ناراحت کننده » از آن یاد می کنند. تعداد این گروه، تقریبا دو برابر عده کسانی است که نگرش آنان نسبت به کار و حرفه، مثبت است.
– اشکال بزرگ جوانان
بسیاری از جوانان امروز به جای این که کار و حرفه را یک «هدف اصلی» بشناسند آن را تنها وسیله برای دستیابی به سایر خواسته های خود می بینند. غم انگیز است انسان هایی که از هر لحاظ به یکدیگر وابسته اند، کار و حرفه را تنها وسیله ای برای پر کردن شکم خود بدانند. از این بدتر، وضع افرادی است که در اوج جوانی به جای این که سرشار از روحیه، نشاط و آرزو باشند، نسبت به کار و فعالیتشان، احساس بی حوصلگی و خستگی می کنند.
– بی حرمتی به کار
اگر افراد به جای این که کار و حرفه را عامل موفقیت، کامیابی، رشد شخصیت و بهبود جامعه بدانند، آن را فقط وسیله کسب امکانات مادی بشناسند، درحقیقت نسبت به شخصیت خودشان بی حرمتی بزرگی نموده اند.
– افتخار کردن به کار و شغل خود
برخورداری از کار و شغل، بسیار پرارزش و گرانبها است و نمی توان آن را تنها از نقطه نظر مالی مورد ارزیابی قرار داد. اگر به پیشه خود مباهات کنید و از انجام آن رضایت خاطر داشته باشید، در این صورت فعالیتی که در طول روز انجام می دهید، سرچشمه شادی و لذت بی پایانی برای شما خواهد بود. این لذت به نوبه خود، خشنودی و سرافرازی تان را دوچندان خواهد ساخت.
– لذت بردن از تحصیل و کار
این مطالب در مورد «تحصیل» نیز صادق است. دانش آموزان، دانشجویان و طلاب باید با جدیت درس بخوانند. شما باید به حدی غرق در مطالعه و درس شوید که دیگران بگویند خوره آموختن هستید. آیا تاکنون به برق چشمان دانشجو و طلبه سخت کوشی که کاملا شناور در دریای مطالعه و تحصیل است، توجه کرده اید. وجود این افراد، درخشش خاصی دارد و هر کسی که کاملا جذب کاری شود به همین گونه تابناک و درخشنده می گردد.
کار و حرفه برای کسب پول و تحصیل برای حصول رتبه و نمرات، به تنهایی کافی نیستند. افراد باید از کار و دانشجویان از تحصیل خود، لذت فراوان ببرند. بسیار تاسف بار است که شاهد آموزندگانی باشیم که خود را مجبور به مطالعه دروس می کنند و از این ناخوشایندتر، اشخاصی هستند که حتی با اجبار هم نمی توانند خود را به تحصیل وادار نمایند.
– شرط جذاب شدن تحصیل
هرگز تحصیل را وظیفه ای اجباری محسوب نکنید. اگر چنین است، حتما طرز فکرتان را تغییر دهید. در وهله اول، تحصیل را کاری متعلق به خود و چیزی که مایل به انجام آن هستید بدانید. در این صورت، مطالعه برایتان جذاب شده و سرچشمه لذت و نشاط خواهد شد. با توجه به مطالب بالا، شما باید حرفه و تحصیل را به عنوان یک نوع سرمایه گذاری در جهت رفاه جامعه، مد نظر قرار دهید.
– لذت آورترین چیزها در زندگی
طوری خود را عادت دهید که لذت آورترین چیز در زندگی برای شما «کار» باشد، نه آن که در رابطه کار یا تحصیل، احساس اجبار، در وجودتان رخنه نماید. اگر سرگرمی چیزی است که انسان که با انجام آن، سرشار از لذت و نشاط می گردد، در این صورت، بهتر است اسم سرگرمی شما «کار» یا «درس خواندن» باشد.
– دو وزنه سنگین
چنانچه کار و تحصیل را یک تکلیف اضافی بدانید، به مرور زمان، هر دو، همانند وزنه ای بر شانه شما سنگینی خواهند کرد. اما اگر آن ها را سرگرمی تلقی کنید در انجامشان راحت تر خواهید بود و با تمام وجود، مشغول شده و سرانجام قدرت تان افزایش خواهد یافت. از طرفی هرچه توانایی ها بیشتر شود، نتایج بهتر و مطلوبتری به دست می آید و سرانجام، خوشبختی و رضایت کامل برایتان قابل لمس خواهد شد.
– شرط پیروزی دایمی
اگر بازرگانی ضمن انجام کار و مسئولیتش از آن همانند یک سرگرمی لذت ببرد، به مرور، تجارت او رونق گرفته و امکانات و تسهیلات وی توسعه پیدا خواهد کرد. به همین نسبت اگر دانشجویی از تحصیلش مانند یک سرگرمی لذت ببرد به یقین نمراتش عالی شده و نهایتا به کسب جایزه موفق خواهد گردید.
بهترین کار این است که یک بار امتحان کنید. برای کسب موفقیت ها، اگر جز این عمل کنید مثل این است که در اندیشه چنگ انداختن به ستاره ای در آسمان باشید. اما اگر با تمام وجود غرق در کاری شوید و از آن لذت ببرید، هرگز شکست نخواهید خورد.
۸ نکته برای موفقیت تضمینی
برای کسب موفقیت تضمین شده، به موارد زیر توجه کنید و برای پیاده سازی و اجرای آن ها در زندگی شغلی خود، دقت زیادی داشته باشید:
۱ ـ هیچوقت منتظر دستور استاد، مربی یا رییس خود برای انجام کار نشوید. همیشه سعی کنید وظایف خود را قبل از تذکر دادن به شما، به موقع انجام دهید.
۲ ـ همیشه به دنبال انجام « کار» باشید، نه آن که شما را به دنبال آن بفرستند و
حالت دستوری داشته باشد.
۳ ـ هرگز دیروقت بر سر کار خود، حاضر نشوید.
۴ ـ تا حد امکان از گرفتن مرخصی پرهیز کنید.
۵ ـ همیشه با اشتیاق و دلگرمی کار کنید و به سخنان دلسرد کننده کسانی که از
دیدن تلاش و موفقیت شما ناراحت می شوند، گوش ندهید.
۶ ـ لذت بردن از انجام یک کار در نزد شما، باید از لذت و هیجان یک بازی مثل فوتیال یا… بیشتر باشد. تنها در این صورت، هیچگاه از کار تمام وقت، خسته نخواهید شد.
۷ ـ هرچه کار بزرگتر و مهمتر باشد، توجه خود را بیشتر روی آن متمرکز کنید
و با دقت بالاتری انجام دهید.
۸ ـ به هنگام کار، هرگز طوری رفتار نکنید که دیگران دلسردی و کسالت را از چهره و نگاه شما بخوانند. این حالت به ضررتان و به نفع رقیبانی تمام می شود که منتظر ربایش فرصت ها هستند.

سید عبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1554

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: