جوان و انس دایمی با کتاب

یک جوان برای رسیدن به موفقیت و کامیابی نیازمند مطالعه و انس دایمی با کتاب است. بنابراین همواره کتابی به همراه خود داشته باشید تا در هر فرصتی بخش هایی از آن را بخوانید.
– تجارب غیر مستقیم
کتاب به معنای تجارب غیرمستقیم زندگی است. به لحاظ این که طول عمر عادی یک انسان برای کسب کلیه تجارب مستقیم، کفاف نمی کند، بنابراین ما می‌توانیم به طور وسیع از تجارب دیگران در قالب کتاب، بهره مند شویم.
تجاربی که احتمال دارد به جز کتاب، هیچگاه با آن روبرو نشویم. البته تجربیات مستقیم، بسیار واقعی تر خواهند بود، ولی به لحاظ محدودیت هایی که اشاره شد، باید به تجربیات دیگران بها و ارزش دهیم. یکی از بهترین روش های فراگیری و کسب تجارب فراوان غیر مستقیم، مطالعه کتاب است.
– مطالعه کتب متنوع و متفاوت
در مطالعه کتاب باید به همان طریق دوست پیدا کردن، عمل نمود. یعنی کتاب های متنوع و گوناگون بخوانید. همان طوری که دوستان خوبی دارید، کتاب‌های سودمند و مفیدی مطالعه کنید. مطالعه سطحی کتاب، مثل این است که دوستان فراوانی داشته ولی یک دوست واقعی نداشته باشید.
– مطالعه عمیق و دقیق
بنابراین مطمئن شوید که مطالعه شما دقیق و عمیق است. هر کتابی را به همان گونه ای که برای یک دوست خوب احترام قائلید، مطالعه کنید. خواندن سطحی دهها کتاب، بیهوده است. همواره کتاب مناسب و خوبی برای مطالعه در اوقات فراغت، همراه داشته باشید.

سید عبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2090

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: