جوان، الگوها و دوستان شایسته

زندگی واقعی انسان با ملاقات های او آغاز می شود. بدون تردید چگونگی زندگی شما تحت تاثیر کسانی است که با آنان ملاقات می کنید. بنابراین برای شما جوانانی که در جستجوی «مفهوم واقعی زندگی» هستید، دوستان و معاشرانی که با آنها سروکار دارید، اهمیت زیادی دارند.
انتخاب الگوی شایسته
در دوران جوانی، افرادی که با شما نشست و برخاست و معاشرت دارند، می توانند تمام آینده تان را تحت الشعاع قرار دهند. بنابراین بسیار مهم است که با اشخاص شایسته و صالح، رفت و آمد کنید. باید افرادی را که مورد احترام هستند و در زندگی شان، مسیر صحیحی پیموده اند، سرمشق خود قرار دهید و راه آنها را دنبال کنید.
انتخاب الگوها
لازم است الگوهای شما، افرادی مثبت، با نشاط، مؤمن و اهل عبادت، سخاوتمند، شجاع، پاکدامن، راستگو، وظیفه شناس و سالم باشند. نقطه مقابل این صفات زیبا، ویژگی های ناپسند قرار دارند.
بدین خاطر هرگز نباید همنشین کسانی شوید که بخیل، ترسو، خودخواه، خالی از اعتقادات دینی و بی توجه به عبادت، هرزه (اگر چه به صورت تفریحی باشد)، ناپاک و گرفتار مسائلی مانند دخانیات، مواد مخدر، قمار و مشروبات الکلی باشند.
تاثیر سریع شخصیت های منفی
قطعا شخصیت های منفی بر روح شما، بیشتر و سریعتر تاثیر می کنند تا شخصیت های مثبت. زیرا برای صالح بودن، باید همیشه از رفتارهای خود به شدت مراقبت کرد و احتیاط زیادی به خرج داد، اما برای بد بودن و در پیش گرفتن رفتار ناشایست، نیاز به تحمل هیچ زحمتی نیست.
من با اشخاص زیادی در طول زندگی خویش برخورد کرده ام. در میان آن ها افرادی برجسته و لایقی بوده اند که تاثیرات فراوانی بر رفتار و گفتارم گذاشته اند.
اهمیت دوست شایسته
در زندگی چه چیز می تواند مهمتر از این موضوع باشد که همواره با دوستان خوب و شایسته و رفقای واقعی و دلسوز، رفت و آمد داشته باشید؟
اشخاص، با دوستان و همفکرانشان محک زده می شوند و نسبت به آنان قضاوت می شود. این موضوع نشان دهنده اهمیت انتخاب دوستان خوب می باشد. دوست خوب، نعمت است و دوست بد، نکبت.
ویژگی دوست خوب
دوستان شایسته و قدیمی، همواره بهترین دوستان شما خواهند بود. یک دوست خوب، فردی است که بتوانید مهمترین رازهای خود را برای او بگویید. خیلی جای تاسف خواهد بود که از داشتن چنین دوستانی محروم باشید. در صحنه زندگی، شما کارهای فراوانی در پیش روی دارید که باید برای آنها تلاش کنید. پیدا کردن دوستان شایسته،یکی از آن موارد است.
تاثیر عمیق دوستان بر شما
کسانی که به عنوان دوست، بر سر راه شما قرار می گیرند، می توانند نقش مهمی را در سرنوشت و آینده تان داشته باشند. کسی را که در آغاز جوانی به عنوان دوست خویش برمی گزینید، می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد.
من در شرایط فعلی، همیشه نگران جوانان هستم که چه کسانی را سرمشق خود قرار می دهند و یا دست دوستی به سویشان دراز می کنند؟
خوشبختی حقیقی
بسیاری اوقات در زندگی با افراد فراوانی روبرو می شوید. مسیرهای زیادی وجود دارند که باید در آنها گام بردارید. من امیدوارم که آنقدر خوشبخت باشید که اشخاص باارزش و شایسته را در زندگی خود ملاقات کنید. افرادی که بتوان به عقاید و دانش آنان اعتماد کرد و هم از تجربیاتشان پیروی نمود.
عکس های روی دیوار
یک روش خوب و شایسته برای قضاوت و تشخیص الگوهای زندگی، وجود دارد.
به پیرامون خود نگاه کنید و ببینید عکس چه کسانی روی میزتان قرار دارد و یا تصویر کدام فرد مشهور (مثبت یا منفی) به در و دیوار اطاق شما، نصب شده است؟ با خود بیندیشید که آیا راه و رسم این افراد، ارزش الگو شدن و نمونه بودن را دارد یا خیر؟

سید عبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1112

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: