جشنواره فانوس با هدف گفتمان سازی هنر دفاع مقدس برگزار می شود

مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان از برگزاری سومین جشنواره ملی فانوس با هدف گفتمان سازی هنر دفاع مقدس خبر داد.

اسماعیل محمدپور با بیان مطلب فوق گفت: این جشنواره با موضوعاتی از جمله معرفی اسوه ها و الگوهای دفاع مقدس، جوانان و پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس، اهمیت و کاربرد پژوهش در آثار هنری دفاع مقدس، ارزش هنر معنوی و دینی و معرفی نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، مرحله فراخوان و جمع آوری آثار را تا پایان اردیبهشت ماه جاری به پایان خواهد برد.
وی اضافه کرد: سومین جشنواره ملی فانوس در بخش های هنرهای نمایشی (نمایش های صحنه ای و خیابانی، نمایشنامه)، هنرهای تجسمی و سنتی (عکس، نقاشی، طراحی جلد، کاریکاتور، پوستر، خوشنویسی، مجسمه سازی)، موسیقی و سرود (موسیقی باکلام، تواشیح، مدیحه سرایی، سرود)، رادیویی (نمایشی، برنامه ترکیبی، مسابقه رادیویی)، فیلم (مستند، فیلم داستانی، برنامه ترکیبی، تیزر، نماهنگ، فتوکلیپ، فیلمنامه)، تحقیق و پژوهش (حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری مرتبط با هنر و سینمای دفاع مقدس) و بخش آزاد (فیلم داستانی کوتاه، مستند، فیلم نامه کوتاه) برگزار می شود.
محمدپور با اشاره به زمان کوتاه باقی مانده تا پایان فراخوان اظهار داشت: هنرمندانی که در حوزه دفاع مقدس و مقاومت و شهدای مدافع حرم در سال ۱۳۹۷ و در بخش های اعلام شده، اثری تولید کرده اند، می توانند جهت شرکت و ثبت نام در جشنواره، آثار خود را همراه با مشخصات کامل اثر و صاحب آن به نشانی رشت، بلوار شهید بهشتی، نرسیده به فلکه گاز، جنب خانه کارگر، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان و یا کد پستی ۴۱۹۳۸۸۳۹۶۹ ارسال کنند.
وی بیان کرد: آموزشگاه های آزاد هنری که به طور مستقیم با هنرمندان شاخه های مختلف هنری در ارتباط هستند، می توانند در جذب آثار ارزشمند دفاع مقدس، نقش آفرین باشند.
محمدپور گفت: آثار دریافتی برای سومین جشنواره ملی فانوس، پس از تاریخ اعلام شده، در سایت جشنواره، ثبت نام و در رقابت با آثار هنرمندان سایر استان ها قرار خواهند گرفت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=374

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: