جشنواره ای برای نمایش ۳۰ قاب سه دقیقه ای در انزلی

هنرجویان آموزشگاه هنرهای نمایشی فریاد با ارائه ۳۰ فیلم سه دقیقه ای جشنواره ای از هنرنمایش را به هنردوستان شهر ساحلی انزلی هدیه کردند.

به باز باران خبر و به نقل از گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سالن اداره فرهنگ و اشاد اسلامی بندرانزلی شاهد اکران سی اثر نمایشی سه دقیقه‌ای از هنرجویان کودک، نوجوان و بزرگسال آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی فریاد در قالب نخستین جشنواره بازیگری بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی در این جشنواره با اظهار تشکر از اولیای هنرجویان که فرزندان خود را در مسیر هنرآموزی هدایت و حمایت کرده اند گفت: گام نهادن در عرصه هنرهای نمایشی وسعت دید و تفکر و اندیشه ورزی کودکان و نوجوانان ما را افزایش داده و افرادی که در عرصه هنر نمایشی خصوصاً تئاتر حضور یافته و خاک صحنه می‌خورند با دید وسیع‌تری به جهان اطراف نگاه می‌کنند.

فرهاد رحمان زاده با تاکید بر لزوم حمایت بیش از پیش اولیای هنرجویان از فرزندان خود در پیمودن ادامه مسیر تا دستیابی به قله‌های موفقیت افزود: اولیای هنرجویان باید با راهنمایی درست و بهره بردن از مشاوران خوب و نشان‌دادن دورنمای این هنر در جهت تداوم و به کیفیت رسیدن کار فرزندانشان بیش از پیش اهتمام ورزند.

وی خطاب به هنرجویان ادامه داد: هنرجویان هنرهای نمایشی باید بدانند که در هنر نمایش کسی جای دیگری را تنگ نکرده و رعایت اصول اخلاقی را به عنوان تنها سرلوحه زندگی هنری خود قرار دهند تا علاوه بر دور ماندن از هرگونه حاشیه، به عنوان یک الگو در جامعه بوده و مردم نیز به دید یک هنرمند واقعی اخلاق مدار به آنها احترام بگذارند.

رحمان زاده خطاب به مدیران و مربیان آموزشگاه نیز گفت: مدیران آموزشگاه هم موظفند پیش از آموزش تکنیک‌های هنر نمایش و میزانسن‌ها، آموزش اصول اخلاقی هنر تئاتر به هنرجویانشان را سرلوحه کار قرار دهند چرا که هنر تئاتر و نمایش چیزی جز اخلاق نیست و تئاتر باید به خاستگاه اصلی خویش بازگردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر انزلی اضافه کرد: خاستگاه هنر تئاتر نمایش‌هایی آئینی است کهنشأت گرفته از آداب و رسوم و سنن و آینن های کهن ماست که همواره بر اصول اخلاقی بنیان نهاده و بر آن پایبند بوده و برای رسیدن به این هدف باید از پایه شروع کرد.

مدیر آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی فریاد نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه این جشنواره نخستین جشنواره بازیگری آموزشگاه است اظهار کرد: این جشنواره با هدف حمایت از هنرجویان و علاقمندان به بازیگری در فضای رقابتی و ایجاد فرصت حضور و نشان دادن استعداد و همچنین آشنایی با هنر بازیگری در جلوی دوربین با عنوان سه دقیقه در قاب برای نخستین بار برگزار شده است.

جواد لاله دوست افزود: رویکرد اصلی این جشنواره، برجسته‌سازی نقش آموزش صحیح علمی در تکنیک‌ها و متد و اصول بازیگری روز است.

وی تاکید کرد: در داوری آثار تهیه شده از سوی هنرجویان، نوع فیلمبرداری، کیفیت دوربین، تدوین، نویسندگی و کارگردانی مورد توجه نبوده و تنها آن لحظه بازی اهمیت دارد چرا که برگزاری این جشنواره برای هنرجویان و حتی خود آموزشگاه یک آزمون و خطا ست که در مقیاس کوچک خود را به چالش کشیده تا در صحنه‌های بزرگ‌تر اشتباهات را به حداقل برساند.

لاله دوست ادامه داد: این جشنواره در دو بخش کودک، نوجوان و بزرگسالان برگزار می‌شود و داوری آثار رسیده به جشنواره در بخش کودک برعهده زهره زمانی و علی اصغر کهن قنبریان و فرزام امیر صالحی بود.

وی یادآور شد: در پایان این جشنواره و هانیه علی محمدی، کیارش عبدالشهری و آیلین پیر آقاجانی برترین‌های بخش کودک انتخاب شدند و آسیه عسگرپور، مبینا نگهبان وطن و مبین غفوری برترین‌های نخستین جشنواره بازیگری از سوی هیأت داوران معرفی شدند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2128

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: